• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

bridetobe2013 skrev 2012-02-05 11:15:26 följande:
    Ngn som vet vad tyll til en underkjol kan kosta i Sverige ? Eftersom jag glömde beställa så funderar jag på att köpa det här och ev be min moster sy..... Men undrar om det blir dyrt. Tror jag hinner maila dom om en ev underkjol annars då dom skulle vara lediga tills den 10 feb. Men blir inte det krångligt med betalning då jag redan har betalat klänningen?? Eller ska man kanske kika på ebay?
    1/6 2012
    Tyll är superbilligt att köpa själv, eller att köpa en underkjol seperat på Ebay är heller inte så väldigt dyrt. 
    På stoffogstil kan du beställa hem tyg, om du inte råkar befinna dig i närheten av deras affärer (Malmö...etc).
    http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode.aspx?group_id=4792
    24,95kr/m tyll (150cm bred) 49,95kr/m (300cm bred) för brudtyll
    och 16,95kr för vanligt tyll. 
    Jag beställde också min underkjol i efterhand och det var inga problem. De berättade bara vad det blev extra så betalade jag in det på deras paypal konto precis som jag gjort med klänningen, sen mailade jag dem och berätta att jag hade betalat. Det beror sig nog på hur långt de har kommit med din klänning.
    Jag kommer dock att sy in några extra lager tyll för jag tyckte inte det räckte med underkjolen jag fick. 

• pulmonate
    Tinzi skrev 2012-02-09 20:59:52 följande:
    Jag har kommit på felet...i deras beskrivning så står det att man ska mäta BARFOTA, jag sa till dem att jag mätte MED skor på 5 cm, och jag tror att de missat detta sen i frabriken och lagt på lite exta för skor...

Även här ber hon mig att ha skorna på mig *hmm*

Förklarar inte ALLT men iaf några cm fel....
    Dom menar att dom har sytt klänningen 158 cm hollow to hem (inklusive skor). Jag tycker detta låter rätt, eftersom jag själv är 175 och räknade med en 5cm klack och hade hollow to hem 156cm. 
    Men även om detta är fel, så rättar det ju bara till max 5 cm. Hade jag varit du hade jag fortsatt på samma spår och sagt att du mätt rätt, med skor. 
    De vill att du tar foto med skor på dig och tar ett foto så att måtten syns. Det verkar på deras ton att dom faktiskt kommer att hjälpa dig på något vis, sen HUR de vill vara tillmötesgående är ju en annan sak. 
    Jag har över huvud taget inte fått svar ifrån dem på en månad nu.
  • pulmonate
    Protexblue skrev 2012-02-09 23:40:29 följande:
    Nu tror väl alla att jag är totalt blåst men vad är kinaklänningar?
    Protexblue skrev 2012-02-09 23:42:50 följande:
    Och nu läste jag Kinatillverkade och känner mig stupid!!
    Haha ingen fara! Föreställer mig att du såg framför dig en hel grupp med tjejer här på BT som ville ha klänningar i kinesiskstil. Kanske är det trenden för 2012? Något sånt här kanske? 

• pulmonate
    Lommila1 skrev 2012-02-10 18:54:41 följande:
     Spännade disskusion...
    Jag trodde jag hade min idealvikt på ca 56 kg /173 cm. ( okej dethär låter ju nästan anorektiskt, men jag har så klen benbyggnad så det var en bra vikt så att säga...)
    Sen knaprade jag får ca 3 år sedan antideprisivt i närmare 1 år och var uppe och sniffade på 75 kg sträcket, men sen jag slutade och ändrade lite på matintaget kom jag mig ner till ca 63 kg...vilket kändes helt ok jämnfört med de 75 iaf...
     nu har jag igen levt livets goda dagar o kommit upp till ca 70kg,  nu är jag på diet igen och har bröllopsmålet ställt på 60kg.  Jag har kommit in i åldern för att acceptera mig själv och sånt... Men frågan är ju i vilken vikt man är bekväm? jag tror ju aldrig att jag kommer ner under 60 kg mera
    Jag är ju inte bekväm i att inte äta chips på fredag o makaroner o ris o ljust bröd osv... Sanningne att säga börjar jag bli så van vid mina valkar aatt de inte stör mig, utan det är främst siffran på vågen som stör mig....
    Borde man mao sluta väga sig?
    Hej! Skulle bara säga att 56kg är ju jätte lite! Då låter något mittemellan mer "hälsosamt".... Det är ju mycket beroende på vad man har för kropp. Vi är alla olika och det är det som är vackert. Man ska trivas med hur man ser ut och inte hur mycket man väger egentligen. Ens kropp ändras i åldern. Fast än man kommer ihåg så väl hur man såg ut som 18 åring eller 25 åring, så är det skillnad hela tiden.  Sen är det också viktigare att vara hälsosam och bry sig om sin kropp än att väga något särskillt. 
  • pulmonate

Det jag märker av mer med att kroppen förändras är att 1) det är svårare att komma i form. 2) huden är inte lika fast och resultaten märks inte lika tydligt. 3) man orkar inte så mycket som förr. Och detta har jag märkt på senaste 5 åren. Jag är inte "gammal" men jag märker verkligen skillnaden! Och det har inte med vikten o göra direkt. Jag har alltid legat runt 60-63 sen jag var 18. Så jag har aldrig haft så svårt att hålla vikten. Jag har alltid varit aktiv och ätit bra men det är något jag gjort sen jag var barn, som jag är uppväxt med. Jag har aldrig bantat men ätit nyttigt. Men trotts att vikten alltid varit mer eller mindre densamma så ser min kropp inte likadan ut. Och det är det jag menar med att acceptera. Det är bara bra om folk vill bli mer hälsosamma, träna och ta hand om sig. Det är  "tabu" att nämna något om någons vikt. Folk kanske säger till dig att det ska accepteras för att de ser att du kanske är ledsen att du har svårt att gå ner det sista? 
    Vill bara säga, 1700tal, du är jätte snygg!! Du är super fin i dina klänningar. 

• pulmonate
    Anny skrev 2012-02-13 10:13:10 följande:
    Hallå igen.
    Jag har nu hittat en klänning på LandyBridal  som påminner om den klänning jag tidigare visat.
    Dock har den sweethertneckline viket jag inte passar i och den har släp som jag inte vill ha då vårt bröllop blir så pass informellt.
    Denna klänning är det:

Har mailat  med Landy och de kan göra rak  neckline och göra den i floorlength och med laceup in the back (har tappat alla svenska ord känner jag, ursäkta!) För detta vill de ha 40usd extra och sedan 55 usd i frakt. Iom att de just nu har erbjudande på rabatt på 20% så blir totala kostnade 334 usd.
    De är ju supersnabba på att svara på mailen! Och det de skrivit är det bra engelska också.
    Nu till frågan... VÅGAR jag??? ;) 
    Och egentligen. Vad tycker ni om denna klänningen? Ska jag ta snörning (ja jag kom på ordet!) i ryggen eller ha det som det är på bilden? (minus släpet dock)
    Klart att du vågar!!! Personligen tycker jag det är snyggare med knappar. Jag är inte så glad för snörning och tycker det känns lite mer "bitchigt"?? (jag vet att måånga gillar det, men detta är vad jag tycker). Knappar tycker jag är mer elegant och passar denna klänningen jätte väl. 
  • pulmonate
    Anny skrev 2012-02-13 12:44:50 följande:
    Ååh du har rätt. Inte för att inte lite bitchighet skadat ;) Men den ÄR snyggare med knappar.
    Jag hade dock precis skickat mitt mail (ja jag vågade!) med min beställning med lace up. Och nu ångrade jag mig. Får se hur mycket pannkaka det blir av detta ;)

USCH!! Nåja, den är ju inte helt beställd förrns man han har betalat in ändå...right? 
    Ja det är inga problem att ändra. Särskillt om den inte är betald. Det är ju bara 100% när de börjat sy klänningen! Jag valde till exempel att de skulle sy in underkjol när de redan hade börjat på min klänning och det var inga problem. 
    Ja ta med knappar! Jätte snyggt! :)
  • pulmonate
    daniiel skrev 2012-02-13 13:10:34 följande:
    daniiel skrev 2012-02-13 13:06:30 följande:
    Kikade på Mylove och kunde inte hitta klänningen heller, så den har nog utgått ur deras ordinare sortiment.
    Daniiel, ville bara säga att allt är ditt fel Tungan ute Jag tittade på din blogg igår och såg alla tärnklänningarna. Jätte bra gjort att du delade upp allt i färgordning! Jag tittade på såå många klänningar igår och fick reda på en massa nya sidor där man kan hitta fina klänningar! Jag letar nämnligen efter 1-2 klänningar att ha i dagarna innan bröllopet (då många släktingar och vänner kommer ner nån dag innan) och även under smekmånaden. 
    Så tack för all inspiration! :) 
  • pulmonate
    GuteCarra skrev 2012-02-13 15:57:59 följande:
    Nu när daniiel har varit en klippa och hjälpt mig fixa de ändringar jag vill ha på mina två klänningar jag tänkt beställa så undrar jag en sak som jag hoppas ni lite mer erfarnha kan svara på :)

Behöver jag en underkjol till dessa klänningar och isf vilken modell då?

Tänkte bara påpeka att texten är lite motsägelsefull. På första bilden till vänster står det att det ska vara pärlor osv på bröstet, men på andra bilderna står det att det inte ska vara något alls. 
  • pulmonate
    emmadeckmar skrev 2012-02-14 10:00:43 följande:
    Hej allihopa! Glad alla hjärtans dag Hjärta

Inatt fick jag mail från 3 Kinaklänningsföretag jag mailat om min Twilightklänning (millybridal, landybridals & my love bridal). Alla tre skriver att de kan göra den, dock till lite olika priser.

Så nu ska jag fundera och fundera ..och fundera!

Jag är väldigt osäker om de VERKLIGEN KAN göra spetsen på baksidan(och längst ut på armarna). Det är ju den som är så fin, och jag vill ha den exakt så. Vore hemskt om dom satte dit en blommig spets t.ex (fast fortfarande snyggt, men inte vad jag vill ha)

Lily från Millybridal skrev "For the material,we will find the same material to make the dress,if not,we will also find the almost same material to it"

Puh.. ett jäkla jobb det här! är så nervös, fast jag inte ska gifta mig förns i november!! nästan så att nerverna inte klarar av allt, man är liksom besatt av att få det perfekt. Men det lär det inte bli så man kanske ska slappna av en aning ;)
    Hej!
    Jag fick exakt samma svar när jag beställde min klänning som är delvis i spetts ifrån Lily-Milly. De använde inte ett helt spetstyg till min klänning utan klippte ur delar ifrån 1-2 olika spets och sydde på. På baksidan blev detta superbra men på framsidan blev det för glest. De gör det på detta viset just för att det ska bli så likt som möjligt. Det är ju väldigt liten chans att någon av sidorna har en färdig spets som redan ser ut så. Det är jätte svårt att säga. Du kanske kan titta lite i deras sortiment och se om dom har gjort något liknande tidigare? Det är en jätte vacker klänning men mycket beror just på hur de gör spettsen/ryggen. Lycka till!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!