• Hanna05

Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D

Vilken ska jag köpa åt mina tärnor??

Dom som ska vara tärnor 2 st, eventuellt tre har alla väldigt olika kroppsformer. En är lång och JÄTTE SMAL, en är jätte kort och smal och en är normal lång och lite större än dom andra tjejerna :))
  • Svar på tråden Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-10-13 21:09:00 följande:
    Nellys mått är... halva kan man väl säga. Tex midjemåttet är från sömmen på höger sida till sömmen på vänster sida. Om du förstår? :P

Men annars, låt tärnorna leta klänningar själva? De vet ju vilken storlek de har, vad de passar i och gillar. Du kan ju ge dom riktlinjer så som färg, längd osv.
    Okej, då förstår jag :P Tänkte . Min minsta tärna har 70 i midjemått och det var typ för stort på XS :P

Ja men de är inte så engagerade att leta direkt ;)
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-10-13 21:11:49 följande:
    Okej, då förstår jag :P Tänkte . Min minsta tärna har 70 i midjemått och det var typ för stort på XS :P

Ja men de är inte så engagerade att leta direkt ;)
    Haha jaha, nej, det blir lite tokigt då ja :P

Jasså, då förstår jag.. då blir ju det svårt också.
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-10-13 21:13:06 följande:
    Haha jaha, nej, det blir lite tokigt då ja :P

Jasså, då förstår jag.. då blir ju det svårt också.
    Jo, det blir ju det :D Tänkte, vad tusan jag kan ju ha Nellys kläder men inte den här ... Men nu fattar jag :)

Joo... har sagt förut att om de hittar någon så säg till. Men det händer inte så mycket så det blir nog jag som får fixa det mesta ;) Dom har bara sagt att dom vill och de jag väljer är snyggt :P
  • daniiel

Men iaf, som mullig tjej själv, så hade jag känt mig väldigt obekväm i klänning nr.1 faktiskt. Iofs även i de andra två också, men det är för att jag inte gillar mina ben alls och vill inte visa upp dom :P Annars tycker jag klänning nr.2 är finast och förmodligen den mest smickrande för alla kroppsstorlekarna :)

• Hanna05
    daniiel skrev 2011-10-13 21:16:31 följande:
    Men iaf, som mullig tjej själv, så hade jag känt mig väldigt obekväm i klänning nr.1 faktiskt. Iofs även i de andra två också, men det är för att jag inte gillar mina ben alls och vill inte visa upp dom :P Annars tycker jag klänning nr.2 är finast och förmodligen den mest smickrande för alla kroppsstorlekarna :)
    Kollade nr 2 på storleksguiden och storlek L på den är min storlek. Jag har annars en storlek 38.. Så de verkar vara ganska små i storleken. En av min tärna skulle kunna ha denna men inte den andra, hon drar nog XL, XXL.. Storlek 42 & uppåt... Vet inte riktigt ..

Men klänning nummer 1 svänger ju ut ganska mycket nertill. Är ju bara upptill den sitter åt ...

Men jag ska söka om jag hittar någon draperad eller i chiffong.. men då hamnar dom väl på 2000 kr.. :/
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-10-13 21:24:32 följande:
    Kollade nr 2 på storleksguiden och storlek L på den är min storlek. Jag har annars en storlek 38.. Så de verkar vara ganska små i storleken. En av min tärna skulle kunna ha denna men inte den andra, hon drar nog XL, XXL.. Storlek 42 & uppåt... Vet inte riktigt ..

Men klänning nummer 1 svänger ju ut ganska mycket nertill. Är ju bara upptill den sitter åt ...

Men jag ska söka om jag hittar någon draperad eller i chiffong.. men då hamnar dom väl på 2000 kr.. :/
    Jag är själv en storlek 42 och det är just midjepartiet som skulle vara hemskt för min del, inte nederdelen. Precis som någon skrev här ovan, så skulle varenda liten skavank (eller vad man nu ska kalla det) synas genom klänningen. Klänningen är alldeles slät och rak och är man då inte slät och rak själv, så är det verkligen inte smickrande.
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-10-13 21:29:29 följande:
    Jag är själv en storlek 42 och det är just midjepartiet som skulle vara hemskt för min del, inte nederdelen. Precis som någon skrev här ovan, så skulle varenda liten skavank (eller vad man nu ska kalla det) synas genom klänningen. Klänningen är alldeles slät och rak och är man då inte slät och rak själv, så är det verkligen inte smickrande.
    Okej. Har du något tips på en klänning som skulle kunna passa? I ljusrosa...
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-10-13 21:30:42 följande:
    Okej. Har du något tips på en klänning som skulle kunna passa? I ljusrosa...
    Men det är ju vad jag tycker. Har du visat klänningen för tjejen som har större storlek? Är hon okej med den, så är det ju inga problem :)

Har tyvärr inga tips. Ljusrosa är en svår färg, tyvärr, och speciellt när det är så stora skillnader på storlekarna. Dessvärre är det nog att beställa kinaklänningar som skulle vara det enklaste och billigaste. Jag förstår ju dock att du drar dig för det.
  • Hanna05

Skulle denna passa en kurvig/ & smal tjej? Fanns i ljusrosa...

Den är i chiffong.

Den här i satin.

• Hanna05
    daniiel skrev 2011-10-13 21:36:02 följande:
    Men det är ju vad jag tycker. Har du visat klänningen för tjejen som har större storlek? Är hon okej med den, så är det ju inga problem :)

Har tyvärr inga tips. Ljusrosa är en svår färg, tyvärr, och speciellt när det är så stora skillnader på storlekarna. Dessvärre är det nog att beställa kinaklänningar som skulle vara det enklaste och billigaste. Jag förstår ju dock att du drar dig för det.
    Jo jag har frågat och hon är okej med det :) Men man vet ju aldrig vad hon känner då hon provar den! Vill inte hon ska känna sig ful, hon är så vacker. I allt! Men...

Ska träffa hon någon kväll så får vi väl gå igenom och titta mer ordentligt :)
Svar på tråden Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D