• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-03-04 20:59:47 följande:

Egentligen har jag inga klänningspengar Får ta mig råd i så fall.... Fast jag hade velat prova den först i så fall.

Funderar på att gå till en bröllopsbutik och prova några st på tisdag och sen ta ställning....... Blir en LÅNG följetång känns det som ......

1/6 2012
    Men till Lilly får du ju skicka tillbaka klänningen om den inte passar och så vitt jag vet får man klänningen rätt snabbt, en vecka typ. Då skulle du ju hinna byta storlek om det blir fel eller få tillbaka pengarna och hinna beställa en annan klänning/fixa din första om den absolut inte passar. Hm... ja, svårt det där.
  • annelie1981

Här är min klänning som jag har beställt på www.missmoneypenny.nu

Allt har gått väldigt smidigt och hon har varit väldigt tillmötesgående när det visade sig att klänningen var för lång.

Nu är bara frågan, ska jag ha underkjol och i sådant fall vilken sort? Och vart hittar man underkjolar i plussize, extra lång?

• bridetobe2013

Ååååå vad jobbigt livet blev nu....... Tror jag börjar med att testa i butik... Och bestämmer sen..... Hoppas det blir bra med nya underkjolen annars. Måste nog prova den igen och se om det är ngt jag kan leva med.......

1/6 2012
  • bridetobe2013
    annelie1981 skrev 2012-03-04 21:14:52 följande:

Här är min klänning som jag har beställt på www.missmoneypenny.nu

Allt har gått väldigt smidigt och hon har varit väldigt tillmötesgående när det visade sig att klänningen var för lång.

Nu är bara frågan, ska jag ha underkjol och i sådant fall vilken sort? Och vart hittar man underkjolar i plussize, extra lång?

Plussize??? Tycker du ser smal ut...... Vet inte vilken sort du ska ha men jag beställde en för några dagar sen som man tydligen ska kunna justera mellan 60-125 cm... Tror Daniiel tipsade om den. Ta visa endast och kika på ngn av dom senaste sidorna.... där finns det en länk...
    1/6 2012
  • annelie1981
    bridetobe2013 skrev 2012-03-04 21:49:16 följande:
    Plussize??? Tycker du ser smal ut...... Vet inte vilken sort du ska ha men jag beställde en för några dagar sen som man tydligen ska kunna justera mellan 60-125 cm... Tror Daniiel tipsade om den. Ta visa endast och kika på ngn av dom senaste sidorna.... där finns det en länk...
    1/6 2012
    Tack =) men jag räknas nog till plussize har storlek 44 och 176cm lång
  • bridetobe2013
    annelie1981 skrev 2012-03-04 22:05:08 följande:
    Tack =) men jag räknas nog till plussize har storlek 44 och 176cm lång
    Jag har 46 och är mkt större än dig så jag tyckte du var lång och smal.... men allt är väll kanske relativt...
    1/6 2012
  • Anny

Oj nu har babblats igen!

Jag är för att alla (andra) ska beställa så många klänningar ni bara kan Ju fler jag får se desto bättre :-P 

Men det är verkligen fina klänningar ni får hem. Det är ju roligt! och hoppfullt!

Jag längtar ihjäl mig efter min. Och om jag inte är helt ute och cyklar så bör den komma hem runt måndadsskiftet eller en vecka in i april.

Nu har min (mar)dröm ndrats något gällande min klänning. Nu tror jag att den kommer komma hem alldeles för liten s jag inte kan få på mig den ens! Har liksom övergivit idén om att den kommer komma hem pyntad med glödlampor och enorma prismor...TROR inte det kommer hända! Tror...Obestämd

Och gällande ågren för vigsel och stå i centrum, så kan jag förstå det...på sätt och vis. Jag har ju inte rikig ångest så sådant kan jag ju inte förstå på så vis. Men vad jag verkligen kan förstå är dåligt samvete för att man inte vill göra som alla andra vill att man ska göra. Och man vill ju inte heller att det dåliga samvetet ska förstöra för en själv heller. Så det är så himla mycket som ska vägas in...och det gör allt så svårt.

Sedan har det nog babblats m oändligt mycket mer men det minns jag inte i nuläget. Jag ber om ursäkt. 

• Jane

Hej,

Nu är det panik, MÅSTE beställa min klänning från Mylove-bridal, men jag vet inte hur jag ska göra då de inte har klänningen i sortimentet. Man skickar ju bilden per email men hamnar den och info om den i "min sida" när man sedan loggar in på deras sida?

Hur skriver man att man vill ha ett tätt spetstyg (alltså mycket spets och lite space mellan spetsen, jag hoppas ni förstår vad jag menar) på engelska?

Jag skrev för några dagar sedan men det var mycket kackel runtom så jag tror inte nån såg mina frågor. Så hoppas nån kan hjälpa mig nu Glad

• Anny
    Jane skrev 2012-03-05 11:12:59 följande:
    Hej,

Nu är det panik, MÅSTE beställa min klänning från Mylove-bridal, men jag vet inte hur jag ska göra då de inte har klänningen i sortimentet. Man skickar ju bilden per email men hamnar den och info om den i "min sida" när man sedan loggar in på deras sida?

Hur skriver man att man vill ha ett tätt spetstyg (alltså mycket spets och lite space mellan spetsen, jag hoppas ni förstår vad jag menar) på engelska?

Jag skrev för några dagar sedan men det var mycket kackel runtom så jag tror inte nån såg mina frågor. Så hoppas nån kan hjälpa mig nu Glad
    Jag har bara beställt från Landy och då enbart via mail. Dock en klänning de har på sin hemsida men gjorde ändringar. Jag har ingen klänning liggandes på mitt konto på hemsidan. Men de har sagt att de skulle börja gör den. Har inte heller fått något ordernnummer. Så antingen är jag totaltt lurad...eller så läggs det inte in på hemsidan på så vis. Jag hoppas på det senare.

Gällande spetsen så skulle jag innan jag lagt beställningen. Bett om att få bilder p de olika spetsar de använder sig av och att du då kan välja den spets du vill ha.

Jag kommer inte på hur man ber om tät spets på engelska... 
  • Anny

Här kommer igen en liten bildbomd. Den får mig lite full i skratt iaf...

Först en bild på en klänning jag köpte för snart ett år sedan.

Sedan en bild på klänningen jag köpte till nyår.

Och tillsist en bild på de klänning jg valt till brudklänning.

Hmmmm...totalt insnöad??? Tungan ute
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!