Smuppra skrev 2011-04-29 21:14:47 följande:
Kul att vi har så lika psalmval! Nä, MB bryr sig inte så mycket om psalmer heller. Därför får jag välja och så får han godkänna dem så det inte är någon han hatar av någon anledning eller något :-P
Du vet väl om att du är värdefull har speciell betydelse för mig/min släkt. Den spelades på min mormors begravning, på mitt kusinbarns dop och min kusins bröllop. Texten passar ju bröllop också tycker jag. Är säker på att det kommer trilla några extra tårar på min sida när den spelas, eftersom den har stark anknytning till oss.
Haha tänka sig att karlar kan vara så lika ;P
Då förstår jag verkligen att den är lite mer speciell för er del. Jag tycker det är en jättefin text som verkligen passar alla tillställningar, begravning, dop och även bröllop.
Jag har alltid velat ha Ted Gärdestad - För kärlekens skull på mitt bröllop, men i januari begravdes min farfar och min kusin sjöng då den låten medan min pappa spelade till. Jag tror därför, tyvärr, att den låten kan bli lite för laddad för att ha på bröllopet. Men å andra sidan, så tänker jag att den kan anknyta till min farfar på ett sätt, då han inte kan närvara fysiskt. Jag har inte riktigt bestämt mig där ännu...