• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Snygg klänning och väldigt lik orginalet tycket jag! Jag tror att en ordentlig underkjol kommer att göra all skillnad! Den kommer att få en mycket finare form. 

bridetobe2013 skrev 2012-02-29 18:32:03 följande:

Funderar på att köpa en rejälare underkjol... Är en insydd men vill nog ha lite mer vidd på ....

• pulmonate
    1700tal skrev 2012-03-01 17:15:52 följande:
    Och inga inbjudningar kom med posten idag... Men de ringde från guldsmeden och min ring är klar! (förminskad och ny gravyr (de stavade fel efter förminskningen) Kul, har inte haft den på lääääänge nu.
    Vi skrev ut våra och har gett 2 till vänner. Resten skickas i nästa vecka! Är så nöjd med våra inbjudningar! Ganska personliga eftersom jag har gjort dem själv. 
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-03-01 17:57:42 följande:
    Jamen du är ju så himla duktig på sånt! Var så pysslig och hade såna ambitioner i början av bröllopsplaneringen (för sisådär 1,5 år sen ) men har tröttnat för länge sen. Nu vill jag bara det ska gå så smidigt som möjligt och skapa minsta möjliga jobb. Prioritetsflytt...
    Mmm jag vet vad du menar. Första veckorna efter fireriet planerade jag i princip hela bröllopet och sen har det avtagit mer och mer. Men nu efter examen hoppas jag få tillbaka lite ork. 
  • pulmonate
    Josefin521 skrev 2012-03-02 07:04:06 följande:

Får inte upp bilder tyvärr.

Jag har beställt www.millybridal.com/lace-applique-over-net-de...

Dem frågar vad jag skall ha för undertjol? Vad rekomenderar ni? Ska den vara inbyggd eller ej, med hoops eller inte? Har ingen aning!!

Jag valde inbyggd underkjol ifrån dem. Den är ok men volymen räcker inte (bara 3 lager tyll) så jag kommer att själv sy på extra lager. Förmodligen 3 till. Att den är inbyggd är jätte smidigt för man slipper tänka att den ska flyttas runt, kasa ner, mm. 
    Jätte snygg klänning. Lite lik min  
  • pulmonate
    UngBrud2012 skrev 2012-03-02 16:38:38 följande:

Vad har ni andra haft för hollow to hem mått?

Jag fick mitt till 145, då är jag ändå 173 cm lång. Läste om någon som var kort men fått 150?

Jag är 175 och räknade med 5cm klack, så min blev 156cm. Utan skor hade det blivit 151. Med tanke på att du bara är 2cm kortare än mig kanske din borde vara 149? Kom ihåg att du ska mäta med de skor du tänker ha på dagen. Jag räknade med 5cm klack men kommer att ha ballerina så den måste kortas lite.
  • pulmonate
    Jane skrev 2012-03-05 11:12:59 följande:
    Hur skriver man att man vill ha ett tätt spetstyg (alltså mycket spets och lite space mellan spetsen, jag hoppas ni förstår vad jag menar) på engelska?

Jag skrev för några dagar sedan men det var mycket kackel runtom så jag tror inte nån såg mina frågor. Så hoppas nån kan hjälpa mig nu Glad
    Jag tror man säger "I want dense lace without many spaces". Vanligtivs använder de sig av "lace applique" dvs att det sys på spetsbitar för att bilda en hel spets. 

Min spets blev ju ganska gles, men eftersom bilden jag skickade var faktiskt lite gles. Så skickar du en bild på en snygg tät spets som du gillar, så är det nog det bästa. Kan jag tipsa om att söka på "Monique Lhullier" eller "Jim Hjelm" lace. De har skitsnygga klänningar i spets!  
  • pulmonate

Nu har jag börjat spreta upp min klänning! Jag fick ju en klänning med ganska gles spets och det var inte speciellt snyggt särskillt uppe vid halsen. Jag vaknade imorse och tänkte om man inte kunde flytta runt på spetsbitarna istället så att det blir snyggt. Jag tog bort 4 av bitarna jag störde mig på mest och flyttade runt dom och resultatet blir JÄTTE BRA! Drömmer. Jag önskar jag hade haft bara några pyttesmå extra bitar att fylla ut med. Känns överflödigt att beställa mer tyg ifrån Milly nu. Hon har inte återkommit med priset eller frakten ändå. 
    Vem var det nu som hade någon spetsbit över? (Alla som har det, får jätte jätte gärna svara!!).  Hjärta

• pulmonate
    Naive skrev 2012-03-05 17:44:49 följande:
    Ni brudar som beställt från Milly:

hur lång tid efter beställning fick ni någon slags uppdatering angående klännignen? Jag beställde min för mer än en månad sedan, och förutom orderbekräftelsen har jag inte hört ett skvatt. 

Jag beställde en klänning  de har i sitt sortiment, och Lily (kontakt personen) sa att det skulle ta 6 veckor tills den är färdig...

Undrar bara helt #fräckt" utan att gå genom de 1690 andra sidorna! :)   
    Va? läser du inte egenom alla sidor först? hahah.
    Jag fick min nästan exakt efter den tid som Lily sa att det skulle ta + 2 att skicka (det var den sortens frakt jag tog). Det enda jag hörde ifrån dem var när klänningen var klar. Då skickade hon 3 foton. Jag trodde detta betydde att man kunde "godkänna" men de hade redan skickat klänningen samma dag som jag fick fotona. Allt tog ca 2 månader.
  • pulmonate
    Naive skrev 2012-03-06 08:55:17 följande:
    knyttan: fick precis email från Milly, de har haft mejlproblem och har därför inte kunnat svara (det är den officiella aförklaringen ialla fall), och de meddelar att de kan nås på millybridal2011@gmail.com nu. 

Fick även bekräftat att min klänning är i fjärde stadiet (vad betyder det?) och allting är ok, så det var lugnande. :) 
    Fjärde stadiet betyder att den i princip är färdig. Nog helt klar inom en vecka skulle jag tro! *spännande*
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-03-07 10:40:40 följande:
    Haha, ja de flesta verkar förvänta sig att vi går varandra på nerverna. Men faktum är att den biten går helt ok.
    Men nog har vi gjort det hela lite bakvänt. Vår första lägenhet när vi flyttade ihop var en 3a på 76 m2 med stor balkong. Sen blev det 2a på 63 m2 med liten tomt. Sen blev det 1a på 28 m2 UTAN både tomt och balkong! Och det är där skon klämmer. En trädgårdsmänniska som jag kan inte leva utan balkong. Dessutom ääälskar jag att renovera, det är rent balsam för min rastlösa själ. Det och att odla förstås!
    Du behöver nog en rejäl trädgård så kanske du slutar köpa klänningar! haahah. 
    För mig är också en trädgård eller balkong ett måste. Vår lägenhet är också liten men vi har en stor terass så det är ok ändå :) 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!