• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Linnch skrev 2012-03-09 10:33:33 följande:
    Hej! Nu behöver jag eran hjälp lite. Mamma ska måtta mig idag så jag kan ta tag i att beställa min drömklänning från MyLove-Bridal. Men jag är lite osäker på vilka mått dom är ute efter, står ju olika i fältet där man fyller i "custom size" och på bilden där dom visar hur man mäter... Vilka mått har ni tagit och vad innebär egentligen "hollow to hem"?Flört
    För att slippa det där, så mätte jag bara bysten och midjan och kikade sedan vilken standardstorlek som låg närmast mina mått, valde den storleken och tog en klänning med snörning. För att få fram längden på klänningen, så skrev jag bara hur lång jag var, med skorna inräknat då. Båda klänningarna jag fick hem passade bra. Den långa behövde läggas upp ca 3cm.

Ska du ha med dragkedja, så är det ju såklart viktigare att få exakt rätt mått.
  • Anny
    daniiel skrev 2012-03-09 10:40:38 följande:
    För att slippa det där, så mätte jag bara bysten och midjan och kikade sedan vilken standardstorlek som låg närmast mina mått, valde den storleken och tog en klänning med snörning. För att få fram längden på klänningen, så skrev jag bara hur lång jag var, med skorna inräknat då. Båda klänningarna jag fick hem passade bra. Den långa behövde läggas upp ca 3cm.

Jag undrar hur viktigt det kan vara. Kommer inte  ihåg vart jag läste det, men där stod att de ändå har felmarginal på ett par cm. Men å andra sidan så ökar ju chanserna att klänningen kommer sitta så bra den kan från början.

Jag tog en custom size då den enligt måtten stämmer rätt bra. Räknar ändå med att få ta den till sömmerska för att finjustera. Är ju likadant med de klänningar som köps i butik. Sa inte heller till om längd då jag föll precis i det spann som de har som standard. Är 168 cm lång. Antingen blir det helt okej. Eller så blir det väl totalt pannkaka
  • Linnch
    daniiel skrev 2012-03-09 10:40:38 följande:

Hm... ja, det hade kanske funkat men jag brukar oftast passa in på tre storlekar (byst 34, midja 36 och höfter 38) så jag vet inte om jag vågar göra så även om jag ska ha snörning...
  • daniiel
    Linnch skrev 2012-03-09 10:49:25 följande:
    Hm... ja, det hade kanske funkat men jag brukar oftast passa in på tre storlekar (byst 34, midja 36 och höfter 38) så jag vet inte om jag vågar göra så även om jag ska ha snörning...
    Om du ska ha en typ A-linje/ballgown/empire/column, så behöver du ju inte bekymra dig över höftmåttet. Ska du ha en mer sjöjungfruklänning, eller iaf någon sitter åt över höften, då kanske det blir relevant också. Klänningarna sitter ju inte åt över höfterna annars. När jag beställde min klänning var jag en 40 i midjan och en 44 över bysten, så jag tog en 42 med snörning. Passade hur bra som helst :)

Men annars är det ju bara att följa instruktionerna på hur man ska mäta och det står väl byst, midja, höfter och längd med skor, om jag inte minns helt fel :)
  • pulmonate
    Linnch skrev 2012-03-09 10:33:33 följande:
    Hej! Nu behöver jag eran hjälp lite. Mamma ska måtta mig idag så jag kan ta tag i att beställa min drömklänning från MyLove-Bridal. Men jag är lite osäker på vilka mått dom är ute efter, står ju olika i fältet där man fyller i "custom size" och på bilden där dom visar hur man mäter... Vilka mått har ni tagit och vad innebär egentligen "hollow to hem"?Flört
    Hollow to hem är måttet ifrån gropan i halsen till där klänningen ska sluta. I vanliga fall till marken då. Detta ska du mäta MED skor i samma höjd som du tänker ha på dagen. Förutom det är det väl bara bust, waist, hip. Bust (över fylligaste delen av bröstet, armarna ner), Waist (smalaste delen på midjan), hip (över höftbenet). De brukar göra ganska exakta mått så tänk på det om du brukar variera i vikt. Jag tror dom säger 1cm / kg?! fast det är nog väldigt olika! 
    Var inte för orolig med måtten. Tänk på att det är bättre att lägga till några cm ifall du är osäker eftersom är mycket lättare att ta in. Kan du, så ta exakta mått eftersom då sparar ju du slanten på att ta den till sömmerskan och ändra.
  • UngBrud2012

Vad tycker ni, kan man ha svarta handskar till vit klänning?

• operfekt
    pulmonate skrev 2012-03-09 11:44:04 följande:
    Hollow to hem är måttet ifrån gropan i halsen till där klänningen ska sluta. I vanliga fall till marken då. Detta ska du mäta MED skor i samma höjd som du tänker ha på dagen. Förutom det är det väl bara bust, waist, hip. Bust (över fylligaste delen av bröstet, armarna ner), Waist (smalaste delen på midjan), hip (över höftbenet). De brukar göra ganska exakta mått så tänk på det om du brukar variera i vikt. Jag tror dom säger 1cm / kg?! fast det är nog väldigt olika!
    Var inte för orolig med måtten. Tänk på att det är bättre att lägga till några cm ifall du är osäker eftersom är mycket lättare att ta in. Kan du, så ta exakta mått eftersom då sparar ju du slanten på att ta den till sömmerskan och ändra.
    Oj, tror inte jag kan lita på måtten, ska be sambon mäta, men tror inte
    det blir såå stor skillnad. Enligt My-loves storlekstabell ligger jag på
    strl 38 i byst, & strl 32/34 i midja och höft! :S
    Min klänning behöver inte höftmåttet, men skulle aldrig få på mig
    en kjol eller byxa i strl 32-36.. Fast det beror väl iofs på att mina stuss
    (dvs där jag är som bredast) är större än vad de "ska" vara i de storlekarna..

Undrar om jag ska beställa efter mått eller efter en strl, svårt!
    Vad tror ni blir bäst? Tror iofs att jag kommer fortsätta minska
    även fast det inte går lika fort nu, men har ju tänkt ta med snörning iaf..

Sen stämmer inte det där med 1 cm/kg alls på mig, sen jag började
    träna i december har jag bara gått ner 3,5 kg, men i mått har jag gått
    ner 11 cm över naveln & 9 cm över höftbenen & stussen.
  • pulmonate
    operfekt skrev 2012-03-09 12:44:00 följande:
    Oj, tror inte jag kan lita på måtten, ska be sambon mäta, men tror inte
    det blir såå stor skillnad. Enligt My-loves storlekstabell ligger jag på
    strl 38 i byst, & strl 32/34 i midja och höft! :S
    Min klänning behöver inte höftmåttet, men skulle aldrig få på mig
    en kjol eller byxa i strl 32-36.. Fast det beror väl iofs på att mina stuss
    (dvs där jag är som bredast) är större än vad de "ska" vara i de storlekarna..

Undrar om jag ska beställa efter mått eller efter en strl, svårt!
    Vad tror ni blir bäst? Tror iofs att jag kommer fortsätta minska
    även fast det inte går lika fort nu, men har ju tänkt ta med snörning iaf..

Sen stämmer inte det där med 1 cm/kg alls på mig, sen jag började
    träna i december har jag bara gått ner 3,5 kg, men i mått har jag gått
    ner 11 cm över naveln & 9 cm över höftbenen & stussen.
    Jag har exakt samma "problem" som dig, dvs att jag är en storlek i bröst och midja, och räknas som en mycket mindre i höft. Jag tycker att ta en måttbeställd klänning är värt de där extra slantarna (det är väl inte så mycket...). 
    Men behöver din klänning inte höftmåttet är det ju rätt bra. Vad är det för klänning? "puff"?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!