• Mariiaa81

Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång

Hej!

Är nyfiken på vad ni ska ha för musik på era vigslar. Sitter och försöker hitta musik till vårt bröllop och det går sådär....är extremt musikkräsen.
    Så berätta nu; vad ska ni ha för låtar på ert bröllop? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 17:24
    Uppdatering den 7/5:
    Har ni några bra tips på fina, klassiskt svenska bröllopsvisor/sånger?

Tänkte ha en svensk visa och sedan en engelsk nämligen och den engelska är redan vald och klar :)

• Svar på tråden Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång
  • Fröken T
    Ronja8 skrev 2011-04-30 18:41:08 följande:
    Som Ingångslåt kommer vi ha: Jesu joy of man´s desiring,  J.S Bach, (om kantorn kan spela den)

Psalmer: En vänlig grönska rika dräkt och I denna ljuva sommartid

Solosång: Kärleken förde oss samman, Ulf Lundell

Utgångslåt: Klinga mina klockor, B. Andersson

Hoppas bara jag kan hålla tårarna inne och inte skaka för mycket.
    Kärleken förde oss samman va ett bra tips! Ska ge det som förslag till min sambo. Han är svårflörtad :)
  • Piiiip

Vi går in till Medelsohn
    Psalm 200
    Solosång Där du andas
    Psalm (vigselpsalmen ur Psalmer från 2000-talet)
    Solosång Visa från Kåkbrinken
    Utång ? vet ej. Kanske sign, sealed, delivered av Stevie Wonder (undrar hur den låter på orgel)  

• Geogaddi
    Anna B skrev 2011-05-02 20:00:02 följande:
    Kolla med 

femisoul@hotmail.com

De är superduktiga tjejer, någon av dem kanske kan :)
    Tack för tipset!! Jag kollade upp dom på MySpace och de lät ju jättebra! Har kontaktat dom nu.
  • Geogaddi
    MrsT2011 skrev 2011-05-02 13:21:01 följande:
    Åh, jag älskar "små lätta moln", bra val! Vi valde bort den då min blivande inte alls känner till den, men själv hade jag gärna haft den!
    Tack! Roligt att höra att du gillar den, synd att din blivande inte gör det. Det blir lite extra roligt eftersom min blivandes morbror var trummis till Pugh och min blivande var med på någon turné när han var ett litet yngel :)

Fint att gå ut till Där björkarna susa!
  • Sannalouise87

Härlig tråd!!

Fastnade för en hel del låtar här!

-Kärleken förde oss samman
    -Kärleksvisan
    -Dela allt med dig
    -Mitt bästa för dig
    -Hallelujah
    -Drottningholmsmusiken

Har lagt dom i en mapp på spotify med titeln "Bröllop". En hint till sambon att han kanske ska fria snart ;) Dock varit förlovade i snart 3 år...så jag tycker det borde hända något nästa sommar ;)

• zvartaliljan
    Sannalouise87 skrev 2011-05-03 10:00:51 följande:
    Har lagt dom i en mapp på spotify med titeln "Bröllop". En hint till sambon att han kanske ska fria snart ;) Dock varit förlovade i snart 3 år...så jag tycker det borde hända något nästa sommar ;)
    alltså, jag ser många som skriver så "vi har varit förlovade länge o nu väntar jag bara på att han ska fria" och nu får ni ursäkta men jag förstår ingenting av er som skriver så?!?
    Min sambo friade till mig och DÅ blev vi förlovade, det är väl ändå så det går till?? Hur blir man annars förlovade om ingen friar?? Varför ska man fria en gång till?? är man förlovad så ska man ju gifta sig...det är ju det en förlovning betyder...vi var förlovade länge och sen bestämde vi ett datum för vigseln...inget extra frieri
  • MrsT2011
    Geogaddi skrev 2011-05-03 09:10:16 följande:
    Fint att gå ut till Där björkarna susa!
    Ja visst är den härlig? =) Många av våra gäster har aldrig hört den, så jag har skrivit ner första versen i kursiv stil och med citattecken längst bak i vigselprogrammet. På så sätt kommer den finaste delen av texten med i vigseln fastän ingen ska sjunga den. Bara ett tips till er som har in- och utgångsmusik med vacker text!
  • Sannalouise87
    zvartaliljan skrev 2011-05-03 10:07:53 följande:
    alltså, jag ser många som skriver så "vi har varit förlovade länge o nu väntar jag bara på att han ska fria" och nu får ni ursäkta men jag förstår ingenting av er som skriver så?!?
    Min sambo friade till mig och DÅ blev vi förlovade, det är väl ändå så det går till?? Hur blir man annars förlovade om ingen friar?? Varför ska man fria en gång till?? är man förlovad så ska man ju gifta sig...det är ju det en förlovning betyder...vi var förlovade länge och sen bestämde vi ett datum för vigseln...inget extra frieri
    Visst är det så det fungerar! Vi bestämde oss tillsammans att vi skulle förlova oss. Inget direkt frieri, och sambon har sagt att han ska fria till mig en vacker dag, på riktigt. Därför =) Men självklart skulle vi redan nu kunna bestämma ett datum, och det kommer antagligen bli så också, för sambon har svårt att få tummarna loss!
  • zvartaliljan
    Sannalouise87 skrev 2011-05-03 10:09:56 följande:
    Visst är det så det fungerar! Vi bestämde oss tillsammans att vi skulle förlova oss. Inget direkt frieri, och sambon har sagt att han ska fria till mig en vacker dag, på riktigt. Därför =) Men självklart skulle vi redan nu kunna bestämma ett datum, och det kommer antagligen bli så också, för sambon har svårt att få tummarna loss!
    Ja det verkar vara många som gör så, bestämmer sig för att förlova sig utan ett frieri. Jag ska väl inte säga nåt, var inte mycket till frieri då dumbommen tog fram ringen INNAN han började prata så jag började gråta direkt o kommer inte ihåg ett ord av vad han sa....
    Min bror slår dock alla rekord med sitt "frieri". plockade fram ringen o sa "du får bestämma datum". Min blivande svägerska väntar fortfarande på ett riktigt frieri
  • MrsT2011
    zvartaliljan skrev 2011-05-03 10:07:53 följande:
    Precis, jag har inte heller fattat detta.

Sannalouise, är du ens säker på att din fästman förstått att han borde fria en gång till? Är det inte lättare att bara säga "nu har vi ju varit förlovade ett tag och jag tänkte att det börjar bli dags för oss att gifta oss".

Dessutom tycker jag det är otroligt förlegat att kräva att mannen ska fria, man kan väl lika gärna fria själv! Det gjorde jag och det var inte tal om någon långvarig förlovning, min fästman var med på noterna direkt. Förlovning 31 juli 2010 och bröllop 4 juni 2011!
Svar på tråden Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång