• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bridetobe2013

Ja vad säger man. Jag har varit i 2 st brudaffärer i dag. Eftersom min klänning är för stor så tänkte jag kolla utbudet i butiken.

Den 1:a klänningen jag provade var WOW. 4600:- , satt som ett smäck! testade en till som behövdes sys in lite 2500:- inkl ändringar (var ok). sen gick jag till nästa butik och provade massor.... En till som var snudd på wow. fast den var på tok för liten. Med omsömnad(?)( ska läggas ut, sys på snörning med platta bakom + att släpet ska ta bort) så kostar den 3500:-.

Jag slog till...... ) (jag som inte hade ngn klänningsbudget)

Jag har köpt mig en klänning! Så nu hoppas jag att jag inte var dumsnål (IGEN) som inte köpte den för 4600:- utan den för 3500:-

Så nu får jag lägga ut min klänning till försäljning. Hade sparat den om den varit i rätt stl för den är väldigt välsydd. Men men.

har inget foto på den då det är fotoförbud i butiken.... men fixar det när den är omsydd och hemkommen.....

1/6 2012
  • Jane
    daniiel skrev 2012-03-06 19:38:34 följande:
    Jag tycker det ser bra ut :) Nu har du ju skrivit "Floorlength", betyder det att du inte vill ha släp på klänningen, eller att du menar att den ska vara golvlång framtill, alltså inte tex tea length? Tänkte på en sak, som de brukar vara rätt duktiga på att sy dit - pärlor och paljetter. Det ser ju inte ut som att det är några sådana på din klänning, men trots det, så kan du få sådana på klänningen om du inte nämner tydligt att du inte vill ha det.
    Ok, med floorlength menade jag golvlång utan släp....då skriver jag till "No train" så att det kommer fram ordentligt. Jo överdelen har några pärlor faktiskt.
    Lommila1 skrev 2012-03-06 20:38:07 följande:
    en kommentar bara; orginalet har väl kjolfluffet i tyll?!
    Ingen aning faktiskt, i och med att jag hittade bilden hos en oseriös klänningssäljare så ville inte hon säga vad det var för tyg. Själv är jag inte bra på alla sorter och så heller, så jag antog att den var av organza. Obestämd men tyll är nog snyggare än organza.
    daniiel skrev 2012-03-06 20:52:23 följande:
    Det stämmer bra :) Men vill man ha organza, så tror jag det skulle passa bra till den klänningen också, det ser ju lite.. mjukare ut, typ :P

www.jlmcouture.com/Lazaro/Bridal/Additional/S...
    Ja oj tyll står det. ja då tror jag faktiskt att jag får byta ut organzan mot tyll. Klänningen blir nog snyggare om den är fluffig som på bilden, organzan blir nog mjukare/plattare som du säger. Skulle jag ta organza kanske den inte kommer likna ursprungsklänningen mycket heller.
  • Jane
    Det stämmer bra :) Men vill man ha organza, så tror jag det skulle passa bra till den klänningen också, det ser ju lite.. mjukare ut, typ :P

Ja oj tyll står det. ja då tror jag faktiskt att jag får byta ut organzan mot tyll. Klänningen blir nog snyggare om den är fluffig som på bilden, organzan blir nog mjukare/plattare som du säger. Skulle jag ta organza kanske den inte kommer likna ursprungsklänningen mycket heller.
  • daniiel
    satinsilk skrev 2012-03-06 21:49:54 följande:
    Hej!
    Är ny här. Jag och min m2b ska gifta oss den 7/7 och jag har bestället en klänning från ebay.
    Denna är det.(fast en annan säljare)
    au.ioffer.com/i/white-ivory-bridal-wedding-pa...
    Någon annan som har besällt samma? eller kanske har lite närbilder att visa? 
    Jättefin klänning, det är en Mori Lee, orginalet alltså :)
    www.morilee.com/bridals/bridal/2321
  • daniiel
    Jane skrev 2012-03-06 22:13:47 följande:
    Ok, med floorlength menade jag golvlång utan släp....då skriver jag till "No train" så att det kommer fram ordentligt. Jo överdelen har några pärlor faktiskt.
    Lommila1 skrev 2012-03-06 20:38:07 följande:
    en kommentar bara; orginalet har väl kjolfluffet i tyll?!
    Ingen aning faktiskt, i och med att jag hittade bilden hos en oseriös klänningssäljare så ville inte hon säga vad det var för tyg. Själv är jag inte bra på alla sorter och så heller, så jag antog att den var av organza. Obestämd men tyll är nog snyggare än organza.

<a href="m3949530.html?http://augustibrud.bloggplatse n.se/" target="_blank"><strong>augustibrud.blogg platsen.se/</strong></a></div> </div> Ja oj tyll står det. ja då tror jag faktiskt att jag får byta ut organzan mot tyll. Klänningen blir nog snyggare om den är fluffig som på bilden, organzan blir nog mjukare/plattare som du säger. Skulle jag ta organza kanske den inte kommer likna ursprungsklänningen mycket heller.<div id="forummessagefooter">04.08.2012 janenwayne.blogspot.com/
    Jane skrev 2012-03-06 22:15:35 följande:
    Ja, då blir det tydligt att du inte vill ha något släp :) Ahaa okej, jag har bara sett lite närbilder och tyckte inte det såg ut som några paljetter på den. Nåja, hursom, var noga med att skriva hur du vill ha det angående den saken :) Ja, den blir nog lite fluffigare och luftigare med tyll istället, mer lik orginalet ja :)

• Tinzi
    Anny skrev 2012-03-06 15:29:38 följande:
    Guu att de aldrig ger sig :(
    ja typ :(
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-03-07 01:19:01 följande:
    Nu har jag skickat prisförfrågan till Landy, Milly och Mylove angående denna klänningen, fast i ivory. Ska bli spännande att se vad de svarar :

Oj, så spännande! Har fått hem Huset Elliot på box nu så blir att sträcktitta på hotellet på kvällarna nu idag-sön. Sen blir det nog att klicka hem en 20-talsklänning för mig oxå, känner mig grymt sugen!

Btw - Igår var vi och tittade på en ny lägenhet!!! Budgivningen börjar idag på fm och vi tänker slåss! No more 28 kvm, nu får vi förhoppningsvis hela 47 istället! Värsta renoveringsobjektet, så blir att göra om alltihop igen.

• Italia08
    daniiel - Vilken fin klänning! Hoppas att du kan beställa den.

1700tal - Lycka till med fajten! Men 47 kvm? Hjälp. Visserligen är det en klar storleksökning men själv hade jag nog fått klaustrofobi. Vi har 70 nu och det tycker vi är litet. Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!