• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tinzi skrev 2012-01-16 11:19:51 följande:

Fick svar från Milly nu...SUCK! Det är 3:dje gånge jag skickar in bilder på mig i klänningen framifrån, bakifrån, med måttband nära så de ser cm, men de bara klagar & vill se millimetrar och tydligare osv, nu blev jag arg på henne (Lily) och sa att hon får GE SIG!

Att hon borde lite på mitt ord när vi mätt 3 ggr och lita på bilderna där man tydligt ser hur klänningen hänger ner i marken framtill en jätte bit. Vet liksom inte riktigt vart hon vill komma med denna cm ´s noggranhet. jag skrev till henne att vi mätt m. skor på och att den är 13-14 cm för lång framtill, och om de tar bort 12 eller 15 cm byr jag mig inte om.

Hej!
    Jag fick också svar ifrån Milly nu.
    Min klänning är alltså för stor runt midjan. Jag hade angett mina mått för höft 33,9 inches och över gumpen 37 inches. De har alltså gjort klänningen 37 inches överallt så den är alldeles pösig runt midjan.
    Lily säger att hon har kollat med factory och att dom har gjort klänningen 33,9 inches som jag hade beställt. Men med i klänningen fanns det en tygbit som dom skrivit måtten på, och där står det 37 inches!! *busted*. Jag tog ett foto på detta och skickade iväg...får väl se vad hon säger nu...
    De ger sig inte så lätt, eller hur?
    I ditt fall är det ju ännu mer självklart att dom har mätt fel, så dom borde bara ge dig tillbaka pengar.

Jag frågade även om de kunde skicka 1 meter av lace-tyget de har använt där bak så att jag ska kunna be en sömmerska  göra det bättre där fram. Då svarar hon om jag inte kan köpa den här? Uhm...då får hon i alla fall berätta vad tyg-helvetet heter! Helt omöjligt att hitta annars! 
    Egentligen hade jag velat att dom säger "vi skickar dig tyget gratis med tanke på att det inte blev som du ville och att måttet kring midjan är för stort" men det är väl för mycket att hoppas på. Jag kan tänka mig att betala för tyget också om det kommer till det, men det hade varit väldigt störigt! 
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-20 15:34:36 följande:
    Så trött på Milly! Vi bråkar nu om att de vill se en bild på släpet med ett måttband på men att de sen vill ha nya bilder för att måtten inte syns. Jag har skickat med närbilder på måttbandet på klänningen där man ser måtten och bilder uppifrån där man givetvis inte ser måtten för att det är för långt ifrån.

Det känns bara som att de vill få mig att lessna, medans jag bara börjar bli skitförbannad på Lily.
    Hon är såååå trevlig så, nästan irriterande trevlig, nu har jag blivit arg och sagt att klänningen är felgjort, de har fått bilder, de kan själva mäta den om mitt inte duger.

Vette fan vad jag skall göra mer nu. Har liksom inga pengar att själb bet. en sömmerska då vår budget redan är skittajt :( Fan 3 mån kvar till den stora dagen & jag börjar få PANIK!
    Oh ja! Ska vi åka och spöa upp Lily? hehehe. 
    Trotts att jag skickade foto på 1) måtten som dom själva har skrivit på en tygbit och skickat med där måttet är fel. 2) måtten av min midja utan klänning, som är oförändrad sen jag beställde. 3) bild med klänningen på som visar att det är för stort. 
    Japp hon vill få en att ledsna, men GE INTE UPP! :) Dom borde bara ge dig pengar. 
    Men i värsta fall, har du frågat vad en sömmerska tar för att sy upp den?
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-20 15:34:36 följande:
    Så trött på Milly! Vi bråkar nu om att de vill se en bild på släpet med ett måttband på men att de sen vill ha nya bilder för att måtten inte syns. Jag har skickat med närbilder på måttbandet på klänningen där man ser måtten och bilder uppifrån där man givetvis inte ser måtten för att det är för långt ifrån.

Det känns bara som att de vill få mig att lessna, medans jag bara börjar bli skitförbannad på Lily.
    Hon är såååå trevlig så, nästan irriterande trevlig, nu har jag blivit arg och sagt att klänningen är felgjort, de har fått bilder, de kan själva mäta den om mitt inte duger.

Vette fan vad jag skall göra mer nu. Har liksom inga pengar att själb bet. en sömmerska då vår budget redan är skittajt :( Fan 3 mån kvar till den stora dagen & jag börjar få PANIK!
    Oh ja! Ska vi åka och spöa upp Lily? hehehe. 
    Trotts att jag skickade foto på 1) måtten som dom själva har skrivit på en tygbit och skickat med där måttet är fel. 2) måtten av min midja utan klänning, som är oförändrad sen jag beställde. 3) bild med klänningen på som visar att det är för stort. 
    Japp hon vill få en att ledsna, men GE INTE UPP! :) Dom borde bara ge dig pengar. 
    Men i värsta fall, har du frågat vad en sömmerska tar för att sy upp den?
  • pulmonate
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 16:15:56 följande:

1:a klänningen som är enkel... www.dailymoda.com/Wedding-Shop-aline-straples...

2:a enkel www.dailymoda.com/Wedding-Shop-column-straple...

En enklare som egentligen är typiskt mig i modell.... (hittade nyss) www.dailymoda.com/Wedding-Shop-column-vneck-c...

Ev "the one" www.dailymoda.com/Wedding-Shop-aline-sweethea...

1/6 2013
    Jag tycker du ska ta "the one"! Jag tyckte inte den var överdriven, utan snygg och stilren. Vi ska också gifta oss borgligt och i så fall är min klänning mycket mer överdriven *ler*. Varför ska man inte kunna klä upp sig på ett borgligt bröllop! Det blir super!
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-24 20:50:48 följande:
    Någon som fått svar via mejl från Milly senaste  3-4 dagarna? Vet att de har nyår så undrar därför...

antingen har de ledigt eller så är Lily osamarbetsvillig...
    Nej jag har inte fått svar på 5 dagar nu. Hon skrev iof att dom skulle börja sin semester nu och därför inte kommer att svara direkt. Och att dom som jobbar i Factory skulle ha ledigt i några veckor. Det är nog en blandning av båda anledningarna, skulle jag tro. 
  • pulmonate
    BlomAnna skrev 2012-01-26 21:38:27 följande:
    Ni som skickat in för att göra ändringar på klänningarna vilket program har ni använt för at kunna kryssa och göra pilar på bilderna?
    Jag använde photoshop, men även paint går bra om du inte vet hur man använder photoshop. Paint brukar redan finnas på datorn. Fast båda två är ganska enkla.
  • pulmonate
    Fru 0728 skrev 2012-01-27 14:48:51 följande:
    Är det någon som har fått någon kontakt med MyLove-Bridal den senaste veckan?

Skickade en förfrågan om en brudklänning de har då jag ville göra lite ändringar på den men inget svar sen jag mailade  dem i måndags?

Vet att det är nyår men man är ju alltid nojig att det blivit något fel:) 
    Jag hade inte varit orolog om jag var du. Vanligtvis stänger fabrikerna helt under deras nyår. Det är flera som inte har haft kontakt med Milly, MyLove, mm. denna veckan.  Jag jobbar med kina varje dag men nu är de lediga i 3 veckor (alltså en vecka till).
  • pulmonate
    Drömbröllop12 skrev 2012-01-27 14:50:53 följande:

Åh tänkte bara dela med mig av lite glädje, inbjudningarna nådde våra vänner och familj igår och har redan fått 23 ja Så roligt att folk vill vara med på vår stora dag i sommar :D

Väntar så på min klänning nr 2 nu. Vill vill vill att den ska komma nu! När har kineserna firat klart egentligen?? :P

Åh vad roligt! Hur har dem berättat om de kommer? Muntligen eller på en bröllopshemsida? (tänker mest eftersom de har svarat så snabbt).
    Vi har blivit försenade med att skicka ut våra inbjudningar eftersom vi i sista stund beslöt oss att göra en version på Italienska och Engelska också. Även bröllopshemsidan måste översättas (min killes jobb, och därför tar det tid ). 
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-29 19:39:31 följande:
    Vilse skrev 2012-01-29 19:47:08 följande:
    Skickade iväg förfrågan för en vecka sedan - inget svar ännu...
    Någon som fått Svar av Milly på senaste?
    Vilse skrev 2012-01-29 19:47:08 följande:
    Skickade iväg förfrågan för en vecka sedan - inget svar ännu...
    Nej inte jag heller. Nu borde de vara lite mer aktiva. Vissa har ledigt en vecka till. Men jag skickade en förfrågan till Mylovebridal angående en klänning jag ville ha uppsytt till "rehearsal dinner" och fick svar direkt någon timme senare (igår). De ville dock ha 89 dollar för en kort klänning. Den kostar inte mycket mer än så i orginal. Tyckte det var dyrt när deras brudklänningar är så pass billiga och MYCKET mer tyg!
    Men, Vilse, skrev du och ville beställa något? För jag tänkte annars "testa" dem på så sätt för att se om dom svarade. Men har de inte ens svarat där så undrar man hur länge dom har ledigt egentligen! 
  • pulmonate
    Jane skrev 2012-01-30 09:16:23 följande:
    jo tänkte göra det, men det är svårt att formulera sig på enkel engelska utan att det låter för hårt. :)
    haha.."ok can I have your telephone number" lol. Vad ska hon med det till? Ska hon ringa dig?
    Men du kan skriva,
    I just wanted to make sure that you will make the dress in matte organza. This is very important since I don't want it to be shiney. Thank you!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!