• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

JOOL 09 skrev 2012-07-31 00:30:39 följande:
    Låter som något jag är ute efter, skulle man kunna få se några bilder? Flört
    Jag har bara bilder INNAN modifikationerna, och nu är det egentligen en helt annan klänning. Hela ovandelen är fylld med spets, annan urringning, mm. Så förmodligen är det inte till mycket hjälp.
    Här kommer en b

ild på hur den såg ut
    Och detta var inspirationen för ovandelen fast det blev inte alls så fram, tyvärr. (Jim Hjelm):

och detta en av dem för underdelen (denna kanske faller dig i smaken med boleron? Detta är också Jim Hjelm som råkar vara min favvo bröllopsklänningsdesigner:

• pulmonate

Nu hade jag iof lovat mig själv att inte visa foton på klänningen för någon innan bröllopet, men jag kan ju inte låta bli att visa det för er. Nu hoppas jag att ingen jag känner är här inne och hänger. Och är det någon som jag känner som känner igen mig, så säg inget till mig förräns efter bröllopet iaf

Så nu har klänningen iaf blivit fixad lite: mer spets, små pärlor på sydda, annan urringning, insydd i midjan, förkortad längd, insydda krokar för upphängning av släpet, fastsydd rosett.
    Vad tycker ni??
    Förlåt för den dåliga kvalitèn på fotona. Jag har en ny mobil som jag tydligen inte håller så stilla och självklart tittade jag inte på fotona förräns jag tagit av mig klänningen och hängt undan den!

Så här ser den nya urringningen ut. Insydd BH (en vanlig bh med avklippta band och insydd på insidan.

Ryggen med släp. (klänningen är redan strykt, och här håller jag på o rynka den igen, typiskt). 

Med eller utan sidenbandet??

Så här ser det ut när släpet är upphängd. Hade inte riktigt rättat till den här på bilden. Tyllet måste också puffas ut lite. 

Suddig bild, men för att få ett hum om hur det ser ut i helhet.

Sidan med sidenbandet i midjan. 

• pulmonate

Åh tack så jätte mycket för alla positiva kommentarer. Det var den kicken jag behövde för att lugna nerverna lite. Jätte kul att ni gillar den!
    Tack Moa2012, Sommarbrud, Daniiel, Darling Daisy, Magneta, Makeupmyday! Vad snälla ni är!

Och vad bra att ni alla är överens om bandet, då känns det lättare att välja det, helt enkelt! :)
    Tack ännu en gång. Det var precis det jag behövde  

• pulmonate

Hej Sara,
    uhm, hur menar du med bandet? Att det ska sitta på ett annat ställe? högre, lägre?
    Gå är inga problem alls, dock är sitta inte det enklaste. Tänkte inte alls på det när jag titta på sånna klänningar och beställde online. Men det går, man får dra upp klänningen lite vid höfterna.  

• pulmonate

Aha då förstår jag! Mm ja jag förstår tanken men det är inte en stil som faller mig i smaken personligen, även om det passade Jonknes klänning väldigt väl. Sen vet jag inte om jag orkar ändra något nu i sista stund (10 dagar kvar). 
    Tack för tipset iaf, det var bara kul o höra olika åsikter. 

hahah, ja första gången jag satt var det rätt roligt!! Det såg ut så här, för att vara exakt! *den bjuder jag på*

• pulmonate

Tack Annie och Vinterfrost. Jätte kul att ni gillar den. Det känns bra att få en sån positiv respons ifrån er alla här i tråden. Det är kul eftersom man har följt denna tråden hur länge som helst nu, sett hur det gått för alla, delat tips inför beställandet, mm. Ni är dem enda som sett klänningen nu efter ändringen! Visst är det kul när man följt vissa så långt, ifrån när de ska välja modell, de beställer, de får hem den och provar den, och till sist foton ifrån deras stora dag. Väldigt spännande tycker jag. Så snart får ni i alla fall se foton ifrån min stora dag också. 10 dagar kvar nu! :) 

• pulmonate
    Emmadeckmar:  Vi kan ju ha samma proportioner ändå, trots att vi är olika långa. 
    Ja här i Italien räknas jag som lång iaf. Min kille är inte så mycket längre än jag, så därför blir det ballerinor. Och för att det är bekvämt, helt enkelt Har hittat ett par supersöta "virkade" ballerinor som passar med resten av dekorationerna som jag DIYat. Det är många grejor som binder ihop vilket jag tycker är extra kul.  
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-08-08 17:55:26 följande:

Pulmonate - woooow, vad snygg klänningen blev!!!! Och vad kul att få se ditt fejs, vi är inte sååå lika trots allt. Men vinkeln på den där bilden du visade förut, jäklar vad lika vi var! Du ser iaf fantastisk ut och du kommer göra succé bland era mixade gäster från världens alla hörn!

Och så fick jag lite hjärtknip när jag ser era klassiska stengolv... Syns direkt att det är i Italien. Det är första sommaren på typ 25 år som vi inte är där, saknar det så jag dör lite... *nästa år, nästa år, nästa år*

Heheh, tack ska du ha! Jag är nyfiken på hur du ser ut också.
    Nu är det snart för oss! Den 18e kör vi! Är du redo? Hur känns det?

Ja eller hur? Det är ofta marmor golv här. Du får komma och hälsa på helt enkelt! :)
    Mamma kommer ner imorgon och blir här tills bröllopet. Ska bli kul o ha henne här och få hennes hjälp inför planeringen.
  • pulmonate
    Minuz skrev 2012-08-15 15:34:16 följande:
    Minnet är ju som det är.... vem är det mer som gifter sig på lördag?
    Jag gifter mig ocksa pa Lòrdag! :) Spannande. Vadret lovar 34C och sol. Avslutar nu det sista och hoppas pa att allt ska flyta pa bra. 

Lycka till du med 1700tal!  Ska bli kul o fa se hur ditt blev. 
  • pulmonate

Hej alla brudar!
    Ja då är jag ju också gift! Vi kom tillbaka från vår 3 veckors bröllopsresa igår: Hong Kong, Australien (Melbourne - Brisbane med camper) och Bangkok. Har kopplat bort mig ifrån internet helt och hållet under tiden. 
    Jag har knappt några foton... Det är inte så många på facebook som jag skulle tro och har inte fått dem ifrån fotografen ännu.  Men här kommer några stycken!
    Klänningen är ifrån Milly Bridal men jag har ändrat spettsen och urringningen, sydde på små pärlor på spetsen, sytt i små hakar till släpet.
    Jag hade det extra lagret av chiffon på släpet under vigseln, men det var av under fotograferingen innan och på festen. 

• pulmonate
    emmadeckmar skrev 2012-09-10 12:01:16 följande:
    GRATTIS till er!!

WOW, vilka härliga bilder! ser helt underbart ut, gillar speciellt bilden där ni går i trappan & den under där man ser havet, vilken utsikt! Skrattande
    Tack tack! Ja visst är det en fin plats! Gardasjön. 36C hade vi den dagen och strålande sol hela tiden. Som tur var fläcktade det lite ifrån sjön. 
  • pulmonate

Aviman. Den är JÄTTE SNYGG! En av de finaste jag sett här. Den ser ut att passa dig jätte bra och spetsen ser jätte fin ut! Jag tycker faktiskt den är fin så utan underkjol. Mer vintage feel då. Grattis!

• pulmonate
    Hellahell skrev 2012-11-08 10:41:29 följande:
    Hej proffsen!
    Vem är desigern för denna klänning? Hoppas att någon vet :)
    Detta är en Jim Hjelm. Jag ÄLSKAR hans klänningar. Min rygg inspirerades av en snarliknande klänning, nämnligen denna: 

Och så här blev resultatet (ifrån Milly).  

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!