• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jazzily skrev 2011-11-28 14:29:57 följande:
    Hej,

Någon som vet vilken originalet, designern är till denna klänning:
    www.dressilyme.com/wedding-apparel/elegant-la...

Vågar liksom inte beställa förrän jag sett fler bilder. På släp etc.

Tror ni man kan be dressily.me om bilder? Nån som beställt liknande? Med mycket spets =) 
    Är ganska säker på att det är en Monique Lhuillier klänning som heter Scarlet. Min vännina beställde en äkta second hand som kostade 5000 dollar, så det är en dyr klänning som äkta och ny! En skit fin klänning!! Så den skulle jag helt klart ta om jag var du!! Det finns även bilder på detaljer så det finns massor med material om du bara söker "Monique Lhuillier Scarlet" på google. Det är bra o ha när man beställer.
    Vet inte hur bra en klänning helt i spetts blir hos kinaföretagen, men det får dem som är mer experter svara på!

Jag kan även tipsa om några Jim Hjelm klänning som är ganska lik denna i ryggen, och lite mer täckt fram till om detta skulle intressera. Den kan man se här: http://www.google.it/imgres?q=jim+hjelm&um=1&hl=en&nord=1&biw=1280&bih=666&tbm=isch&tbnid=8IPNvc6Y4tYQcM:&imgrefurl=http://classifieds.weddingbee.com/topic/nwt-jim-hjelm-8904&docid=LPjEceG2aKtglM&imgurl=http://bios.weddingbee.com/pics/65924/8904x3.jpg&w=590&h=393&ei=8ebTTqCROc6E-waS5pTADg&zoom=1&iact=rc&dur=550&sig=100797903802154620038&page=7&tbnh=115&tbnw=160&start=151&ndsp=21&ved=1t:429,r:5,s:151&tx=81&ty=39

Och den andra här där skillnaden är att det främst är spetts upptill:
    http://www.google.it/imgres?q=jim+hjelm&um=1&hl=en&nord=1&biw=1280&bih=666&tbm=isch&tbnid=IciArhDlXcztTM:&imgrefurl=http://jomygoodness.typepad.com/jomygoodness/2008/09/inspiration-begins-with-jim-hjelm.html&docid=9Py2Vm8XA3wvwM&imgurl=http://jomygoodness.typepad.com/.a/6a00e554645f258834010534de968a970b-450wi&w=372&h=512&ei=MufTTqzXA4rt-gbmz-iwDg&zoom=1&iact=hc&vpx=823&vpy=158&dur=2996&hovh=263&hovw=191&tx=64&ty=122&sig=100797903802154620038&page=1&tbnh=148&tbnw=116&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:5,s:0 
  • pulmonate
    2 0 1 2 skrev 2011-11-29 16:42:44 följande:
    Jag ÄLSKAR den här klänningen och hade lätt köpt den om inte ryggen var öppen (Jag är tatuerad på ryggen).
    Ja visst är den snygg! Jag hade fel för mig och trodde det var en Monika Lhiullier. Men du, problemet med att den har öppen rygg kan du ju fixa...det är det Kinaföretagen är till för! Säg bara att du vill att hela ryggen ska vara täckt!

Men personligen tycker jag att det är just detta som gör den här klänningen unik! Jag ska själv ha bar rygg. Love it! :) 
  • pulmonate
    2 0 1 2 skrev 2011-11-29 20:11:55 följande:
    Jag har redan köpt en annan

Har du fått hem din?
    Aha! Vad valde du för någon? 
    Nä jag borde få min på början av Januari tror jag. Jag beställde den i början på November och det skulle ta 2 månader. *håller tummarna*  
  • pulmonate

Hej tjejer!
    Jag fick ett email idag ifrån Milly. De skrev att klänningen är i 4e stadiet och att den kommer att vara färdig vid slutet på månaden. De skrev att de inte tillåter att ta foto på klänningen innan den är färdig. Har jag fel för mig,eller har inte ni som beställt av Milly kunnat se ett foto innan och godkänna? I så fall kan man ju undra varför de har ändrat på detta.
    Den verkar vara i tid i alla fall och jag får nog den i början på Januari som det var sagt från början. *Håller tummarna* 

• pulmonate
    1700tal skrev 2011-12-06 16:29:47 följande:
    Jo, det lär ju konstigt. Undrar om de håller på att omstrukturera...
    FelizLane skrev 2011-12-06 16:46:51 följande:
    Jag skulle få ett foto att godkänna innan dom skickade klänningen i alla fall :)
    Hmm vad konstigt då! Hon skrev att jag bara kan få ett foto när klänningen är helt färdig för de tillåter inte att ta foto i fabriken. Jag trodde att man fick se foto under sy-tiden så att man kan påpeka ifrån början ifall något är helt galet. 
    Ja då får jag väl vänta till slutet på månaden då för att se min klänning! Kan inte vänta juuuu! Cool
  • pulmonate
    1700tal skrev 2011-12-06 21:32:54 följande:

Konstigt.. Har stundtals blivit bildbombat av dem. :-/ Men har du beställt en ur deras sortiment eller syr de efter bilder du skickat?

De syr upp efter en bild jag har skickat. Varför då? 
    *jag vill också ha bilder* 
  • pulmonate
    Pluppe skrev 2011-12-07 21:36:11 följande:
    Jag fick mejl från Milly att min klänning var i tredje stadiet och att den skulle komma i början av januari. Håller mina tummar för det Solig
    Åh då ska vi få våra klänningar ungefär samtidigt! Min är i 4e stadiet men kommer i början på januari. SPÄNNANDEEEEEEEEEE!!
  • pulmonate
    Solrosen1982 skrev 2011-12-09 08:49:38 följande:
    Ja, jag funderade på det alternativet själv. Det borde ju vara enkelt att nåla fast det först och se om det funkar. Sen kan jag ju kolla om det behövs en underkjol också. När jag provade den vid köpet så var det så trångt vid spegeln att jag inte såg att den var lite kort. Lite störande faktiskt..men annars gillar jag den.
    När jag provade en klänning i butik som var för kort föreslog de istället att jag skulle korta av den ännu mera framtill. Så att det blir rundat framtill. Just spetts kanske är svårt att förlänga, eller? Är ingen expert. Lycka till.
  • pulmonate

Men till just spettsklänning, kan man inte förlänga på ett annat ställe utom just längst ner. Alltså om man sätter in ett extra tyg under bysten eller nåt? Vet inte om det funkar till just denna klänningen..för jag ser inget naturligt ställe man skulle kunna göra det på... hmm. Man får nog fråga en sömmerska om råd helt enkelt!

• pulmonate
    Jazzily skrev 2011-12-09 20:31:41 följande:
    Jag tror det kan vara bättre att ta de mått du har idag. Det är alltid lättare att lägga in än att lägga ut om det visar sig att den inte blir uppsydd korrekt eller att vet hur mycket du kommer gå ner. Tänk om det blir för tajt...
    Du kan ju prova den med jämna mellanrum ;) och be en skräddare sy in den precis innan bröllopet.

Själv är jag fortfarande osäker på bröstmåttet, har du tänkt mäta med eller utan BH? 
    Japp, håller med.
    Bröstmåttet beror på om du ska ha inbyggd bH eller inte. Ska du ha det, så tar du måttet utan bH och ska du inte ha det så är det med bH. Så tänkte jag iaf. Det skiljde sig dock inte så mycket för min del. 1,5 cm.  Jag ska ha bar rygg, så förmodligen är det svårt att känna skillnaden på 1 cm då den inte sitter åt så jätte mycket ändå. Är den jätte lös är det dock ett problem. Men det får jag hantera när jag väl får hem den. Hoppas att den sitter perfekt så att man slipper göra vid något, men jag har förberet mig på att någon ändring behövs göras. T.ex. längden beroende på vilka skor jag hittar, mm.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!