• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jazzily skrev 2011-12-09 20:57:35 följande:
     Tack! Jag har också "fri" rygg eller det är spets över hela ryggen. Då ska jag mäta om med BH =) 
    Tänker också att det förmodligen kommer behöva justeras nått och då kan jag fixa bröstmåttet om det skulle behöva tas in.

Vilken sida beställer du ifrån?
    Jag beställde med inbyggd bH då det är svårt att ha en egen bH till en bar-rygg klänning. Jag har beställt ifrån Milly Bridal. Väntar väldigt otåligt!! Borde vara här i mitten på Januari men jag vill ha den NU!
    Har du bestämt dig var du ska beställa ifrån? Jag tror att flera av ställena gör bra jobb. Vissa får ju överlag lite bättre resentioner så det var så jag bestämde mig. Jag hade satsat antingen på Milly eller Landy tror jag.  
  • pulmonate
    FelizLane skrev 2011-12-10 21:12:47 följande:
    Hur fick du reda på vilket stadie den är i? Frågade du?
    Hennes var i 3e stadiet. Min är i 4e.  Jag beställde den 4e Nov tror jag att det var. Så 4 veckor sen circa. Hon sa att den borde vara klar i slutet på december och att jag då får den i mitten på januari (då jag har betalat för den sakta leveransmetoden (2 veckor). Kul att vi är flera stycken som ska få klänningarna ungefär samtidigt! I can't wait!!!!!!! Måste sluta tänka på det så att tiden går snabbare!!  
  • pulmonate
    FelizLane skrev 2011-12-11 10:21:53 följande:
    Men frågade ni vilket stadie den var i eller mailade hon bara random till er och berättade?
    Nej jag mejlade och frågade! Jag ville egentligen veta om de kunde skicka en bild till mig på hur den såg ut nu. Då svarade de att de bara kunde skicka en bild på klänningen när den var klar. Att den nu var i 4e stadiet och borde vara klar i slutet på månaden och att de skickar bild då. Sen får jag den 2 veckor efter det, dvs i Januari.
    Jag hade hört ifrån andra att man får en bild när de är i ett visst stadie så att man ska kunna godkänna. Alltså inte när den är helt klar, utan innan. Men de verkar jobba lite annorlunda nu...?

• pulmonate
    Darling Daisy skrev 2011-12-11 16:21:29 följande:
    Nu har jag ju inte köpt från milly, men de som köpte därifrån i våras fick bilder på lite olika ställen i produktionen. Exempelvis att de skulle godkänna spetsen innan den syddes fast, godkänna draperingar osv
    Om man beställde en egendesignad klänning, som inte fanns i millys ordinarie sortiment, fick man också se en provklänning sydd i fodertyg innan de påbörjade den riktiga klänningen...
    Skojar du med mig? Men, det vill jag ju också ha!! Varför har dom ändrat det så mycket? Jag ska ju också ha en egendesignad klänning där en del är i spetts till exempel och hade gärna sett hur det såg ut. Om jag bara får ett photo på när den är klar kan man ju inte säga så mycket. Tycker man då att spetsen inte är snygg så måste dom sprätta upp allt igen. 
    Men men..... Ni andra som har beställt nu på senaste, har ni fått några bilder, eller är vi alla i samma situation att vi bara får lov att se dem när klänningen väl är färdig? Har vi alla Lily som kontaktperson. Kan det ha något med henne att göra? Eller att de ändrat om reglerna? 
  • pulmonate
    Junibrud12 skrev 2011-12-12 11:16:30 följande:
    Japp, jag har också Lily. Hon kanske är en hittepåperson som de använder sig av, man har ju ingen aning...
    Ja det är klart. Men man brukar ju inte vara hur många som helst på ett företag som tar emot beställningar ändå. Jag frågade egentligen efter en annan handläggare som 1700tal hade haft, men då svarade Lily att den personen hade tagit ledigt. Annars hade hon ju bara kunnat låsas vara den personen om hon hade velat. Egentligen gör det ju ingen skillnad. Men jag tycker att det är störigt att vi får en annan sorts behandling än de brudar som beställde för 6 månader sedan! Man valde ju just Milly pga det dom sa om provklänningar och foton osv. Men det finns väl inte så mycket att göra nu. Vi får väl vänta tålmodigt på våra klänningar och se hur det blev i Januari!!
    Kramar på er! 
  • pulmonate
    Junibrud12 skrev 2011-12-12 11:59:28 följande:
    Ja, precis! Det  verkade ju så himla tryggt och bra... Men jag tänker vara positiv tills det går åt helvete! ;P
    Kram!
    Italia08 skrev 2011-12-12 12:49:52 följande:
    Haha, jag håller med. Ska snart få min betalningslänk från Milly-Lily och efter det tänker jag minsann också vara positiv så att det sprutar ur öronen på mig - tills det går åt helvete. Cool
    Haha, det är kul att vi är fler i exakt samma sits! Ja klart att vi ska vara positiva! Vi får sitta och hålla i varandras händer tills vi får klänningarna!!!  Och blir det inte bra får vi åka till Kina och leta upp den här Lily! hahah. Hoppas allt blir bra för oss alla 3! 
    Ja det är klart att alla är nervösa, det är väl bara naturligt... men nu är man det ännu mer!!! Lite lugnare hade man väl varit om man redan vid detta laget sett ett foto på klänningen i ett OK stadie, eller hur?
    *en till som är positiv så in i helvete - tills det går åt helvete* Solig
  • pulmonate
    Lommila1 skrev 2011-12-12 14:54:10 följande:
    om jag skall försöka trösta lite så var bilderna jag fick på min klänning (nej inte milly!) hemska... Jag han surfa fram 5 alt. under tiden att den var på väg från Kina...men den var verkligen bättre än på bildern aoch vad jag kunnat fantisera ihop av bilderna... Så kanske dee liak bra att inte sett ngt mitt i!?
    TACK! Detta gjorde faktiskt att jag kände mig bättre. Inte för att du blev orolig när du sett dina bilder, men för att du kan ha rätt i att se bilderna kanske inte alltid är en sån bra ide. Så hur var den när du väl fick den? Var du nöjd?
  • pulmonate
    Italia08 skrev 2011-12-13 13:50:08 följande:
    28juli2012: Du och din blivande har verkligen valt ett mycket bra datum för ert bröllop ... FlörtJag mår faktiskt också lite bättre nu av samma anledning. Vet inte om jag vågar be om bilder ens när det börjar bli dags. Vill ju inte bli ett trippel-nervvrak sedan, det räcker som det är. Skrikandes

Fick min paypal länk i dag, så det blir väl betalning senare i kväll ... Hjälp. Skrattande
    Det blir nog bra!!! De flesta är ju nöjda tycker jag!! Annars hade man ju inte vågat alls, men när man ser en massa fina foton på snygga klänningar så vågar man ju satsa! 
    Undrar om julen kan få mig att inte tänka på klänningen på ett par veckor? Tror inte det,men det hade varit skönt om helt plötsligt så ringer dom och säger "klänningen ska levereras idag!". Ska bli såå spännande när den dagen kommer! 
    I och för sig ska den skickas till min svärmor, eftersom vi inte alltid är hemma. Så då blir det minst en vecka till efter den kommer som man kan planera att åka ner (brukar bara vara där 1/månad med tanke på att det är en 5h bilresa/8h tågresa dit). Bara hon inte öppnar den och säger "det ser förfärligt ut..."... Cool
    Lycka till!  
  • pulmonate
    Styrka skrev 2011-12-13 20:15:53 följande:
    Den har kommit och den är PERFEKT!!!

Vilken kvalité! Välsydd, bra sömmar, rejält och stadigt liv, många lager tyll, spets och bling är välsytt och välplacerat, alla mått stämmer perfekt! Det finns inte ett enda önskemål jag hade, som de inte följt till punkt och pricka! Jag är såå nöjd, och vill verkligen ge mina varmaste bästaste rekommendationer till My Love Bridal!
    3 ynka veckor från betalning till leverans, och de hade angivit varans värde till 30 dollar så ingen tull blev det heller!
    Desustom skickade de med halsband och örhängen med pärlor och cz-stenar, hyfsat snyggt faktiskt. Inget jag kommer ha på mig då klänningen är vit och pärlor ivory, men julklapp blir det nog!

Bilder kommer så fort jag pixlat ansiktet!
    Den är skitsnygg!! Vad glad jag blir för din skull!! Den passar perfekt och ser väldigt finsydd ut! :)
  • pulmonate
    Minuz skrev 2011-12-15 07:50:27 följande:
    Nu har jag varit lugn ett tag med skrivandet.....
    Många fina klänningar har ni visat.....

Min sista är nu sänd och bör komma runt den 20 december. Hmm, undrar hur den ser ut eftersom de till slut skickade iväg den utan mitt godkännande? Undrar om de gjorde vad de lovat eller tröttnade på mig och skickade iväg den iaf? Så nu är jag liiiiite nervös för att jag får en skitful klänning.... Men å andra sidan så har jag ju förälskat mig i en annan...... *S*
    Välkommen tillbaka! Var beställde du ifrån? Hur många klänningar har du redan köpt? ler.
    Vad spännande att din kommer snart!! Det är ju redan nästa vecka!! Håller tummarna för dig!
    Jag har beställt min ifrån Milly men tittar redan runt på andra ifall den inte skulle bli bra.. :-/  Så då blir jag väl en i gruppen av tjejerna här som beställer mååånga klänningar! heheh
    Vilken har du nu förälskat dig i? *ler* 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!