• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel

Ni tjejor här inne är ju så duktiga på detta med fina klänningar, så nu har jag en fråga. Kan ni tipsa om lite enklare brudklänningar i 20-tals stil? Alternativt vita lite festliga klänningar i 20-tals stil? :)

• knyttan
    Naive skrev 2012-03-05 17:44:49 följande:
    Ni brudar som beställt från Milly:

hur lång tid efter beställning fick ni någon slags uppdatering angående klännignen? Jag beställde min för mer än en månad sedan, och förutom orderbekräftelsen har jag inte hört ett skvatt. 

Jag beställde en klänning  de har i sitt sortiment, och Lily (kontakt personen) sa att det skulle ta 6 veckor tills den är färdig...

Undrar bara helt #fräckt" utan att gå genom de 1690 andra sidorna! :)   
    Hej o välkomen i klubben... Tungan ute Jag beställde för mer än TVÅ månader sedan och de svarar inte på mina mail! Det är iofs en "combination dress" så det tar väl längre tid, men modellen i sig är väääldigt simpel. Jag skickade några mer foton i januari och då fick jag bara till svar att de inte behövdes och att allt gick bra. Sen dess inget. Svarar inte ens på mina mail som sagt.
  • Naive
    pulmonate skrev 2012-03-05 18:03:32 följande:
    Va? läser du inte egenom alla sidor först? hahah.
    Jag fick min nästan exakt efter den tid som Lily sa att det skulle ta + 2 att skicka (det var den sortens frakt jag tog). Det enda jag hörde ifrån dem var när klänningen var klar. Då skickade hon 3 foton. Jag trodde detta betydde att man kunde "godkänna" men de hade redan skickat klänningen samma dag som jag fick fotona. Allt tog ca 2 månader.
    Ok, då ska jag sluta oroa mig... De har ju typ en vecka till på sig. :) Tack för hjälpen, pulmonate. 
    knyttan skrev 2012-03-05 19:42:31 följande:
    Hej o välkomen i klubben... Tungan ute Jag beställde för mer än TVÅ månader sedan och de svarar inte på mina mail! Det är iofs en "combination dress" så det tar väl längre tid, men modellen i sig är väääldigt simpel. Jag skickade några mer foton i januari och då fick jag bara till svar att de inte behövdes och att allt gick bra. Sen dess inget. Svarar inte ens på mina mail som sagt.
    Ouch, ok... Ja, det där lät ju inte så bra... Hur länge sa de att det skulle ta innan den var färdig då? (Sorry igen för att jag inte läst alla inlägg!) 
  • Minuz

Nån som har en bild på en klänning med "bling" i guld?

• Darling Daisy
    bling.jpg
    Här är blinget på min champagnefärgade klänning. Broderierna är i light gold.
  • knyttan
    Naive skrev 2012-03-05 20:34:34 följande:
    Ok, då ska jag sluta oroa mig... De har ju typ en vecka till på sig. :) Tack för hjälpen, pulmonate. 
    knyttan skrev 2012-03-05 19:42:31 följande:
    Ouch, ok... Ja, det där lät ju inte så bra... Hur länge sa de att det skulle ta innan den var färdig då? (Sorry igen för att jag inte läst alla inlägg!) 
    6 veckor Obestämd Men jag är snäll o ger dem två extra veckor för kinesiska nyåret också. Men nu f***en borde den vara klar... De e ok, tror att alla i tråden har börjat vänja sig vid mitt gnällande nu (sorry everybody!) Men dte verkar som vi är fler som går som äggasjuka hönor (!) här och väntar på nyheter... de andra har dock beställt från Landy och Mylove
  • Naive
    knyttan skrev 2012-03-05 21:52:40 följande:
    6 veckor Obestämd Men jag är snäll o ger dem två extra veckor för kinesiska nyåret också. Men nu f***en borde den vara klar... De e ok, tror att alla i tråden har börjat vänja sig vid mitt gnällande nu (sorry everybody!) Men dte verkar som vi är fler som går som äggasjuka hönor (!) här och väntar på nyheter... de andra har dock beställt från Landy och Mylove
    Ok, då hoppas vi med allt vi har då! Inser att de säkert har massor att göra, men tycker det är lite sniket att inte ens svara på mail! Håll mig uppdaterad! 
  • Jane
    daniiel skrev 2012-03-05 11:55:03 följande:
    Skicka ett mejl till dom, mylovebridal@gmail.com, med bilder på klänningen du vill beställa. Ju fler och mer detaljerade bilder, desto bättre såklart :) Jag vet inte hur det blir när du loggar in sedan, eftersom jag bara beställt ur deras ordinarie sortiment, men jag kan säga att det spelar nog ingen roll, för det står inte speciellt mkt info där ändå. Du får ju samma info via mejlen istället.

Hur man gör med det där med spetsen vet jag inte riktigt hur man ska formulera. Ska du beställa en klänning helt i spets? Syns det tydligt på bilderna där hur spetsen ser ut? Om inte, leta fram en bild på ett spetstyg du gillar och skicka med den och skriv att du vill ha en spets som liknar den så mycket som möjligt. Det kanske kan vara ett alternativ?
    tack för svar! Jag har tyvärr bara en bild på klänningen, men jag tänkte skriva ner hur den ska vara också.
    Det är inte viktigt för mig att den ser exakt likadan ut, bara de inte ändrar någon stor sak på modellen eller liknande.

Här är klänningen jag ska beställa med tät spets på överdelen och organza nertill. Sen ska jag beställa en bolero av samma spetstyg också.

Kan de på mylove-bridal göra så att de lägger in tyg eller något bakom snörningen där bak? Hur ber man om det i sådana fall?

Tack för hjälpen
  • Minuz
    Darling Daisy skrev 2012-03-05 20:58:36 följande:
    bling.jpg
    Här är blinget på min champagnefärgade klänning. Broderierna är i light gold.
    DD - Tusen tack för hjälpen! Den klänningen är ju helt underbar......
  • Jane
    pulmonate skrev 2012-03-05 13:47:25 följande:
    Jag tror man säger "I want dense lace without many spaces". Vanligtivs använder de sig av "lace applique" dvs att det sys på spetsbitar för att bilda en hel spets. 

Min spets blev ju ganska gles, men eftersom bilden jag skickade var faktiskt lite gles. Så skickar du en bild på en snygg tät spets som du gillar, så är det nog det bästa. Kan jag tipsa om att söka på "Monique Lhullier" eller "Jim Hjelm" lace. De har skitsnygga klänningar i spets!  
    Jo jag kommer ihåg din klänning och hur de gjorde spetsen. För mig känns det därför viktigt att påpeka att det ska vara en tät spets, så att klänningen behåller ursprungsidén. I och med att överdelen är spets och underdelen organza så skulle nog den inte se så bra ut om den inte är tät.
    så tack för översättningen! :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!