• Mariiaa81

Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång

Hej!

Är nyfiken på vad ni ska ha för musik på era vigslar. Sitter och försöker hitta musik till vårt bröllop och det går sådär....är extremt musikkräsen.
    Så berätta nu; vad ska ni ha för låtar på ert bröllop? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 17:24
    Uppdatering den 7/5:
    Har ni några bra tips på fina, klassiskt svenska bröllopsvisor/sånger?

Tänkte ha en svensk visa och sedan en engelsk nämligen och den engelska är redan vald och klar :)

• Svar på tråden Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång
  • queenelin

Vi har en borgelig vigsel utomhus och mamma och pappas granne kommer att spela alt-saxofon. In- och utgångsmarsch blir "Can't help falling in love", Elvis version.

Vi vill gärna ha ett musikinslag under själva vigseln och jag föreslog "Mitt bästa för dig" med grymlings, och han skulle kolla upp om det är möjligt att få ihop på sax (och en dotter som sjunger).

• Syrinx
    GeneralElectric skrev 2011-05-01 21:26:47 följande:
    Vad kul! Låter väldigt fint.
    Vi har många utländska gäster, så det hade varit fint med spelmansmusik bara av den anledningen. Men vi funderar (off topic) på att ha en Bellmanstrubadur som underhåller gästerna efter kyrkceremonin, medan vi fototograferas, som extra muskalisk upplevelse.
    Det går väl alltid att hyra in någon eller några som kan spela lite folkmusik? T ex på kyrkbacken, medan man väntar på brudparet att komma ut från kyrkan och under lyckönskningarna? Så har jag spelat på flera vigslar och det har varit väldigt uppskattat! Men en Bellmantrubadur låter också väldigt trevligt, framför allt som ni hade funderat på att låta organisten spela något av honom. Jag tror ni kommer få ett väldigt fint bröllop som blir minnesvärt för även era utländska gäster!
  • Aasa81

Solosång: youre song och kärleksvisan Utgång: Daniel Lemma- if i used to love you

• Etain

Hej!

Vi ska inte ha några psalmer eftersom vi gifter oss borgerligt. Övrig musik enligt nedan:

Ingångsmusik: "River flows in you" - Yiruma
    Låt 1: "Somebody" - Depeche Mode
    Låt 2: "Utan dina andetag" - Kent 
    Låt 3: "Love" - Elin Ruth Sigvardsson och Lars Eriksson
    Utgångsmusik: "Viva la vida" - Coldplay

Ha en fortsatt skön måndag, alla blivande brudar och brudgummar! 

• Anna B
    Geogaddi skrev 2011-05-02 12:22:58 följande:
    Härlig tråd! Försöker just nu hitta en duktig solist i Norrtäljetrakten för solosångerna. Tips mottages tacksamt!! vi gifter oss i Blidö Kyrka den 11 juni.

Ingångsmarch: Traditionella brudvalsen.

Solosånger: "Små lätta moln" av Pugh (den något lägre versionen) och "Sånger från Kråkbrinken" av Sofia Karlsson
    Jag vill verkligen inte gråta under cermonin så vi har valt glada och hoppfulla sånger för att jag ska kunna hålla tårarna tillbaka :)

Psalmer: Fortfarande oklart, men troligen "En vänlig grönska" och någon till.

Utgångsmarch: Bröllopet från Ulfåsa
    Kolla med 

femisoul@hotmail.com

De är superduktiga tjejer, någon av dem kanske kan :)
  • prinsessanogrodan
    TheD skrev 2011-05-02 12:48:33 följande:
    Min röst lägger jag på Skärgårdsdoktorn!!!!! :)
    Jo, Skärgårdsdoktorn ska vi ha men som ingånsglåt eller utgångsmusik? Tanken är att Skärgårdsdoktorn ska vara ingångslåt eller utgångslåt och Änglagård gär utgångslåt eller ingångslåt...hänger du med eller svamlar jag? Alltså om Skärgårdsdoktorn är ingångslåt så är Änglagård utgångslåt eller tvärtom....
  • Lisa201109

In kommer vi att troligtvis ha theame song Indiana Jones, frästmannen är ett fan och jag tycker att den låter fantastiskt på orgel

Solosånger: I choose you (Amanda Jensen) + en till som fästmannen ska välja. Han gillar Dylan, men de flesta av hans låtar är deppiga eller så förstår vi inte vad han sjunger. Vän till fästmannen kommer att sjunga.

Psalmer vet vi inte än

Utgång: My first, my last, my everything - Barry White

Bra att få tips på psalmer. Det kommer bli knepigt... 

• brudflickan

Vi går in till Mendelssohns brudmarsch
    sedan ska vi ha:
    - utan dina andetag
    - kärleksvisan
    - when you tell the world your mine
    Så går vi ut till Salem al Fakirs All day love... 

• Fröken T
    Etain skrev 2011-05-02 19:13:55 följande:
    Hej!

Vi ska inte ha några psalmer eftersom vi gifter oss borgerligt. Övrig musik enligt nedan:

Ingångsmusik: "River flows in you" - Yiruma
    Låt 1: "Somebody" - Depeche Mode
    Låt 2: "Utan dina andetag" - Kent 
    Låt 3: "Love" - Elin Ruth Sigvardsson och Lars Eriksson
    Utgångsmusik: "Viva la vida" - Coldplay

Ha en fortsatt skön måndag, alla blivande brudar och brudgummar! 
    Åh vad avis jag blir! Jag vill också ha "Love" men min sambo röstade ned den... :(
  • danicalifornia

in: a trumpet voluntary
    psalmer: i denna ljuva sommar tid o en vänlig grönskas
    solo: av längtan till dig och utan dina andetag
    ut: drottningholmsmusiken

Svar på tråden Vad för musik ska ni ha på ert bröllop;in och utgångsmarsch, psalmer och solosång