• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2011-12-15 09:19:41 följande:
    Detta är nr 4 som är på väg............. Köpt alla på DHgate, tre av samma säljare.
    Då jag inte är som alla andra *ASG* så har jag nu förälskat mig i är denna, men vet inte hur nederdelen ser ut men vill då ha nederdelen av andra bilden.... Men självklart ska rosorna från bild 1 vara med också. Vill ha den i Ivory eller vitt med mörklila rosor.
    Hittat en säljare på Dhgate som syr upp den billigt till mig, säljaren är trevlig och har 99,2 % i positiv feedback så det känns bra och hon har väldigt bra lovord från andra köpare.....

Hihihi "bara" 4? ler! Undrar vem som vinner i flest klänningar? Jag har inte ens fått min men funderar på andra. Men blir min bra som jag har beställt ser jag ingen anledning att köpa fler! Hur kommer det sig att du inte bara tar en du redan har? Var lyckas du gömma klänningarna för din kille? hehehe. Tänk om han råkar hitta dem! LER!
    Ja denna klänningen är häftig. Men jag hoppas att du har fler bilder så att man ser ordentligt. Det känns som att kjolen hade kunnat bli hur som annars. Viker den inte sig lite mycket där bak? Det kanske beror på att det är jätte mycket tyg? Men snygg är den iaf. 
    Jag är själv förvånad över att jag gillar så många olika stilar med klänningar. Den enda detaljen som hållit sig längst är att den ska ha bar rygg och inte visa för mycket bröst. Annars känns det som om dom jag tittat på verkligen har haft ALLA stilar. Kanske är därför man börjar köpa flera klänningar!
  • pulmonate
    Italia08 skrev 2011-12-15 11:33:05 följande:
    Styrka: Vad roligt att höra att du blev så nöjd med din klänning!

Själv har jag precis betalat min. Aaaaaaahhhhhh! Skrikandes  Milly-Lily säger att den ska vara klar i mitten av januari, men jag räknar med att det tar längre tid. Får la se.

Någon som har tips på ngn hobby eller annan sysselsättning som tar tankarna från klänningen ett tag? Känns som att det kan behövas ... SkämsRiktigt häftiga klänningar!
    Jag behöver också en hobby!!! TIPS NÅGON?? 
    Teoretiskt sätt har jag hur mycket som helst att göra, men jag kan ju inte sluta tänka på den!! 
    Jag beställde min 4/11 och den ska vara klar på slutet på December, och framme 2 veckor senare. Än så länge har Milly-Lily inte hört av sig att den ska vara försenad iaf. Men jag har även sagt att dom hellre ska ta längre tid på sig så att den blir perfekt än att skynda på. Jag har ju inte bråttom med tanke på att bröllopet är i Augusti, men jag vill ändå se den snart!
  • pulmonate
    GuteCarra skrev 2011-12-17 20:10:45 följande:

Nu har letande efter den perfekta klänningen startat. Men shit vilken djungel!!

Kollar för tillfället mest på dhgate.se.

Undrar hur man ser vad säljaren heter och vad dom fått för omdöme på de sidan?

Och en fråga till...vad heter avtagbart släp på engelska?

Removable trian, eller detachable train. Jag såg en som var jätte häftig igår av Monique Lhullier och jag funderade på att göra ett extra lager på min klänning. Jag ska ha en mermaid klänning och med tekniken som ML använder blir det som en princessklänning. Lite kul, för då blir det som om att man har 2 klänningar!! 
    Romona Keveza har snygga klänningar med avtagbart släp. Kanske bra som inspiration. Många av kinasidorna syr ju även upp klänningar efter bilder som du skickar till dem. Så om du hittar en snygg designerklänning kan du även skicka bilden till dem!
    Detta är bilden jag hittade. Det gör ju inte att klänningen blir kortare, utan att det blir en annan modell.

• pulmonate

MIN KLÄNNING ÄR KLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag fick ett email idag ifrån Milly - Lily om att klänningen är färdig och ber mig kommentera. Som hjärtat bankade medans jag ladda ner fotona!!!
    Nu vet jag ifrån erfarenhet att man inte ska dömma FÖR mycket ifrån bilderna man får eftersom det brukar vara bättre i verklighet. Fotona dom tar är ju inte så proffsiga, med strynkliga klänningar och ljus.
    Så ärlig talat har jag lite blandade känslor över klänningen. I allmänhet är jag ganska nöjd, men det jag inte är nöjd med det är arbetet på spettsen framtill. Det är för stora blommor och inte lika delikat som fotot jag skickade. Där bak är det heller inte såå likt, men jag tyckte faktiskt att det var rätt snygg.
    Materialet som går över släpet är längre, och jag undrar om det verkligen är så, eller om det undre lagret bara har vikt sig.. Det måste jag fråga. Men tycker ni att det är snyggt att det är längre? Eller borde dom ha samma längd?
    Bandet är heller inte så långt som det jag frågade efter, men förmodligen om man gör rosetten mindre så blir det kanske bra längd.. Jag tror inte jag vill ha det så tjockt där bak.
    Jag vill inte säga för mycket för jag vill gärna att ni skriver vad ni själva tycker...
    Jag lägger även dit fotot som jag skickade till dom.
    Vill gärna skriva tillbaka senast imorgon, så de inte skickar klänningen utan ändringarna.
    Tack för hjälpen!

• pulmonate
    1700tal skrev 2011-12-20 16:15:59 följande:
    Den ser ju jättefin ut!! Underdelen blir ju mkt bättre sen när du stryker den. Och spetsen ser kanoners ut!!!!
    Det var ju skönt att du tyckte det! Jag ska faktiskt be henne göra om spettsen där framme. Det ska vara mindre blommor och mer sammanhängande och ringligt. 
    Tycker du det ser ut som att här är en inbyggd underkjol? Jag tycker inte att det ser ut så..men jag har inte så mycket koll. De kanske har sytt en speciell underkjol men som inte sitter fast i klänningen?
  • pulmonate
    Jane skrev 2011-12-20 15:02:52 följande:

Oj nu såg jag att mitt inlägg blev helt knäppt. Det här skrev jag:

Shit! Vilken snygg klänning! Vart hittar man en sån?Jag var först ute efter en sjöjungfruklänning, men blev sen mer intresserad av en ballgown. Det jobbiga är att jag har två olika stilar och jag tänker att om jag väljer den ena så kommer jag ångra mig att jag inte tog den andra.

Jag har faktiskt inte alls tänkt på att det kan finnas kombinationer, som ni nämner. Den här klänningen är ju jättefin och jag skulle kunna tänka mig något liknande. I vilka kinaklänningssidor har ni stött på sådana klänningar?

Ja visst är den snygg? Tyckte att den var jätte häftig! Denna hittade jag på en fotografs hemsida. Det stod längst nere att det var en Lhuillier klänning, men jag har inte lyckats hitta den online. Men det är ju inget komplicerat i sig, men väldigt koolt tyckte jag! Det är ett lätt sätt att göra att man har "två" klänningar. 
  • pulmonate
    1700tal skrev 2011-12-20 17:04:28 följande:
    Det ser inte ut att va nån underkjol under. Kanhända behövs en nätt sådan dock.. :-/
    Ja jag tycker heller inte det ser ut som att det är det. Men jag har faktiskt betalat extra för att få det insytt... Men jag har mejlat dom nu och skrivit de sakerna jag vill att de ska ändra, och bara fråga i allmänhet om andra saker. Tex att försäkra mig om underkjolen, om där är inbyggd bh, som det översta tyget är lika långt eller om de har gjort den längre som det ser ut på bilden, mm. Hoppas detta inte tar för lång tid att ändra. Hur har det varit för dig när/om du har gjort ändringar?
    Hur går det med försäljningen av dina klänningar? 
  • pulmonate
    1700tal skrev 2011-12-20 18:25:35 följande:

Well.. Vi har precis flyttat ihop igen. Typ igår faktiskt.. Eller han har flyttat till min nya (lilla!) lägenhet. Men det var en läskig kris av största måttet hittills.. Vi kommer väl återförlova oss snart hoppas jag. Allt är fortf bokat och vi pratade om det idag, om vi skulle låta det va så länge, avboka eller skjuta fram datumet på Ljung. Men det får stå så länge, det är ju fortf 8 mån kvar. Mkt kan hända på den tiden.

Hur är det själv? Allt väl med lillkillen?

Det var ju verkligen kul att höra!!! Jag håller tummarna för er! Och behåll nu klänningarna (eller en av dem iaf) så länge!! Många kramar till dig! Det kommer säkert att gå bra! :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!