Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Fick svar från Milly nu...SUCK! Det är 3:dje gånge jag skickar in bilder på mig i klänningen framifrån, bakifrån, med måttband nära så de ser cm, men de bara klagar & vill se millimetrar och tydligare osv, nu blev jag arg på henne (Lily) och sa att hon får GE SIG!
Att hon borde lite på mitt ord när vi mätt 3 ggr och lita på bilderna där man tydligt ser hur klänningen hänger ner i marken framtill en jätte bit. Vet liksom inte riktigt vart hon vill komma med denna cm ´s noggranhet. jag skrev till henne att vi mätt m. skor på och att den är 13-14 cm för lång framtill, och om de tar bort 12 eller 15 cm byr jag mig inte om.
Jag fick också svar ifrån Milly nu.
Min klänning är alltså för stor runt midjan. Jag hade angett mina mått för höft 33,9 inches och över gumpen 37 inches. De har alltså gjort klänningen 37 inches överallt så den är alldeles pösig runt midjan.
Lily säger att hon har kollat med factory och att dom har gjort klänningen 33,9 inches som jag hade beställt. Men med i klänningen fanns det en tygbit som dom skrivit måtten på, och där står det 37 inches!! *busted*. Jag tog ett foto på detta och skickade iväg...får väl se vad hon säger nu...
De ger sig inte så lätt, eller hur?
I ditt fall är det ju ännu mer självklart att dom har mätt fel, så dom borde bara ge dig tillbaka pengar.
Jag frågade även om de kunde skicka 1 meter av lace-tyget de har använt där bak så att jag ska kunna be en sömmerska göra det bättre där fram. Då svarar hon om jag inte kan köpa den här? Uhm...då får hon i alla fall berätta vad tyg-helvetet heter! Helt omöjligt att hitta annars!
Egentligen hade jag velat att dom säger "vi skickar dig tyget gratis med tanke på att det inte blev som du ville och att måttet kring midjan är för stort" men det är väl för mycket att hoppas på. Jag kan tänka mig att betala för tyget också om det kommer till det, men det hade varit väldigt störigt!