• Hanna05

Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D

Vilken ska jag köpa åt mina tärnor??

Dom som ska vara tärnor 2 st, eventuellt tre har alla väldigt olika kroppsformer. En är lång och JÄTTE SMAL, en är jätte kort och smal och en är normal lång och lite större än dom andra tjejerna :))
  • Svar på tråden Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D
  • Emsie

Nr två är överlägset snyggast om jag ska säga vad jag tycker :)

• MrsDRBM

Jag tycker tvåan är överlägset snyggast

• Indra

Jag tycker nr 1 om det är så stor skillnad mellan tärnorna, tror att den passar flest kroppsformer.

Lycka till! 

• Hanna05
    mwb skrev 2011-10-13 19:38:27 följande:
    Om man är stor så ska man inte ha en satin klänning. Varenda kurva på henne kommer att framhävas. Du bör istället välja något med exempelvis chiffong som övertyg ( nr 2 el 3 ). Eller välja en modell med draperingar.
    jag har också tänkt på det, men den enda jag hittar på en svensk sida som är mått beställning.
    Dom på Nelly är det inte säkert att hon kan ha, hon har nog XL i vanliga fall.. fanns bara i L.

har sökt klänningar i chiffong men tycker det är svårt att hitta.

Vill inte köpa på ebay eller kina då jag inte fattar hur det fungerar!
    Vill bara handla från sverige.
  • daniiel

Kan du inte få tärnornas mått? Eftersom de flesta, inklusive Nelly, har storlekstabeller på sina hemsidor, så blir det enklare för dig att hitta rätt storlekar :) Alternativt att du sätter tärnorna på att leta klänningar själva?

Sen kan jag säga att det är väldigt enkelt att beställa från ebay eller kina-sidorna :) Fungerar precis som att beställa från en svensk sida :)

• fruhgan

Tvåan gillar jag bäst, sen beror det ju på tärnornas kroppsform också. Det går ju iof att köpa olika klänningar fast i samma färg åt tärnorna så kan de få klänningar som passar deras kroppsform.

• Hanna05
    daniiel skrev 2011-10-13 20:20:06 följande:
    Kan du inte få tärnornas mått? Eftersom de flesta, inklusive Nelly, har storlekstabeller på sina hemsidor, så blir det enklare för dig att hitta rätt storlekar :) Alternativt att du sätter tärnorna på att leta klänningar själva?

Sen kan jag säga att det är väldigt enkelt att beställa från ebay eller kina-sidorna :) Fungerar precis som att beställa från en svensk sida :)
    Har fått måtten men Nellys är ju konstigt.. fattar inte :P Inget stämmer :D

Ja kanske för den som gör det ngn gång ibland :P

Fruhgan:
    Jo,absolut har sagt att de kan ha olika...
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-10-13 21:02:12 följande:
    Har fått måtten men Nellys är ju konstigt.. fattar inte :P Inget stämmer :D

Ja kanske för den som gör det ngn gång ibland :P

Fruhgan:
    Jo,absolut har sagt att de kan ha olika...
    Nellys mått är... halva kan man väl säga. Tex midjemåttet är från sömmen på höger sida till sömmen på vänster sida. Om du förstår? :P

Men annars, låt tärnorna leta klänningar själva? De vet ju vilken storlek de har, vad de passar i och gillar. Du kan ju ge dom riktlinjer så som färg, längd osv.
Svar på tråden Vilken tärnklänning är finast !? Åsikter tack :D