• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Linnch skrev 2012-03-10 09:13:41 följande:
    Tror ni det blir rätt om jag beställer en storlek 2 (som i princip passade mina mått, förutom längden) och så skriver jag att min height with heels är 174cm (68,5 inch) i custom size-rutan?

Ni som beställt tidigare från mylove, var skriver jag om ändringar på klänningen? Vill inte ha chiffongvolangen längst ner på klänningen, vill bara ha taft hela vägen ner....

www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-we...

Behöver lite tips från någon med erfarenhet innan jag vågar skicka iväg beställningen! Glad
    Jag tror att du kan beställa så, borde inte vara några problem :) Ändringar finns det en liten ruta man kan fylla i lite längre in i beställningen. Jag har också tagit ordernumret och mejlat till Mylove efteråt och skrivit alla ändringar igen och fått de bekräftade där.
  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-03-10 11:02:22 följande:
    Jag tror att du kan beställa så, borde inte vara några problem :) Ändringar finns det en liten ruta man kan fylla i lite längre in i beställningen. Jag har också tagit ordernumret och mejlat till Mylove efteråt och skrivit alla ändringar igen och fått de bekräftade där.
    Så gjorde jag med. Alltså mailade bild och förklaring på alla ändringar i ett mail där jag hänvisade till ordernumret. Sen återstår att se hur reslutatet blev och om dom förstått alla krumelurer Skrattande
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-03-10 09:29:37 följande:
    Wiiiii!!! Nu på morgonen hade det landat ett mail om att min klänning är skickad. Tjoho!! Nu kommer jag inte våga lämna hemmet på flera dagar...Skrattande
    Åh, vad spännande! :D Haha nej, kom ihåg hur det var. Jag vågade knappt gå på toa ifall de skulle knacka på just då :P
  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-03-10 11:06:54 följande:
    Åh, vad spännande! :D Haha nej, kom ihåg hur det var. Jag vågade knappt gå på toa ifall de skulle knacka på just då :P
    Ha ha.... Ja, så kommer det bli! Tur i oturen att jag inte jobbar just nu då Skrattande
  • Fru 0728
    Mollee skrev 2012-03-09 22:35:26 följande:
    Beställde du "rush order" eller vanlig takt? Hoppas de har lågsäsong nu så min också kommer snart! Skrattande
    Jag beställde i vanlig takt och tog det billigare alternativet på frakt (China EMS). Men eftersom de skickade med DHL-express (40h från kina o hem till dörren) så gjorde de nog fel men det tackar jag för:)
  • Fru 0728
    DestinyD skrev 2012-03-10 09:29:37 följande:
    Wiiiii!!! Nu på morgonen hade det landat ett mail om att min klänning är skickad. Tjoho!! Nu kommer jag inte våga lämna hemmet på flera dagar...Skrattande
    Härligt, hoppas du får den snabbt!!!!!:)
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-03-09 22:29:02 följande:
    bergmanh skrev 2012-03-09 22:21:12 följande:
    @daniiel vad det gäller beslut från fk så bör de skicka beslut skriftligt eftersom de är en förvaltningsmyndighet och således lyder under förvaltningslagen (www.notisum.se/rnp/sls/lag/19860223.htm), se särskilt 4-5, 16-17 och 20-21 paragraferna. beslut om vårdbidrag bör vara myndighetsutövning mot enskild. Dessutom har du som part rätt till partsinsyn samt att fk har serviceskyldighet och måste hjälpa dig att svara på frågor och liknande så långt som möjligt. (lyckas inte citera tidigare inlägg via min telefon)
    Ja, hon gick ju med på att skicka hem beslutet skriftligt till oss, så ska bli spännande att läsa vad som står där. Hon ringde till maken, så jag vet inte exakt vad som sas. Vi får se om vi orkar överklaga faktiskt, det beror lite på vad som står. Jag har pratat med flera vars överklagan har dragit ut på tiden och hållit på i flera år faktiskt. Det vet jag inte om vi orkar och tycker det är värt. Vi ska också prata med läkarna och psykologen igen och se om vi kan få någon ytterligare hjälp där.
    Jag hoppas verkligen att det löser sig för er! Fy fasen för det här "nya" omänskliga förfarandet med att man inte ska få bidrag som man har rätt till. Jag tror att jag blir galen snart. Det är så många som får felaktiga beslut och blir orättvist behandlade. Jag känner även till flera stycken som har jobbat på FK men tvingats sluta för att de inte har klarat av att ge folk så tuffa besked. Eftersom de har tyckt att besluten är fel har de drömt mardrömmar och mått väldigt dåligt även på fritiden. DET om något tycker jag säger väldigt mycket.

*passar på att skicka med lite tur =)*

Och vill någon ha lite underhållning mitt i alla konstiga beslut så kolla in den här. Den är för bra för att inte tittas på flera gånger - oavsett partitillhörighet.
    nyheter.se.msn.com/gallery.aspx

• Italia08
    Fru 0728 skrev 2012-03-10 11:37:28 följande:
    Jag beställde i vanlig takt och tog det billigare alternativet på frakt (China EMS). Men eftersom de skickade med DHL-express (40h från kina o hem till dörren) så gjorde de nog fel men det tackar jag för:)
    Jag beställde visserligen från Milly, men tog också vanlig frakt och fick hem min klänning på två dagar. Jag blev glad, men chockad eftersom jag inte var beredd på att den skulle dyka upp så snabbt. =)
  • pulmonate
    Italia08 skrev 2012-03-10 11:48:35 följande:
    Jag beställde visserligen från Milly, men tog också vanlig frakt och fick hem min klänning på två dagar. Jag blev glad, men chockad eftersom jag inte var beredd på att den skulle dyka upp så snabbt. =)
    Ja jag tog också 2-veckors leveransen men fick hem den 3 dagar efter att de skrev att den var klar. Jag vet inte om de redan hade skickat den innan de skrev emailet. Men jag var glad för det ju.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!