• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • purpleflower

Hej tjejer!
    Hoppar in här för en liten fråga om kinaklänningar.
    Ramlade över en sida igår med klänningar där de just nu har riktigt bra rabatt:
    http://www.tbdress.com/

Är det någon som har beställt därifrån och vet om de är bra?
    Hittade en klänning där som jag är sugen på att beställa, det är ju så billigt nu! Det är 70 % rabatt på min klänning nu och det gäller bara i 2 dagar till... Har lite beslutsångest om jag ska slå till, har inte ens varit och provat några klänningar än, tänkte göra det nu i mars för att se vilken modell som skulle passa mig. Dessutom är det ganska långt kvar tills vi gifter oss (15/9) så är rädd att jag ska fastna för en annan klänning tills dessTungan ute
    Här är den som jag gillar, vill ha en ganska enkel men ändå med lite fina detaljer på:

Ååh blir galen på detta! Hur hade ni gjort??
  • knyttan
    purpleflower skrev 2012-03-11 11:15:10 följande:
    Hej tjejer!
    www.tbdress.com/

Hittade en klänning där som jag är sugen på att beställa, det är ju så billigt nu! Det är 70 % rabatt på min klänning nu och det gäller bara i 2 dagar till... Har lite beslutsångest om jag ska slå till, har inte ens varit och provat några klänningar än, tänkte göra det nu i mars för att se vilken modell som skulle passa mig. Dessutom är det ganska långt kvar tills vi gifter oss (15/9) så är rädd att jag ska fastna för en annan klänning tills dessTungan ute
    Här är den som jag gillar, vill ha en ganska enkel men ändå med lite fina detaljer på:

Jag hade nog avvaktat lite. De flesta kinasidor har rabatter som alltid bara varar i "två dagar till". Så låt inte själva rabatten stressa dig till att beställa.
  • Italia08
    purpleflower skrev 2012-03-11 11:15:10 följande:
    Hej tjejer!
    www.tbdress.com/

Vet själv ingenting om den sidan, men den viktigaste frågan att ställa är väl egentligen: HUR billig är den? Kostar den bara några hundralappar så att du kan chansa och mista pengarna? Isf kan du ju testa om du vill, men risken är ju - om du får hem klänningen - att den inte är fin. Jag säger som vi säger här inne: beställ av Milly, My-love, Landy eller Coral's. Skrattande
    Själv beställde jag från Milly och är nöjd, men de är lite dyrare och tar längre tid på sig än exempelvis My-love.
  • Italia08
    knyttan skrev 2012-03-11 11:33:32 följande:
    Jag hade nog avvaktat lite. De flesta kinasidor har rabatter som alltid bara varar i "två dagar till". Så låt inte själva rabatten stressa dig till att beställa.
    Ja, det också. =)
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-03-11 11:07:53 följande:
    Haha ja, så vaknade dottern och hunden precis som jag skrev det, så blev en promenad och läsa en bok. Efter det somnade jag som en stock! Jasså, du jobbar så sent. Får man fråga vad du jobbar med? :)
    Förstår att du somnade som en stock sen. =)

Man får fråga. =) Jag jobbar på en dagstidning och tidningen ska vara klar för tryck 23.30. Så det är först då det blir hemgång.
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-03-11 11:35:12 följande:
    Vet själv ingenting om den sidan, men den viktigaste frågan att ställa är väl egentligen: HUR billig är den? Kostar den bara några hundralappar så att du kan chansa och mista pengarna? Isf kan du ju testa om du vill, men risken är ju - om du får hem klänningen - att den inte är fin. Jag säger som vi säger här inne: beställ av Milly, My-love, Landy eller Coral's. Skrattande
    Själv beställde jag från Milly och är nöjd, men de är lite dyrare och tar längre tid på sig än exempelvis My-love.
    purpleflower - Jag håller med Italia. Är den väldigt billig, och du har tid och råd att beställa en ny om det skulle bli fel, så kan du ju chansa :) Jag har aldrig hört talas om den sidan eller någon som beställt där, men det betyder ju inte att man inte kan få en fin klänning därifrån. Om inte, så mejla bilder med prisförfrågan till någon av företagen som Italia nämner här :)
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-03-11 11:37:38 följande:
    Förstår att du somnade som en stock sen. =)

Man får fråga. =) Jag jobbar på en dagstidning och tidningen ska vara klar för tryck 23.30. Så det är först då det blir hemgång.
    Ojsan hoppsan, där ser man, vad roligt :) Då förstår jag att det kan bli sena kvällar ja :)
  • Italia08

På tal om alla klänningar. Snart orkar jag inte se fler fina klänningar här inne. Jag vill inte också bli smittad av "beställa-tusen-klänningar-sjukan", men det är fasen svårt att stå emot. *suck*
    Måste nog prova min egen klänning - igen - för att övertyga mig själv att jag är nöjd.
    Förstår t o m lite hur 1700tal kan tveka om sin (senaste =) klänning, den "äkta".

Det här är en livsfarlig tråd.

• Italia08
    daniiel skrev 2012-03-11 11:45:37 följande:
    Ojsan hoppsan, där ser man, vad roligt :) Då förstår jag att det kan bli sena kvällar ja :)
    Ja, det är oftast roligt faktiskt, men det kan vara rätt segt vissa kvällar också. Speciellt om sambon är ledig en helg och man själv måste jobba både lördag och söndag. Fast, jag ska väl inte klaga, han jobbar på samma tidning. *höhö*
  • purpleflower

Tack för svaren!
    Italia08: Den kostar ca 1300 kr med frakt och det står att den i vanliga fall skulle kosta ca 3500 kr med frakt.
    Ja jag har läst lite här och det verkar som att många är nöjda med de sidorna du räknar upp. Men jag läste också att om man skickar en bild på en klänning från en annan sida till dem så att de kan sy upp den istället, så får de inte sy den exakt som på bilden. Stämmer det?
    daniiel: Menar du att de oftast har rabatter under en längre period än de skriver på sin sida? Typ bara för att locka folk till att beställa? Är helt ny på detta området så har ingen aning hur man ska göraTungan ute 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!