• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz
    Jane skrev 2012-03-06 06:27:28 följande:
    Denna klänning är såååå fin.
  • Naive
    Naive skrev 2012-03-05 23:22:00 följande:
    Ok, då hoppas vi med allt vi har då! Inser att de säkert har massor att göra, men tycker det är lite sniket att inte ens svara på mail! Håll mig uppdaterad! 
    knyttan: fick precis email från Milly, de har haft mejlproblem och har därför inte kunnat svara (det är den officiella aförklaringen ialla fall), och de meddelar att de kan nås på millybridal2011@gmail.com nu. 

Fick även bekräftat att min klänning är i fjärde stadiet (vad betyder det?) och allting är ok, så det var lugnande. :) 
  • pulmonate
    Naive skrev 2012-03-06 08:55:17 följande:
    knyttan: fick precis email från Milly, de har haft mejlproblem och har därför inte kunnat svara (det är den officiella aförklaringen ialla fall), och de meddelar att de kan nås på millybridal2011@gmail.com nu. 

Fick även bekräftat att min klänning är i fjärde stadiet (vad betyder det?) och allting är ok, så det var lugnande. :) 
    Fjärde stadiet betyder att den i princip är färdig. Nog helt klar inom en vecka skulle jag tro! *spännande*
  • johannagbg

Har en fråga (vet inte riktigt om jag frågat här inne innan, men gör det i så fall igen) För er som beställt brudklänning via nätet, vad tycker ni om helenebridal? Funderar på att beställa därifrån, men vet inte riktigt vad folk anser om dom. Hittar inget direkt omdöme. Tacksam för svar =)

• daniiel
    tack för svar! Jag har tyvärr bara en bild på klänningen, men jag tänkte skriva ner hur den ska vara också.
    Det är inte viktigt för mig att den ser exakt likadan ut, bara de inte ändrar någon stor sak på modellen eller liknande.

Här är klänningen jag ska beställa med tät spets på överdelen och organza nertill. Sen ska jag beställa en bolero av samma spetstyg också.

Kan de på mylove-bridal göra så att de lägger in tyg eller något bakom snörningen där bak? Hur ber man om det i sådana fall?

Tack för hjälpen
    Jättefin klänning :) Hoppas du ska bli nöjd. Jag tycker dock att du ska leta fram en bild på ett spetstyg du gillar, skicka med den och skriva typ som pulmonate skrev, så det inte blir några missförstånd om spetsen. Ett till tips bara - be om matt (matte) organza, den är mycket finare än den blanka, som ser väldigt plastig ut.

Japp, de kan göra en tygpanel bakom snörningen. Jag har det på båda mina klänningar därifrån. Skriv att du vill ha "A fabric panel behind the lacing in the back", så ska de nog förstå :)
  • daniiel
    johannagbg skrev 2012-03-06 09:12:57 följande:
    Har en fråga (vet inte riktigt om jag frågat här inne innan, men gör det i så fall igen) För er som beställt brudklänning via nätet, vad tycker ni om helenebridal? Funderar på att beställa därifrån, men vet inte riktigt vad folk anser om dom. Hittar inget direkt omdöme. Tacksam för svar =)
    Jag tror inte att det är någon som är aktiv här i tråden just nu som beställt därifrån. Jag har faktiskt aldrig hört om någon som beställt därifrån tyvärr. Om du hittat ett klänningen på den sidan, så skulle du ju kunna skicka bilderna till något av de mer använda företagen och få den uppsydd. Om du inte vill chansa och beställa därifrån ändå :)
  • Lommila1
    tack för svar! Jag har tyvärr bara en bild på klänningen, men jag tänkte skriva ner hur den ska vara också.
    Det är inte viktigt för mig att den ser exakt likadan ut, bara de inte ändrar någon stor sak på modellen eller liknande.

Här är klänningen jag ska beställa med tät spets på överdelen och organza nertill. Sen ska jag beställa en bolero av samma spetstyg också.

Kan de på mylove-bridal göra så att de lägger in tyg eller något bakom snörningen där bak? Hur ber man om det i sådana fall?

Tack för hjälpen
    Här hittade jag din klänning så därifrån får du lite fler bilder om du behöver:
    www.jlmcouture.com/Lazaro/Bridal/Additional/Style-3955&selected_designer=103&silhouette=&waist=&neckline=&page=3
  • Lommila1
    Lommila1 skrev 2012-03-06 09:51:06 följande:
    Här hittade jag din klänning så därifrån får du lite fler bilder om du behöver:
    www.jlmcouture.com/Lazaro/Bridal/Additional/S...
    Pah, hava mitt inlägg försvann;

altså stilen på din klänning är 

Lazaro Style LZ3955 så om du söker på det hittar du en hel del bilder

• Lommila1

Tack för hjälpen
    Här hittade jag den btw på sidan varifrån jag beställde  min klänning:
    www.daphnebridals.com/14400/lazaro-lz3955.aspx
    Den klänning jag fick hade iaf väldigt fin spets:)
    Nu skall jag sluta spamma och skaffa mig ett liv... Lycka till!
  • Fru 0728

Nu blir jag nervös, fick precis ett mail om att min klänning är klar och ska skickas till mig. Hade varit spännande att få se den innan men my-love kanske inte gör så innan de skickar klänningen?

Håll tummarna så att den inte blir helt pannkaka:) 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!