• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jensing skrev 2011-12-21 21:26:49 följande:
    Vilken klänning=) Så fin! Drar en suck av lättnad just nu  då även jag beställt från Milly(lilly) i mitten av november. Har läst att det tydligen har omstruktureras där så då har man ju varit lite orolig. Men nu när man ser din klänning känner jag mig trygg igen=)

Tycker det är svårt att få en ordenlig titt på hur spetsen ser ut (jag har oxå beställt en klänning i spets) Jag hade nog bett om en närbild på överdelen. Men det man ser nu är jättefint! Ang att "övertyget" är längre, det tyckte faktiskt inte jag gjorde något det var en extra detalj som gjorde klänningen ännu mer unik. Jag tror även att bandet till rosetten är längre än vad som framgår på bilden(dom har ju knytit skitdåligt)

Hoppas nu att de gjort ett lika bra jobb på min klänning!
    Tack så mycket för dina fina ord! Det känns bra att andra gillar klänningen! När jag zoomat in på spettsen på framsidan så har jag inte tyckt att det var så snyggt. Det var inte så delikat som fotot jag skickade till dem. Men där bak så tyckte jag till och med att det var snyggare än orginalet, så det var skönt! Så jag har bett dem att göra om spettsen där framme. Undrar om jag är taskig då? {#emotions_dlg.djavulsk} Det är ju inte meningen egentligen, men man vill ju vara helt nöjd och det är lättast att dom ändrar det än att man försöker be någon göra det här. 
    Ja jag kan inte bestämma mig angående längden på det översta tyget... Ska det vara samma längd eller längre som det är nu..?

Tack igen för hjälpen och era svar om vad ni tycker! 
  • pulmonate
    Äh, jag fick ett svar ifrån dem idag... haha.. trötta mig! De sa i princip att de inte kunde ändra någonting för att det var likt fotot. Men då skrev jag tillbaka och sa "nä, det tycker jag inte...".  Vi får se vad dom säger.
    De skrev även att:
    - tyget som går ovanpå är samma längd.
    -  Där är en inbyggd underkjol (jag tyckte inte det ser ut så, i alla fall ingen som ger volym, eller hur? Jag har betalt extra för det). Då kunde jag lika bra ha beställt en separat på nätet. Jag skrev att jag litade på dem om de nu har gjort det....
    - Att bandet som hänger ner kunde dom inte göra smalare (får väl göra det själv.. men förstår inte varför det borde vara svårt... fotona jag har skickat är det tunnare).

Med andra ord har de inte varit tillmötesegående på en enda punkt. Jag förstår ju att det är en del av spelet. Jag har i alla fall sagt att det är bara lace där framme som dom får göra om.  
  • pulmonate

På fotot till höger ser det ut framtill med spettsen. Till vänster är hur det ska se ut. Är detta snyggt gjort i ert tycke? Var gärna så ärliga ni känner för! Oskyldig
    Det som stör mig mest är de raka blomlinjerna högst uppe mitt på bröstet och att det är stora blommor som sitter var för sig. Det är liksom inga mindra blommor eller blad som snirklar och gör att det hänger samman som orginalfotot. Visst är det påsytt? Det bryr jag mig inte om, det är ju självklart att de inte använder äkta french lace. Och samtidigt, om det är påsytt, så borde det ju vara ännu mindre problem att fixa det så som man vill, eller?

• pulmonate
    Imke1977 skrev 2011-12-22 13:56:44 följande:
    Jag vet inte riktigt... Jag skulle nog inte känna mig nöjd. Det var rätt rejäl skillnad tyvärr... :-/
    Jane skrev 2011-12-22 14:02:10 följande: Det är ju klart att en kinaklänning inte kan se ut exakt som originalet, men de kunde ha gjort det lite bättre. Jag tycker som du att det översta partiet (blomlinjerna) måste ändras om, samt att det ska va lite "småspets" mellan de stora blommorna
    "Bra" att ni tyckte likadant som jag att det inte var ett bra jobb. Jag vill ju som sagt inte vara överdrivet petig, men jag tyckte heller inte det var ett superjobb och då tycker jag att det får dom göra om. De verkar ju inte såå pigga på att göra om något, men trotts att det är billigare än en buitksklänning så är det ju ändå att man har anlitat dem att sy ens klänning efter en bild och ens mått, och då ska det ju stämma. Jag förväntar mig inte att det ska vara exakt, eller världens bästa kvalitet heller för den delen. Men lite bättre än detta här fram vill jag ha. Men för övrigt tycker jag att det verkar snyggt gjort. Det där bak är snyggt, formen på klänningen, släpet ser super ut. Ska bli kul att få hem den och jag tror att jag kommer att vara nöjd när jag väl får den!

• pulmonate

Jag vet inte vad jag ska säga till dem nu. Dom har svarat igen att det är den mest lika spettsen dom hade, och att jag kommer att gilla den när jag ser den. 
    Tycker det är lite kul att dom vet att jag kommer att gilla den, men jag är inte lika säker
    De vill alltså inte göra om det verkar det som!
    Undrar hur det hade blivit om man la till lite snirkel emellan de stora blommorna om det blir snyggt? Men samtidigt gillar jag inte ALLS det längst uppe vid halsen så att säga. De här raka blomlinjerna lixom. Helst hade jag velat att de gör om det så att det kommer bort!
    För vad menar dom att det var det mest lika tyget? Det är väl ändå inte ett spettstyg de syr på, utan de tar väl tyll/chiffong el liknande och "broderar" på det med maskin. Det har jag sett sömmorskor göra väldigt snabbt!

• pulmonate

Hej Allihopa!
    God fortsättning på er!

Här kommer lite dålig kritik för Milly - Lily. Jag fick ju bilder på min färdigsydda klänning i förra veckan. Jag tyckte inte att spettsen var fin och inte lik bilden jag hade skickat. Jag fick bara som svar att jag kommer att gilla den när jag får den. (Kan inte låta bli att de vet att jag kommer att gilla den). Efter många mejl fram och tillbaka gick de med på att de skulle ändra spettsen. Detta var igår. 
    Idag får jag ett sms av min svärmor som säger "din klänning blev levererad idag". Uhm? Vad? Då har de ju absolut inte haft någon chans att ändra någonting. Varför säger de ens att de ska göra det då? Då kunde de ju lika bra skickat klänningen utan att ens skicka foton till mig, och på ett sätt hade det varit bättre.

Jag har inte sett klänningen (inte svärmor heller för den delen då hon inte har packat upp den), så det kan vara så att den är jätte fin och att jag blir nöjd!  Jag ska inte säga någonting om det ännu. Men det verkar som att Millys arbetsätt har ändrats under senaste tiden.

Är inte denna bra vet jag inte hur jag gör. Kanske skickar samma bild till andra kina-klännings sajter? Hmm. Vi får se! 

• pulmonate
    FelizLane skrev 2011-12-27 19:21:39 följande:
     Suck nu blir jag lite orolig :( Vilket datum beställde du din klänning? Är så nyfiken på när min ska komma. Har ju gjort en heldel ändringar på "orginalet".... Hoppas Hoppas att den blir bra :( :)
    Hej! Fotona på klänningen som jag skickade till dem och resultatet finns här några sidor bak. Det fanns ingen "orginalklänning" utan det var ett ihopklipp av 3 klänningar. Men det var inte det som var problemet. Själva klänningen ser ut att vara jätte fin och formen och allt det var bra. Det "enda" problemet var att spetsen inte var snygg på framsidan. Men jag hoppas att det går att fixa. Antingen om jag kan köpa ett annat tyg och be en sömmerska byta den, eller nåt...

Men jag tror inte i allmänhet att ni behöver vara oroliga. I alla fall om det inte råkar vara en klänning helt i spets

Jag beställde och betalade 3 November. De skrev att den skulle vara färdig sista December och sen framme i mitten på Januari (då jag valde 2 veckors leveransen). Den blev färdig redan den 20 December och kom fram 27e December. Så circa 2 månader från beställningen till att den var framme, vilket var mindre än de sagt från början.

• pulmonate
    Jensing skrev 2011-12-28 11:28:54 följande:
    Usch vad är det jag hör!

Jag har beställt en klänning i nästan heeelt i spets från Milly. Nu börjar jag bli nervös på riktigt.

Dock har jag Superbra kontakt med "min Lilly" Jag skickade ett mail här om dagen ang spetsen och fick tillbaks ett svar samma dag! Så om nåt blir fel med klänningen så hoppas jag att det går att lösa smidigt... Klänningen bör komma om ca 2-3 veckor!! =)
    Ja jag tyckte också jag hade en bra kontakt med Lilly (om det nu är en enda person). Hon svarade alltid direkt och det blev till och med lite personliga mejl där hon frågade om hur vi firar jul, mm. 
    Men har du fått se ett foto på spettsen de kommer att använda? De tog väl spettsen de tyckte var mest lik till min klänning, men jag tyckte inte det var så likt direkt. De sa att de skulle ändra saker, men skickade den ändå utan ändringar. Jag fick ett mejl idag o där skriver hon
    "Hope you have had a very wonderful Christmas time.
     Yes,we have shipped the dress to you.
     For the lace,we have checked with our factory about it.
    the arrangment of the lace is almost the same as the picture.
     When you receive the dress,we think you will like it.
     Have a very nice day,
     Lily

Igen det här med att jag kommer att gilla den när jag får den och att enligt dom är det likt fotot. Så de har väl gjort det bästa de kunde, även om jag inte håller med om att det är så likt fotot. Jag är såå spänd på att se klänningen live! Ofta här har ju folk fått skräckfoton och sen när de fått se klänningen har de varit nöjda, så jag hoppas på det ändå! 
  • pulmonate
    Minuz skrev 2011-12-29 17:48:43 följande:
    Jaha.............. min sista klänning damp ner några dagar innan jul. Och det var som jag misstänkte, hon skickade den utan att göra de sista ändringarna som hon lovat...... Men jag får skicka tillbaka den så fixar hon det.... grr, varför gjorde hon inte det direkt? Har jag otur så får jag ju stå för tull och moms, men hon har lovat att stå för frakten dit iaf........ Hon är nu lite sur för hon tycker att hon gjort sååå mycket för mig och hon har gjort så mycket ändringar osv osv och hon tjänar inga pengar på min klänning utan går back på den....... Men jag har inte krävt att hon ska göra något annat än det vi kom överens om från början.

Hur ska jag göra nu?
    Åh vad tråkigt. Detta låter bekant! Hon gjorde inga ändringar på min utan skickade bara den trotts att hon hade lovat att göra vissa ändringar. Jag blev helt förvånad att jag fick klänningen hem dagen efter att hon lovat att hon skulle ändra saker. Underkjol ser där inte ut att vara i fotot hon skickade, men den kanske är separat istället för inbyggd. Vem vet? Jag har fortfarande inte fått se klänningen då den väntar på mig hemma i Italien och jag är i Sverige just nu. 
    Jag skickar i alla fall inte tillbaka den ifall den inte har de ändringar jag har begärt. Det är också som du säger, det är bara saker man bett ifrån början! Och betalt för (extra desutom).
    Har hon tex inte skickat med en underkjol så försöker jag nog be om lite pengar tillbaka...om det nu funkar, och så köper jag en på Ebay. Men att skicka dit den igen (kostar ju ändå en slant) utan att veta att hon faktiskt kommer att göra något, känns som slöseri med tid och pengar. Blir nog billigare att göra ändringarana hos en sömmerska här. Tänk om man sen måste betala tullen 2 ggr!
    Hoppas det går bra för dig och din klänning! 
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2011-12-31 10:15:05 följande:
    Nu är min klänning klar hos Milly & jag fick en Bolero gratis då jag glömt att utnyttja en kupong på 20 dollar som man fick när man registrerade sig på hemsidan!

Här är bilderna :)

Antar att dockan är lite liten för min storlek är ju 48/-52 ca, men blir nog bra!!!

Den skickas idag! Tjoho!!!
    Vad häfigt den är! Den spetsen fast i vit hade jag velat ha! Vilken fusk att du fick boleron gratis!! Jag fick inga 20 dollar gift certificate när jag registrerade... 
    Ser fram emot att se foto på dig i klänningen! Kram 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!