• Pinkgrape

Vad gör man om bara hälften av gästerna kommer?

Vi har fått veta att det förmodligen kommer bli ett mycket större bortfall av gäster än vad vi hade räknat med. Vi har bjudit in ca 80 personer och räknade med att bli ca 60 personer. Nu ser det dock ut som att vi bara kommer bli kring 40 personer.

Det känns i ärlighetens namn förjävla tråkigt och mitt humör är nere på noll.

Saken är den att lokalen vi har hyrt passar bäst för middagar med 60-80 personer och jag är rädd att det ska kännas alldeles tomt där inne om vi blir så få. Man vet ju aldrig, det kanske faller bort ännu fler när dagen väl är inne pga sjukdom eller något.

Då sitter vi 35 personer där i en lokal för 70 personer...

Jag vet att jag inte borde tänka på detta redan nu, då det är länge kvar innan det är dags och vi har satt OSA 19 juni. Egentligen borde jag bara låta detta vara och tänka att det löser sig, men det är svårt.

Vad gör man? Vi kan inte avboka heller, eller jo, det kan vi, men då måste vi ändå betala lokalhyran på 5000kr och hur hittar man en annan lokal med en månads varsel.

BLÄÄÄ!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Vad gör man om bara hälften av gästerna kommer?
  • Mariamilena80

Tråkigt:(
    Men men ni får göra det bästa av situationen.
    Vi kommer att vara cirka 45-50pers i en stor sal, som platsar minst 120 pers. Man får tänka över bordsplacering och försöka få fram myset ändå.
    Blir ju lite större dansgolv i stället;)

• marimekko86

Märker nu då våra inbjudningskort gått iväg för nån vecka sedan att folk pratar om vårt stundande bröllop och längtar till den dagen men ingen hör av sig till oss, de bara pratar med andra kompisar, mamma, mormor osv. Kul att de verkar glada och att det verkar som att de ska komma, men det skulle ju inte skada om de hörde av sig till oss....man går ju och analyserar allting,blir knäpp

Hoppas du får in en massa svar på slutet pinkgrape!

• 120530
    Pinkgrape skrev 2011-06-16 19:22:08 följande:
    Ja, det har börjat trilla in en jämn ström nu :) Känns ju jättekul :D
    När är sista dagen för osa?
  • CiaLia

vad gör man om det är raka motsatsen, ingen har tackat nej än och osa är 1 juli...vår lokal rymmer max 80 och vi bjöd 84....kära nån vi kommer behöva klämma in oss som packade sillar ....

Jag tror iallafall att ett party med 30-40 pers är lika kul som ett med 70-80 pers så tror inte man behöver oroa sig. När vi hade 30-årsparty för fästmannen med ca 30 pers var det ett jäkla drag :) 

• 120530

Vi kommer att bjuda 38 st och hoppas att vi blir minst 30! När vi bjuder så få är det ju de närmsta vännerna så det ska mycket till för att de ska tacka nej! Två st kommer nog tyvärr inte kunna komma, de bor i USA och skall få barn i början av december och bröllopet är 25 februari. Sedan vet jag inte om min mormor och morfar orkar, jag hoppas men de får bestämma det själva. Så vi har bara råd med 4 dop-outs men jag hoppas och tror på 0Skrattande

• Pinkgrape

Ja, det är klart att om man är så få, så är det ju roligt om de flesta kan komma. Sen håller jag med dig, att om det är bara de allra närmsta man bjuder, så ska de ju till rätt mkt för att de inte ska komma, tycker jag. Klart, bor man i USA och nyss har blivit föräldrar kan det ju vara lite svårt, så det är ju rätt bra anledning hehe

Igår OSAde ytterligare 5 personer. Nu saknas i stort sett min blivandes familj, ja alltså hans föräldrar, mor- och farföräldrar och syster med sambo. Ingen av dom har OSAt ännu. Även brudföljet och toastmaster/madame med respektive saknas.

Det är lite lustigt tycker vi, att de vi varit lite osäkra på ifall de kommer eller inte, de som vi inte står riktigt lika nära av våra vänner, de har OSAt först (att de kommer), men våra närmsta vänner har inte gjort det. Skulle ju kännas lite snopet om 2 av markalkerna inte kommer nu helt plötsligt, trots att vi frågade dem i mars typ.

Nåja... än finns det tid hehe

• 120530

Haha, knasigt att inte brudföljet OSA:t Glad De kanske tycker det är så självklart att de kommer att de inte tänker på det?

• imdelicate
    Pinkgrape skrev 2011-06-17 09:41:33 följande:
    Ja, det är klart att om man är så få, så är det ju roligt om de flesta kan komma. Sen håller jag med dig, att om det är bara de allra närmsta man bjuder, så ska de ju till rätt mkt för att de inte ska komma, tycker jag. Klart, bor man i USA och nyss har blivit föräldrar kan det ju vara lite svårt, så det är ju rätt bra anledning hehe

Igår OSAde ytterligare 5 personer. Nu saknas i stort sett min blivandes familj, ja alltså hans föräldrar, mor- och farföräldrar och syster med sambo. Ingen av dom har OSAt ännu. Även brudföljet och toastmaster/madame med respektive saknas.

Det är lite lustigt tycker vi, att de vi varit lite osäkra på ifall de kommer eller inte, de som vi inte står riktigt lika nära av våra vänner, de har OSAt först (att de kommer), men våra närmsta vänner har inte gjort det. Skulle ju kännas lite snopet om 2 av markalkerna inte kommer nu helt plötsligt, trots att vi frågade dem i mars typ.

Nåja... än finns det tid hehe
    Jag kan tänka mig att de kan tycka att det är så självklart att de ska komma, eftersom de tackat ju till att vara en del av brudföljet, och därför inte tänker på att de behöver OSA, så det är kanske bäst att påminna dem i sådana fall :)
Svar på tråden Vad gör man om bara hälften av gästerna kommer?