Jenny P skrev 2011-05-30 09:55:15 följande:
Hej Pinkgrape!
Vi gifter oss samma datum och vi har exakt samma problem! Trots att vi skickade ut save-the-date kort i början av mars och inbjudningarna i mitten av april (OSA 1 juni) så saknar vi fortfarande svar från nästan hälften av gästerna. Ryktena i släkten säger, precis som hos dig, att de som inte svarat inte kommer att komma...
Vi har också bokat en lokal för 60-80 pers och restaurangen sa innan att lokalen är inte att föredra om man är färre än 50 pers, eftersom den då blir för stor och opersonlig. Jag trodde ju inte att det skulle bli ett sådant manfall
Ja, hur gör man för att fylla ut lokalen?
Men det som gör mig mest ledsen är inte det att det inte kommer så många på festen, utan varför de tackar nej. Vissa skyller på att semesterdagarna är slut, men de fick ju en hint om datumet innan semesterplaneringen, så om de verkligen ville komma hade det inte varit något problem. Känner mig lite sårad över att nästan ingen av mina släktingar kommer, men alla på min M2B sida (vilket förståss är jätteroligt!)
Men jag har sagt till mig sjäv att inte ta ut något i förskott (är ju trots allt några dagar kvar till OSA) och efter det får vi se vad som händer. Allt brukar ju lösa sig på bästa sätt, även om det sticks lite i hjärtat!
Då är vi ju verkligen i ganska exakt samma sits, förutom att vi har längre kvar innan OSA går ut. Det är samma här, mina släktingar som inte verkar ska dyka upp och anledningarna av vad jag har hört är väl lite... ja, alla prioriterar vi ju olika. Jag är också jätteglad att min blivandes släkt verkar dyka upp och våra vänner, självklart :)
De har sagt samma till oss angående lokalen, att färre än 50 personer, så är den inte speciellt lämpad då den blir för stor och det är svårt att få till det bra. Det värsta är att den lokalen redan var bokad när vi ville boka den och ägaren till hotellet ringde upp de som bokat den och lyckades övertala dom att byta lokal till en annan så vi kunde få den. Då känns det ju som extra taskigt att avboka, men jag vet, vi måste ju se till oss först. Dumt bara att vi förlorar 5000kr på den lokalen om vi väljer att avboka.
Jättetråkigt att höra att det är flera som inte svarat för er och jag hoppas att ni ska få in fler nu under sista dagarna här :)