• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Just Me skrev 2012-03-07 19:10:04 följande:
    Åh! Jag hinner inte med!! Ni skriver så mycket Och idag har jag definitivt inte hunnit med ngt annat än födelsedagsfika! Blir och sitta här till sent ikväll  

Jag undrar ifall någon sett ngn snygg helrygg i spets, det gällde alltså denna klänning:

Frågade för ett tag sen vad ni tyckte här i tråden... och då sade majoriteten att ha helrygg m knappar och jag håller med. Har ni letat efter bilder på en helrygg i spets men hittar inte....  Har lånat bilden fr nätet..  

Jag såg dessa klänningarna igår och blev KÄR! Jag bara älskar dem! Men men, nu har jag min klänning. Jag förstår varför folk köper flera klänningar! Det är Sassi Holford som är designern. Den långarmade klänningen heter "Thea" och den med snygga ryggen heter "Ingrid". VILL HA!!! Jag delar med mig så kanske det är någon annan som kan få dessa underbara klänningarna gjorda!

• pulmonate
    Tinzi skrev 2012-03-07 22:10:00 följande:
    Näe nu får ni sluta lägga upp kläningar på dösnygga klassiska klänningar! Hade jag haft en slankare figur så hade jag velat ha en sån!
    Ja visst är dom snygga! Jag sa högt "wow" och killen undrade vad jag hade sett. Men jag HAR bestämt mig för att behålla min klänning och modifiera den istället för att gå o leta efter nya. Annars tar det aldrig slut. MEN hade jag sett denna innan, hade det nog blivit en sån! wow!
  • pulmonate
    daniiel skrev 2012-03-08 11:04:13 följande:
    Vårat vårdbidrag blev helt indraget. Vi måste nu sälja bilen, flytta till en mindre lägenhet utanför stan och jag måste sluta plugga och söka jobb. Vilken underbar dag!
    Nej vad tråkigt. Vad Sverige verkar ha blivit tufft på senaste. Hur ska man klara sig? Det är ju inte rätt att du ska tvingas sluta plugga. Det ska inte anses som "lyx" att plugga, utan en investering. Jag hoppas verkligen det löser sig för er på något sätt.
  • pulmonate

Daniiel, jag hoppas verkligen att det löser sig för er. Man kan ju undra vad FK utgår ifrån. Vet dom bättre än en läkare som träffat henne? Ni kanske kan få flera doktors uttalande? 
    Barnets hälsa går före allt annat, det är det enda viktiga egentligen.

Fru 0728
    Din klänning ser ju jätte fin ut på! Det kommer att bli super! :) 

• pulmonate
    Linnch skrev 2012-03-09 10:33:33 följande:
    Hej! Nu behöver jag eran hjälp lite. Mamma ska måtta mig idag så jag kan ta tag i att beställa min drömklänning från MyLove-Bridal. Men jag är lite osäker på vilka mått dom är ute efter, står ju olika i fältet där man fyller i "custom size" och på bilden där dom visar hur man mäter... Vilka mått har ni tagit och vad innebär egentligen "hollow to hem"?Flört
    Hollow to hem är måttet ifrån gropan i halsen till där klänningen ska sluta. I vanliga fall till marken då. Detta ska du mäta MED skor i samma höjd som du tänker ha på dagen. Förutom det är det väl bara bust, waist, hip. Bust (över fylligaste delen av bröstet, armarna ner), Waist (smalaste delen på midjan), hip (över höftbenet). De brukar göra ganska exakta mått så tänk på det om du brukar variera i vikt. Jag tror dom säger 1cm / kg?! fast det är nog väldigt olika! 
    Var inte för orolig med måtten. Tänk på att det är bättre att lägga till några cm ifall du är osäker eftersom är mycket lättare att ta in. Kan du, så ta exakta mått eftersom då sparar ju du slanten på att ta den till sömmerskan och ändra.
  • pulmonate
    operfekt skrev 2012-03-09 12:44:00 följande:
    Oj, tror inte jag kan lita på måtten, ska be sambon mäta, men tror inte
    det blir såå stor skillnad. Enligt My-loves storlekstabell ligger jag på
    strl 38 i byst, & strl 32/34 i midja och höft! :S
    Min klänning behöver inte höftmåttet, men skulle aldrig få på mig
    en kjol eller byxa i strl 32-36.. Fast det beror väl iofs på att mina stuss
    (dvs där jag är som bredast) är större än vad de "ska" vara i de storlekarna..

Undrar om jag ska beställa efter mått eller efter en strl, svårt!
    Vad tror ni blir bäst? Tror iofs att jag kommer fortsätta minska
    även fast det inte går lika fort nu, men har ju tänkt ta med snörning iaf..

Sen stämmer inte det där med 1 cm/kg alls på mig, sen jag började
    träna i december har jag bara gått ner 3,5 kg, men i mått har jag gått
    ner 11 cm över naveln & 9 cm över höftbenen & stussen.
    Jag har exakt samma "problem" som dig, dvs att jag är en storlek i bröst och midja, och räknas som en mycket mindre i höft. Jag tycker att ta en måttbeställd klänning är värt de där extra slantarna (det är väl inte så mycket...). 
    Men behöver din klänning inte höftmåttet är det ju rätt bra. Vad är det för klänning? "puff"?
  • pulmonate
    operfekt skrev 2012-03-09 18:17:58 följande:
    Pulmonate: (kan inte citera via mobilen) Ta visa endast på mig så ser du den, en puffig klänning är det, har gjort om en sottero claudette :) Din klänning är väldigt fin (älskar spets) börjar du få ordning på framdelen? Det knäppa är ju att jag inte HAR små höfter :S Över höftbenen, visst, men inte över stussen eller vad det nu kallas där man är som bredast.. Men jag vet inte, har inte köpt några nya byxor sen jag gått ner, kanske kan ha mindre storlekar än jag tror, men är skeptisk :) Får köra på måttbeställt helt enkelt :)
    Ja jag förstår vad du menar. De gjorde fel på min klänning pga att jag BÅDE angav höft måttet och stuss-måttet! Så de tog det största (stussen) över höfterna, vilket så klart blev för stort. Jag gav dem båda eftersom jag har en mermaid så tänkte jag att det kanske är viktigt i och med att den är så tajt. Men är din en puff är det nog mycket enklare!!
  • pulmonate
    operfekt skrev 2012-03-09 18:17:58 följande:
    Pulmonate: (kan inte citera via mobilen) Ta visa endast på mig så ser du den, en puffig klänning är det, har gjort om en sottero claudette :)
    Din klänning är SKIT SNYGG! Jag missade den. Är man inte inne var dag missar man mycket. Det skrivs så mycket i denna tråden! 
    Angående Hollow to Hem, så ser jag att din klänning ska vara tea-length, altså inte ända ner till golvet. Då är heller inte det måttet såå viktigt. Är det tyll i hela kjolen är det desutom busenkelt att bara klippa av lite om det blir för långt! :) 
  • pulmonate
    Italia08 skrev 2012-03-10 11:48:35 följande:
    Jag beställde visserligen från Milly, men tog också vanlig frakt och fick hem min klänning på två dagar. Jag blev glad, men chockad eftersom jag inte var beredd på att den skulle dyka upp så snabbt. =)
    Ja jag tog också 2-veckors leveransen men fick hem den 3 dagar efter att de skrev att den var klar. Jag vet inte om de redan hade skickat den innan de skrev emailet. Men jag var glad för det ju.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!