• Hanna05

Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D

Vilken ska jag köpa åt mina tärnor??

Dom som ska vara tärnor 2 st, eventuellt tre har alla väldigt olika kroppsformer. En är lång och JÄTTE SMAL, en är jätte kort och smal och en är normal lång och lite större än dom andra tjejerna :))
  • Svar på tråden Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D
  • Jane
    daniiel skrev 2011-10-21 18:54:04 följande:
    Denna klänningen då?

www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-lila-95...

Axelbandet och rosetten går att plocka lös, då skulle ni ju kunna knyta dit ett rosa band istället :) Den är ju dessutom billig och fanns i flera storlekar.
    Håller med daniell faktiskt grått/silver är mycket finare än rosa/skärt, vill du ha en rosa touch kan du ju byta ut bandet. Sen tror jag också att tärnorna skulle föredra denna klänning som kan användas senare igen, denna kan man ju använda på nån stor fest, på ett annat bröllop eller nyårsafton eller liknande. Det är svårare med en rosa klänning.
  • malin martin

nr 1

Daniiel: jättefin... hade jag absolut kunnat tänka mig om tärnan skulle ha kort klänning. Har tyvär inga bilder ännu, då ateljen håller på att sy upp klänningen åt henne.

• FelizLane

röstar för den i mitten!

• TheD

Nr 1, helt klart! Den sista såg mer ut som ett nattlinne ;)

• lindahhh

nu får du redovisa vart du hittat alla tre tycker jag!

• Hanna05

Dom nedersta klänningarna är från Nelly.se
    Den översta från någon annan sida, minns inte nu.

Vi kommer nog att måttbeställa från brudbutiken där de hade massa olika varianter för olika kroppar :)
    Och färgkartor. Men det skulle ju vara bra om man kom undan lite billigare...

Får se vart vi landar. :)

Håller med om att den sista ser ut som ett nattlinne.
    Och nr2 är som sagt för liten i storlekarna.
    Nr1 vet jag inte om det passar en stor tjej...

Vi får se :)

• Hanna05
    daniiel skrev 2011-10-21 18:54:04 följande:
    Denna klänningen då?

www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-lila-95...

Axelbandet och rosetten går att plocka lös, då skulle ni ju kunna knyta dit ett rosa band istället :) Den är ju dessutom billig och fanns i flera storlekar.
    Den här var faktiskt riktigt fin :) Och billig . Får ju beställa hem och prova annars ...
    Dock så har jag inte hittat några breda rosa sidenband...

Och sen verkade denna inte finnas i mindre än 36? En av tjejerna är jätte liten, och den andra går nog på en 44 kanske...
  • JennyL

Jag tycker tvåan!! Helt klart!
    Trean såg nästan lite ut som ett supersnyggt nattlinne :) 

• 070831

Tack daniiel för ditt tips jag ska checka in den klänningen :)

Och sen tycker jag den första klänningen var snyggast av dom tre i rosa :D

• Hanna05
    Jeni skrev 2011-10-22 09:57:42 följande:
    rosa sidenbande finns i alla sybutiker :)
    Jag har hittat rosa sidenband men inte den tjockare modellen. Den jag har är 2 cm - 2,5 cm bred. Vill ha bredare..
  • Jane
    Hanna05 skrev 2011-10-22 10:00:32 följande:
    Jag har hittat rosa sidenband men inte den tjockare modellen. Den jag har är 2 cm - 2,5 cm bred. Vill ha bredare..
    det finns ingen sybutik på nätet då? För någonstans måste det ju finnas bredare. Hoppas det löser sig
  • Hanna05
    Jeni skrev 2011-10-22 10:05:36 följande:
    det finns ingen sybutik på nätet då? För någonstans måste det ju finnas bredare. Hoppas det löser sig
    Inget jag hittar faktiskt ...
  • 070831
    Hanna05 skrev 2011-10-13 21:39:58 följande:
    Skulle denna passa en kurvig/ & smal tjej? Fanns i ljusrosa...

Den är i chiffong.

Den här i satin.

Vart har du hittat dessa klänningar??
  • Hanna05
    Jeni skrev 2011-10-30 12:45:20 följande:
    Hanna05 Har du kommit fram till vilken klänning det ska bli? Glad Update!
    Jag var in på brudbutiken i min stad och fick en katalog med färgprover. Så ska träffa tärnorna på middag och så ska vi gå igenom tillsammans vilken dom vill ha! :D
  • 070831
    070831 skrev 2011-10-29 23:00:44 följande:
    Vart har du hittat dessa klänningar??
    behöver ej svara för jag fick googla och tilslut hitta jag men den var väldigt fin och väldigt dyr.
Svar på tråden Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D