• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Jane skrev 2012-03-05 11:12:59 följande:
    Hej,
    Nu är det panik, MÅSTE beställa min klänning från Mylove-bridal, men jag vet inte hur jag ska göra då de inte har klänningen i sortimentet. Man skickar ju bilden per email men hamnar den och info om den i "min sida" när man sedan loggar in på deras sida?
    Hur skriver man att man vill ha ett tätt spetstyg (alltså mycket spets och lite space mellan spetsen, jag hoppas ni förstår vad jag menar) på engelska?
    Jag skrev för några dagar sedan men det var mycket kackel runtom så jag tror inte nån såg mina frågor. Så hoppas nån kan hjälpa mig nu Glad
    Skicka ett mejl till dom, mylovebridal@gmail.com, med bilder på klänningen du vill beställa. Ju fler och mer detaljerade bilder, desto bättre såklart :) Jag vet inte hur det blir när du loggar in sedan, eftersom jag bara beställt ur deras ordinarie sortiment, men jag kan säga att det spelar nog ingen roll, för det står inte speciellt mkt info där ändå. Du får ju samma info via mejlen istället.

Hur man gör med det där med spetsen vet jag inte riktigt hur man ska formulera. Ska du beställa en klänning helt i spets? Syns det tydligt på bilderna där hur spetsen ser ut? Om inte, leta fram en bild på ett spetstyg du gillar och skicka med den och skriv att du vill ha en spets som liknar den så mycket som möjligt. Det kanske kan vara ett alternativ?
  • GuteCarra

Sitter nu och har börjat lägga min stora beställning från MyLove.
    Mailade dom igår där jag bifogade en av klänningarna som jag hittat på milanoo och frågade om dom kunde sy den med dom ändringarna jag ville ha och vad de isf skulle kosta.
    Fick ett kort svar inatt där det står- ok  the price is the same in our website!
    Innebär det att även dom har samma klänning på sin sida och att dom inte tar något extra för ändringar?
    Jag har letat som en dåre nu men kan inte hitta den på deras sida :(
    Hur gör jag med beställningen om jag inte hittar den?
    Ska jag beställa den andra+ tärnklänning, underkjol och smycken via deras hemsida och den här via mail då och hur får jag dom isf på samma beställning?
    En fråga till. När man beställer på deras hemsida finns det vad jag kan se ingen möjlighet att bifoga någon bild på ändringar. Hur gör jag då?

• daniiel
    GuteCarra skrev 2012-03-05 13:15:21 följande:
    Sitter nu och har börjat lägga min stora beställning från MyLove.
    Mailade dom igår där jag bifogade en av klänningarna som jag hittat på milanoo och frågade om dom kunde sy den med dom ändringarna jag ville ha och vad de isf skulle kosta.
    Fick ett kort svar inatt där det står- ok  the price is the same in our website!
    Innebär det att även dom har samma klänning på sin sida och att dom inte tar något extra för ändringar?
    Jag har letat som en dåre nu men kan inte hitta den på deras sida :(
    Hur gör jag med beställningen om jag inte hittar den?
    Ska jag beställa den andra+ tärnklänning, underkjol och smycken via deras hemsida och den här via mail då och hur får jag dom isf på samma beställning?
    En fråga till. När man beställer på deras hemsida finns det vad jag kan se ingen möjlighet att bifoga någon bild på ändringar. Hur gör jag då?

Ja, de har åtminstone haft den klänningen i sitt ordinarie sortiment. Ska se om jag kan hitta år den igen. Jag beställde mina ur ordinarie sortiment med ändringar och de tog inget extra för det, utan det blir samma pris ändå.

Jag kan inte hitta åt den heller, du kanske skulle be att dom mejlar länken till klänningen åt dig? Och samtidigt fråga hur du löser beställningen av flera klänningar om den inte finns på sidan.

Hittade annars den här klänningen, som ju är väldigt lik klänningen du vill ha, om du beställer den i vitt/ivory och med samma ändringar - utan släp och med platta bakom snörningen.
    www.mylove-bridal.com/aline-sweetheart-chapel-train-taffeta-wedding-dress-cp020_p7428.html
  • pulmonate
    Jane skrev 2012-03-05 11:12:59 följande:
    Hur skriver man att man vill ha ett tätt spetstyg (alltså mycket spets och lite space mellan spetsen, jag hoppas ni förstår vad jag menar) på engelska?

Jag skrev för några dagar sedan men det var mycket kackel runtom så jag tror inte nån såg mina frågor. Så hoppas nån kan hjälpa mig nu Glad
    Jag tror man säger "I want dense lace without many spaces". Vanligtivs använder de sig av "lace applique" dvs att det sys på spetsbitar för att bilda en hel spets. 

Min spets blev ju ganska gles, men eftersom bilden jag skickade var faktiskt lite gles. Så skickar du en bild på en snygg tät spets som du gillar, så är det nog det bästa. Kan jag tipsa om att söka på "Monique Lhullier" eller "Jim Hjelm" lace. De har skitsnygga klänningar i spets!  
  • pulmonate

Nu har jag börjat spreta upp min klänning! Jag fick ju en klänning med ganska gles spets och det var inte speciellt snyggt särskillt uppe vid halsen. Jag vaknade imorse och tänkte om man inte kunde flytta runt på spetsbitarna istället så att det blir snyggt. Jag tog bort 4 av bitarna jag störde mig på mest och flyttade runt dom och resultatet blir JÄTTE BRA! Drömmer. Jag önskar jag hade haft bara några pyttesmå extra bitar att fylla ut med. Känns överflödigt att beställa mer tyg ifrån Milly nu. Hon har inte återkommit med priset eller frakten ändå. 
    Vem var det nu som hade någon spetsbit över? (Alla som har det, får jätte jätte gärna svara!!).  Hjärta

• bridetobe2013
    pulmonate skrev 2012-03-05 13:50:49 följande:
    Nu har jag börjat spreta upp min klänning! Jag fick ju en klänning med ganska gles spets och det var inte speciellt snyggt särskillt uppe vid halsen. Jag vaknade imorse och tänkte om man inte kunde flytta runt på spetsbitarna istället så att det blir snyggt. Jag tog bort 4 av bitarna jag störde mig på mest och flyttade runt dom och resultatet blir JÄTTE BRA! Drömmer. Jag önskar jag hade haft bara några pyttesmå extra bitar att fylla ut med. Känns överflödigt att beställa mer tyg ifrån Milly nu. Hon har inte återkommit med priset eller frakten ändå.
    Vem var det nu som hade någon spetsbit över? (Alla som har det, får jätte jätte gärna svara!!). Hjärta
    Varv det inte Lomila???
    1/6 2012
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-03-05 13:38:02 följande:
    Ja, de har åtminstone haft den klänningen i sitt ordinarie sortiment. Ska se om jag kan hitta år den igen. Jag beställde mina ur ordinarie sortiment med ändringar och de tog inget extra för det, utan det blir samma pris ändå.

Jag kan inte hitta åt den heller, du kanske skulle be att dom mejlar länken till klänningen åt dig? Och samtidigt fråga hur du löser beställningen av flera klänningar om den inte finns på sidan.

Hittade annars den här klänningen, som ju är väldigt lik klänningen du vill ha, om du beställer den i vitt/ivory och med samma ändringar - utan släp och med platta bakom snörningen.
    www.mylove-bridal.com/aline-sweetheart-chapel...
    Nu har jag mailat dom och bett om en länk och frågat hur jag ska gå till väga. Hoppas på svar fort!!
  • Naive

Ni brudar som beställt från Milly:

hur lång tid efter beställning fick ni någon slags uppdatering angående klännignen? Jag beställde min för mer än en månad sedan, och förutom orderbekräftelsen har jag inte hört ett skvatt. 

Jag beställde en klänning  de har i sitt sortiment, och Lily (kontakt personen) sa att det skulle ta 6 veckor tills den är färdig...

Undrar bara helt #fräckt" utan att gå genom de 1690 andra sidorna! :)   

• pulmonate
    Naive skrev 2012-03-05 17:44:49 följande:
    Ni brudar som beställt från Milly:

hur lång tid efter beställning fick ni någon slags uppdatering angående klännignen? Jag beställde min för mer än en månad sedan, och förutom orderbekräftelsen har jag inte hört ett skvatt. 

Jag beställde en klänning  de har i sitt sortiment, och Lily (kontakt personen) sa att det skulle ta 6 veckor tills den är färdig...

Undrar bara helt #fräckt" utan att gå genom de 1690 andra sidorna! :)   
    Va? läser du inte egenom alla sidor först? hahah.
    Jag fick min nästan exakt efter den tid som Lily sa att det skulle ta + 2 att skicka (det var den sortens frakt jag tog). Det enda jag hörde ifrån dem var när klänningen var klar. Då skickade hon 3 foton. Jag trodde detta betydde att man kunde "godkänna" men de hade redan skickat klänningen samma dag som jag fick fotona. Allt tog ca 2 månader.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!