• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Blivande fru Clain skrev 2012-01-13 15:28:13 följande:

Jag är helt ny här i tråden men jag skulle verkligen behöva er hjälp!!

Jag beställde min kinaklänning för mer än 3 månader sedan, rättare sagt 14 veckor sedan!!

Av mina 7 mail så har jag endast fått svar på 2!

Nu börjar jag bli riktigt orolig. Före jul fick jag ett mail som var översatt i google translate och det gick inte att förstå ett dugg vad det stod. Någonting hade kommit bort men om det var klänningen, hennes mail eller mina mail det förstår jag inte.

Vad ska jag göra? Tänk om klänningen inte kommer?

Är det någon mer som har erfarenhet av detta?

Det låter ju faktiskt lite konstigt. Vilken sida har du beställt ifrån? Vill du kan du skriva det de skrev här så kanske man kan hjälpa till att tolka deras mejl. Hur länge sen var det du fick det emailet? 
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-15 21:29:08 följande:
    Jaha 5 dagar sedan jag skickade sista bilderna på min alldeles för långa klänning till Milly och fortf. inget svar!!! *nervös*
    Jag har heller inte fått svar angående ändringar eller i alla fall om de kunde skicka 1 meter av tyget de använde till spettsen så att jag kan fixa den här. De verkar vara mycket saktare i kommunikationen när något är fel, eller hur? Innan svarade de nästan alltid samma dag!
  • pulmonate
    PimPim83 skrev 2012-01-15 22:05:38 följande:
    pulmonate skrev 2012-01-15 21:54:01 följande:
    Jag har heller inte fått svar angående ändringar eller i alla fall om de kunde skicka 1 meter av tyget de använde till spettsen så att jag kan fixa den här. De verkar vara mycket saktare i kommunikationen när något är fel, eller hur? Innan svarade de nästan alltid samma dag!
    Jag tror att en av Kinas viktigaste högtider (kinesiska nyåret) är på G nu. Det är troligtvis därför det tar längre tid för dem att svara.
    Ok, hoppas det är det. Jag kanske bara är pesimistisk som tror att de inte vill hjälpa till när något gått fel. Men jag ger dem lite tid till då Oskyldig Kinesiska nyåret varar ju jätte länge. 
  • pulmonate
    Pluppe skrev 2012-01-15 23:20:38 följande:
    Vi har beställt min sambos frockcoat därifrån i det billigaste tyget, han ville absolut inte ha något som skimrar utan det skulle vara matt, när den kom hem blev vi supernöjda båda två, sydd i exakta mått och jättefin kvalitet!
    Jätte bra! Att hyra hittade jag ett ställe här som kostar 150 euro / dag. Om en ny nu kostar fr. 1990 (+ skjorta, fluga, mm..) så tycker jag det är värt att köpa! Männen är ju vuxna så man kan ju faktiskt använda den livet ut (ok, om man håller samma vikt, dvs). Det räcker med att man använder den en gång till så är det värt att köpa. Ett par vänner till oss har redan sagt att när de gifter sig så ska det vara smoking/frack som gäller, så då används den ju igen. O vem vet, man kanske blir miljonär och blir bjuden till en massa frack-middagar framöver hahaha
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-16 11:19:51 följande:

Fick svar från Milly nu...SUCK! Det är 3:dje gånge jag skickar in bilder på mig i klänningen framifrån, bakifrån, med måttband nära så de ser cm, men de bara klagar & vill se millimetrar och tydligare osv, nu blev jag arg på henne (Lily) och sa att hon får GE SIG!

Att hon borde lite på mitt ord när vi mätt 3 ggr och lita på bilderna där man tydligt ser hur klänningen hänger ner i marken framtill en jätte bit. Vet liksom inte riktigt vart hon vill komma med denna cm ´s noggranhet. jag skrev till henne att vi mätt m. skor på och att den är 13-14 cm för lång framtill, och om de tar bort 12 eller 15 cm byr jag mig inte om.

Får väl se reaktionen nu efter mitt mail, men börjar få nog och börjar bli stressad över att den är sååå stor att jag inte ens kan gå i den. NU vill jag veta om DE ska åtgärda den eller om jag skall få tillbaka pengar så att jag har råd att anlita en sömmerska som kan sy upp den, vill liksom inte tjaffsa mer med dom känner jag...*gah*

Det känns ju liksom som att de inte litar på mig när de skall krångla, vem som helst ser ju att den är för lång, och de borde lita på mina mått och på bilderna....

Ärlig talat, hon Lily får man ju spel på! Man försöker vara så artig som möjligt i början men sen så svarar dom så! Vem som helst kan ju se att din klänning är tok för lång. Jag tror dom håller på så så att man ska ge upp till slut. Det kostar ju mer för dig att skicka dit den. Vad jag har förstått måste man betala portot dit + någon avgift för att de tar emot den igen. Allra bäst är om de ger dig tillbaka en slant. 
    Hoppas att dom ger sig!!
  • pulmonate
    Junibrud12 skrev 2012-01-16 11:45:33 följande:
    HJÄLP! Fick mejl från Milly, nu är min klänning klar och jag har fått bilder. Det jag blev väldigt besviken på var dom fula paljetterna. Men samtidigt är det ju svårt att se, det kanske ser helt annorlunda ut i verkligheten. Nån av er som har erfarenhet av paljetter på klänningar? Funderar på att be dom sprätta bort allihop, men tror ni det blir tomt med bara brokaden, eller tror ni det blir bättre? Får lite ont i magen...

Här är orginalet:

Hmm, jätte svårt o se. Man ser knappt att de har satt på broderi, utan man ser bara paljetterna. De ser mycket större ut än på bilden vilket gör att de tar över. Man måste nog se den live för att bestämma. 
    Jag tyckte det var en jätte fin klänning egentligen. När man har orginalet i huvudet är det svårt att vara 100% nöjd. Men jag tyckte ändå det blev bra! 
    När jag klagade på bilden de skickade till mig svarade de bara "when you get the dress we think you will like it"... och jag svarade hela tiden "uhm, nä, jag gillar inte det". De sa att de skulle fixa den men 2 dagar senare hade klänningen kommit fram här hemma.. de hade alltså skickat den ändå och förmodligen skickat den innan de ens skickade fotona till mig! 
  • pulmonate
    Italia08 skrev 2012-01-16 13:06:29 följande:
    Enligt min mejlkontakt med "Lily" så har jag mejlat med åtminstone tre olika Lily-personer. Svaren och tonen är så himla olika. En använder smileys hela tiden, en säger "dear", en "hi" och en annan skriver "haha" i sina mejl. *suck*
    Hahah, ja det kan nog stämma! *ler* Ja en hade en farlig massa smileys! Lite roligt, eftersom jag frågade efter Bella ifrån början eftersom ett par rekomenderade henne, så sa hon/de att Bella var på semester. Lite kul om de nu är flera stycken Lily! Ärlig talat märkte jag mer skillnad på när man inte var nöjd och när man skulle beställa. För innan jag fick se fotona så var det alltid så trevligt så!  
  • pulmonate
    Junibrud12 skrev 2012-01-16 14:00:02 följande:
    Nu fick jag ett nytt mejl från Milly-Lily som säger att klänningen redan är skickad. Jag har ju inte ens hunnit svara på det första mejlet med bilderna... Jaja, nu är det väl bara att vänta och se hur den ser ut "live", inte mycket annat att göra.

Känns lite tråkigt bara. jag fattar ju att den inte skulle se exakt likadan ut som orginalet, men ändå... :(
    Haha, vad ska jag säga? Ja då gjorde de likadant som till mig. Varför skickar de ens foto om man inte har tid att svara på hur man tycker det har blivit? Då kunde de ju lika bra skicka klänningen direkt ju!
    Jag hoppas den blir bra live. De gör ju trotts allt fina klänningar så även om det inte är exakt som orginalet så hoppas jag att du är nöjd ändå och att den passar, mm. Det ska nog bli bra ska du se! :) 
  • pulmonate
    GuteCarra skrev 2012-01-16 17:12:21 följande:
    De låter ju helt klart som att man borde satsa på Ivory. Tänk så många små detaljer man inte har en aning om utan den här sidan :p
    Ja jag fick också reda på "Ivory tipset" här på BT och jag är såå nöjd med den färgen! Den är perfekt! Det är ju fortfarande vitt, bara lite varmare. Jätte snyggt! 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!