bumbibjörn skrev 2011-05-03 19:26:56 följande:
Sitter o försöker komma på hur vi vill ha det... Solosång är klara det blir Kärleksvisan . Fundera på Du vet väl om att du är världefull som psalm tycker den är såå vacker, men vi har haft den på sonens dop så jag vet inte om den passar?? Sedan är det där med in och ut. Min blivande vill gärna ha något speciellt. Fundera på The final coundone med Europe på orgel. Maila prästen och fråga, men fick väldigt luddigt svar att det måste vara orgelmusik. Skulle gärna vilja ha en glad låt som passar på bröllop att gå ut till typ I gotta a feeling. Ni som ska ha "vanlig"musik in och/eller ut hur gör ni??? Blir den på orgel eller cd-skiva eller???
Spontant tänker jag att du kanske skulle höra med kantorn vad gäller musik? Präster vet mycket men inte alltid allt om musik...

Kantorn jobbar ju med musik och är den som ska spela på er vigsel, så hör med honom/henne vad han/hon tycker fungerar eller inte. Kanske "The final countdown" finns i ett arr för orgel redan, och då är det ju fullt möjligt att det går att spela!
Jag vill verkligen slå ett slag för levande musik. Musik som framförs på cd-skiva kan lätt bli ganska... platt. Om det ska vara pampigt och högtidligt är levande musik helt klart oslagbart! Så som sagt - mitt tips är att höra med kantorn vad denne tycker. Jag lovar att han/hon har många förslag på glada och lite mer otraditionella utmarscher! Lycka till!