• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bridetobe2013
    Lommila1 skrev 2012-03-07 10:09:48 följande:
    Grattis till köpet! Det blir nog bra skall du se!:) kan du beskriva vad du har handlat då?
    Axelbandslös A-linje klänning. Draperad i midjan, broderi på bröstet och ner på vänster sida. Inte helt rakt i ringningen.snart snörning i ryggen..... svårt att förklara. Bilder kommer när den är i min ägo. Ska betala slutsumman nästa vecka så att dom kan sy in den sen... HOPPAS att jag inte var dumsnål igen som inte köpte den som var klar för 5000:- Hoppas verkligen den här blir bra. Fast det känns lite sorgligt att sälja iväg den andra som jag ändå tycker är jätte fin. men men....
    1/6 2012
  • pulmonate
    Just Me skrev 2012-03-07 19:10:04 följande:
    Åh! Jag hinner inte med!! Ni skriver så mycket Och idag har jag definitivt inte hunnit med ngt annat än födelsedagsfika! Blir och sitta här till sent ikväll  

Jag undrar ifall någon sett ngn snygg helrygg i spets, det gällde alltså denna klänning:

Frågade för ett tag sen vad ni tyckte här i tråden... och då sade majoriteten att ha helrygg m knappar och jag håller med. Har ni letat efter bilder på en helrygg i spets men hittar inte....  Har lånat bilden fr nätet..  

Jag såg dessa klänningarna igår och blev KÄR! Jag bara älskar dem! Men men, nu har jag min klänning. Jag förstår varför folk köper flera klänningar! Det är Sassi Holford som är designern. Den långarmade klänningen heter "Thea" och den med snygga ryggen heter "Ingrid". VILL HA!!! Jag delar med mig så kanske det är någon annan som kan få dessa underbara klänningarna gjorda!

• daniiel
    operfekt skrev 2012-03-07 18:05:20 följande:

Vad tror ni, duger detta som bild för att visa hur jag vill ha det?
    Ska jag skriva att det ska vara tyll förresten, på deras sida står det organza, tror ni tyll blir bättre?
    Tror ni de förstår att boleron ska vara lös, vill ju inte ha den påsydd på klänningen..
    (originalbilden som jag kommer skicka med är en aning större..) Men de har ju klänningen i sitt sortiment, så det här borde väl räcka?

Jag tror att det blir bra, jag förstod då iaf hur du vill ha klänningen ;P Du kan alltid skriva tyll för att vara extra tydlig, för jag tror definitivt att den blir fluffigare och mer lik orginalet med tyll :) Och jo, nog tror jag de förstår det med boleron :)
  • Tinzi

Näe nu får ni sluta lägga upp kläningar på dösnygga klassiska klänningar! Hade jag haft en slankare figur så hade jag velat ha en sån!

Och tänk vad glad man kan bli för underbara människor och när saker bara löser sig!

1.
    Grannen åkte till Ullared idag och har köpt 10 pkt markväv till mig och jag kan betala när jag får pengar (älskar att bocka av saker på min lista, och då har vi löst problemet m. billigmarkväv då vi inte ville åka till Ullared förens EFTER Bröllopet eg)

2.
    Har hittat 2 super goa tjejer som skall servera mm på vårt Bröllop , dom hjälper mig, jag hjälper dom *GLAD*

3. En super gullig tjej skänker mig en Underkjol då jag fått fel sort till min klänning. *underbar*

Ja man blir bra glad när allt flyter på, om man finner så härliga människor! :)
    Och den ekonomsikt gyttjepölen känns plötsligt inte lika omöjligt geggig längre :)

• daniiel
    Just Me skrev 2012-03-07 19:10:04 följande:
    Åh! Jag hinner inte med!! Ni skriver så mycket Och idag har jag definitivt inte hunnit med ngt annat än födelsedagsfika! Blir och sitta här till sent ikväll  
    Fyller du år? Grattis! :D

Jag tycker dessa, Rosa Clara, har fina ryggar i spets med knappar :)

• pulmonate
    Tinzi skrev 2012-03-07 22:10:00 följande:
    Näe nu får ni sluta lägga upp kläningar på dösnygga klassiska klänningar! Hade jag haft en slankare figur så hade jag velat ha en sån!
    Ja visst är dom snygga! Jag sa högt "wow" och killen undrade vad jag hade sett. Men jag HAR bestämt mig för att behålla min klänning och modifiera den istället för att gå o leta efter nya. Annars tar det aldrig slut. MEN hade jag sett denna innan, hade det nog blivit en sån! wow!
  • Fru 0728

Kollade nyss statusen på DHL för att se hur långt min klänning hade kommit och den är i Malmö nu plus att där stod tullbehandling klar. Betyder det att jag får betala tull eller vad menar dom.? Det tog bara 2 dagar att få hit paketet från china, riktigt bra:)

• Naive
    Fru 0728 skrev 2012-03-08 08:51:00 följande:
    Kollade nyss statusen på DHL för att se hur långt min klänning hade kommit och den är i Malmö nu plus att där stod tullbehandling klar. Betyder det att jag får betala tull eller vad menar dom.? Det tog bara 2 dagar att få hit paketet från china, riktigt bra:)
    SPÄNNANDE! Ska bli kul att se hur den ser ut i verkligheten! Hoppas den är precis så fin som du hoppas. :) 
  • Fru 0728
    Naive skrev 2012-03-08 09:26:50 följande:
    SPÄNNANDE! Ska bli kul att se hur den ser ut i verkligheten! Hoppas den är precis så fin som du hoppas. :) 
    Ja, har beställt den nästan 5cm mindre runt om så den lär ng inte sitta som en smäck än:) Men till sommaren så:D
  • Tinzi
    pulmonate skrev 2012-03-07 22:18:07 följande:
    Ja visst är dom snygga! Jag sa högt "wow" och killen undrade vad jag hade sett. Men jag HAR bestämt mig för att behålla min klänning och modifiera den istället för att gå o leta efter nya. Annars tar det aldrig slut. MEN hade jag sett denna innan, hade det nog blivit en sån! wow!
    Ja grymt fina!!! Så naturligt vackra på ngt sätt :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!