MrsT2011 skrev 2011-05-03 10:14:06 följande:
Precis, jag har inte heller fattat detta.
Sannalouise, är du ens säker på att din fästman förstått att han borde fria en gång till? Är det inte lättare att bara säga "nu har vi ju varit förlovade ett tag och jag tänkte att det börjar bli dags för oss att gifta oss".
Dessutom tycker jag det är otroligt förlegat att kräva att mannen ska fria, man kan väl lika gärna fria själv! Det gjorde jag och det var inte tal om någon långvarig förlovning, min fästman var med på noterna direkt. Förlovning 31 juli 2010 och bröllop 4 juni 2011!
JAG friade BÅDA gångerna, om man kan snacka om två gånger. Första gången jag frågade sa han NEJ, men andra gången fick jag honom på kroken. Sen gick ett drygt decennie och vi fick aldrig tummen ur, tills en dag jag bestämde mig, bokade kyrka och vigselförättare, sedan skickade jag sms till gubben på jobbet:
"Den 6 Augusti nästa år (är ett år sedan) så gifter vi oss i Seglora kyrka. Det är bokat och klart. Vi pratar mer om det när du kommer hem. Älskar dig, puss"
Romantik på hög nivå? Njae, men praktiskt. Han kunde inte ta telefon när han jobbade. Men fint förvånad han blev. Och han sa inte emot heller :)