• Mariiaa81

Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång

Hej!

Är nyfiken på vad ni ska ha för musik på era vigslar. Sitter och försöker hitta musik till vårt bröllop och det går sådär....är extremt musikkräsen.
    Så berätta nu; vad ska ni ha för låtar på ert bröllop? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 17:24
    Uppdatering den 7/5:
    Har ni några bra tips på fina, klassiskt svenska bröllopsvisor/sånger?

Tänkte ha en svensk visa och sedan en engelsk nämligen och den engelska är redan vald och klar :)

• Svar på tråden Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång
  • Sannalouise87
    MrsT2011 skrev 2011-05-03 10:14:06 följande:
    Precis, jag har inte heller fattat detta.

Sannalouise, är du ens säker på att din fästman förstått att han borde fria en gång till? Är det inte lättare att bara säga "nu har vi ju varit förlovade ett tag och jag tänkte att det börjar bli dags för oss att gifta oss".

Dessutom tycker jag det är otroligt förlegat att kräva att mannen ska fria, man kan väl lika gärna fria själv! Det gjorde jag och det var inte tal om någon långvarig förlovning, min fästman var med på noterna direkt. Förlovning 31 juli 2010 och bröllop 4 juni 2011!
    Jodå, han har själv sagt att han ska fria på riktigt :) men egentligen bryr jag mig inte så mycket om det. Bättre vi gifter oss och planerar inför det!
  • Fossing77

Sannalouise, är du ens säker på att din fästman förstått att han borde fria en gång till? Är det inte lättare att bara säga "nu har vi ju varit förlovade ett tag och jag tänkte att det börjar bli dags för oss att gifta oss".

Dessutom tycker jag det är otroligt förlegat att kräva att mannen ska fria, man kan väl lika gärna fria själv! Det gjorde jag och det var inte tal om någon långvarig förlovning, min fästman var med på noterna direkt. Förlovning 31 juli 2010 och bröllop 4 juni 2011!
    Jag friade med själv :) 29 maj 2010 och vi gifter oss 11 november 2011. :) Han fick välja vigseldatum eftersom jag friade ;)

Helt OT...förlåt. :)
  • 2011bröllop

In: inte helt bestämmt  än men blir  någon klasssisk

Psalmer  ::  411  ,    84

Solosånger  :  du är allt jag någonsin önskat   o,    kärleken förde oss samman 

Ut : inte helt bestämmt vi hade besämmt oss för öppna landskap  men fick nu höra  att bla min syvsyster hade haft den på sin mammas begravning  så vi försöker komma på något annat   
     vi har pratat om ev underbart  .....

• Mirjami

JAG friade BÅDA gångerna, om man kan snacka om två gånger. Första gången jag frågade sa han NEJ, men andra gången fick jag honom på kroken. Sen gick ett drygt decennie och vi fick aldrig tummen ur, tills en dag jag bestämde mig, bokade kyrka och vigselförättare, sedan skickade jag sms till gubben på jobbet:

"Den 6 Augusti nästa år (är ett år sedan) så gifter vi oss i Seglora kyrka. Det är bokat och klart. Vi pratar mer om det när du kommer hem. Älskar dig, puss"

Romantik på hög nivå? Njae, men praktiskt. Han kunde inte ta telefon när han jobbade. Men fint förvånad han blev. Och han sa inte emot heller :)
  • Sannalouise87
    Mirjami skrev 2011-05-03 11:43:32 följande:
    JAG friade BÅDA gångerna, om man kan snacka om två gånger. Första gången jag frågade sa han NEJ, men andra gången fick jag honom på kroken. Sen gick ett drygt decennie och vi fick aldrig tummen ur, tills en dag jag bestämde mig, bokade kyrka och vigselförättare, sedan skickade jag sms till gubben på jobbet:

"Den 6 Augusti nästa år (är ett år sedan) så gifter vi oss i Seglora kyrka. Det är bokat och klart. Vi pratar mer om det när du kommer hem. Älskar dig, puss"

Romantik på hög nivå? Njae, men praktiskt. Han kunde inte ta telefon när han jobbade. Men fint förvånad han blev. Och han sa inte emot heller :)
    haha! det hade nog passat min sambo, som har svårt för att komma till skott. Får kanske boka kyrka och vigselförättare till nästa år. Kollade datum nästa år, vi vill helst gifta oss den 19 juni, då det är vår förlovningsdag, men det är en tisdag. Suck.
  • Julibrud

Vi ska ha

ingångsmusik: Canon in D - Johann Pachelbel

psalmer: "Någon du känner är din bäste vän" och "En vänlig grönskas rika dräkt"

solosånger: Du är allt- Sonya Aldén  och Kärleksvisan- Sarah Down Finer

utgångsmusik: Bröllopsmarsch, F Mendelssohn

• zvartaliljan

Någon som vet någon psalm med engelsk text som man kan ha? V ska ha många utländska gäster.

• Loppansson

vi kommer att ha:

ingång Mendelsohn

psalm Den blomster tid nu kommer + I denna ljuva sommartid

solosång Kärleken förde oss samman (Lundell) och The power of love ( Frankie goes to Hollywood)

Utgång I gotta a feeling

• MrsT2011

Jag hittade faktiskt vigselprogrammet till det brittiska bröllopet i fredags! Där borde du kunna hitta någon vacker psalm med engelsk text. Det är mycket att läsa igenom, man får scrolla en del och sedan bläddra vidare till nästa sida. När det står "all sing THE HYMN" betyder det att en psalm spelas och att församlingen sjunger med.

Men fråga även er vigselförrättare, dels behöver ni dennes godkännande, dels kan säkert h*n tipsa om lämpliga psalmer med engelsk text.

Svar på tråden Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång