• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-03-12 09:39:32 följande:

Hej igen, kära brudar! Nu är mässan avklarad, pust vad intensivt, slitigt men roligt. Och har inte haft möjlighet att gå in en enda gång sen i onsdags, shiiit vad ni skriver! Ägnat hela morgonen till att läsa igen. En fin klänning hade kommit hem såg jag!

Och läste om Pinkis problem med FK.. Tycker ni ska överväga att överklaga åtminstone, det är ju förfärligt att en enskild människa ska leka drottning på det där viset och inte följa den korrekta arbetsgången!

Lägenheten vi budade på blev inget av btw. Den rasade upp till nästan det dubbla av utgångspriset. Helt sjukt med tanke på det dåliga skicket. Så vi sitter kvar på våra 28 m2... Ingen tomt, ingen balkong.

Hej :) Äntligen tillbaka!, välkommen hem ;) haha Bra att du har haft det roligt ändå, men kan tänka mig att det inte bara varit rosenrött och sockersött hela tiden :P

Ja, jag vet inte riktigt.. vad man ska säga. Vi väntar ju nu på att beslutet ska komma hem, sedan ska en kurator hjälpa oss att gå igenom det och förmodligen överklaga. Det känns dock som en halvt onödig process, då det kan ta fruktansvärt lång tid innan det blir klart. Nåja..

Men vad tråkigt att höra om lägenheten! Smart dock att dra sig ur kan jag tycka, om lägenheten inte var värd summan den kom upp i. Det är så lätt att dras med också tycker jag, i en bugivning. Ni kommer nog hitta något annat, bättre, snart! :D
  • Jane
    daniiel skrev 2012-03-12 11:14:21 följande:
    Jag tycker att det låter som ett väldigt rimligt pris för klänningen + en bolero, ja :) Frågade du om frakten var inräknad också? För isåfall är det verkligen ett rimligt pris :) 1700kr för en klänning och en spetsbolero, det är väl inte så farligt? ;P Vad spännande! :D Hm. Du lär få betala via paypal :)
    Jag är nöjd iallafall, tycker det är superbilligt. Nej de sa inte om det var med frakt, men jag antar det, för hon skrev "totally $ 249,99". Skulle det tillkomma frakt så kostar det väl ändå inte så värst mycket? Jo jag vet PayPal, men hur gör man då?...Brukar de skicka en länk man betalar igenom eller loggar man in på PayPal och hittar ordern där? lite knepigt...
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-03-12 10:17:28 följande:
    Nu är det spännande! Har spårat mitt paket med DHL, och det har passerat Arlanda och klänningen befinner sig "With delivery courier" kl. 9.01 nu imorse. Hur lång tid kan det ta nu? Jag bor ju typ bredvid Arlanda så jag tycker att det borde gå snabbt Skrattande Dessutom antar jag att det betyder att jag slapp tull...?

Detta är verkligen nåt som livar upp min dag med tanke på att vi igår tog bort vår ena katt och jag tror att jag ska gå sönder av sorg.... Hur mycket tårar (och snor!) kan man producera egentligen, och när fasen ska huset sluta kännas tomt? Suck....
    Aaahhh... vad spännande! Man kan ju tycka att du borde få det idag, senast imorgon iaf :)

Jag beklagar verkligen om katten! :( Jag kommer själv ihåg hur jobbigt det var när jag fick ta bort min katt och jag kan ju tänka mig hur jobbigt det skulle vara med våra nuvarande två katter. Var han/hon sjuk eller något sådant? Usch, jag förstår att du är ledsen.
  • daniiel
    Jane skrev 2012-03-12 11:20:50 följande:
    Jag är nöjd iallafall, tycker det är superbilligt. Nej de sa inte om det var med frakt, men jag antar det, för hon skrev "totally $ 249,99". Skulle det tillkomma frakt så kostar det väl ändå inte så värst mycket? Jo jag vet PayPal, men hur gör man då?...Brukar de skicka en länk man betalar igenom eller loggar man in på PayPal och hittar ordern där? lite knepigt...
    Ja, men då håller jag med, att frakten bör vara inräknad om de inte sagt något annat :) Nej, de har två fraktalternativ annars och det billigare kostar typ $30 och det dyrare (och lite snabbare) ca $60, vet inte exakt summa men därikring. De skickar en länk som du betalar via :)
  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-03-12 11:23:01 följande:
    Aaahhh... vad spännande! Man kan ju tycka att du borde få det idag, senast imorgon iaf :)

Jag beklagar verkligen om katten! :( Jag kommer själv ihåg hur jobbigt det var när jag fick ta bort min katt och jag kan ju tänka mig hur jobbigt det skulle vara med våra nuvarande två katter. Var han/hon sjuk eller något sådant? Usch, jag förstår att du är ledsen.
    Ja, jag sitter och spanar och håller utkik hela tiden!

Ja, tyvärr så hade hans ena njure lagt av helt och den andra gick på sparlåga. Dessutom tyckte dom att dom såg en tumör på den njuren som fungerade sparsamt. Han bara magrade och blev väldigt loj och trött. Lekte inte alls längre och låg bara och sov. Jättetunn blev han... Tur att han hade lång päls, så man såg inte riktigt vilket spjälstaket han var på slutet. Jag har sparat en tuss från hans svans som jag ska ha i en berlock runt halsen. Hade tyvärr inte råd att kremera honom separat Rynkar på näsan Helt otroligt hur mycket man kan sakna en sån liten ullboll!
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-03-12 11:28:24 följande:
    Ja, jag sitter och spanar och håller utkik hela tiden!

Ja, tyvärr så hade hans ena njure lagt av helt och den andra gick på sparlåga. Dessutom tyckte dom att dom såg en tumör på den njuren som fungerade sparsamt. Han bara magrade och blev väldigt loj och trött. Lekte inte alls längre och låg bara och sov. Jättetunn blev han... Tur att han hade lång päls, så man såg inte riktigt vilket spjälstaket han var på slutet. Jag har sparat en tuss från hans svans som jag ska ha i en berlock runt halsen. Hade tyvärr inte råd att kremera honom separat Rynkar på näsan Helt otroligt hur mycket man kan sakna en sån liten ullboll!
    Hihi kan tänka mig det :)

Jaha okej, då förstår jag. Då var det ju definitivt rätt beslut iaf, trodde iofs inget annat heller, men trots det, så är det svårt. Vår katt hade hela lungorna fulla av vätska och tumörer, så hon hade ju inte en chans, men det var ändå jättejobbigt att ta beslutet att låta henne somna in. Väldigt fint att spara en tuss tycker jag :) Vi kremerade vår katt och jag har henne i en urna här hemma. De flesta tycker jag är knäpp, men jag klarar inte av att gräva ner henne. Jag läste att ni har en till katt också, hur tar den katten det hela?
  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-03-12 11:33:14 följande:
    Hihi kan tänka mig det :)

Jaha okej, då förstår jag. Då var det ju definitivt rätt beslut iaf, trodde iofs inget annat heller, men trots det, så är det svårt. Vår katt hade hela lungorna fulla av vätska och tumörer, så hon hade ju inte en chans, men det var ändå jättejobbigt att ta beslutet att låta henne somna in. Väldigt fint att spara en tuss tycker jag :) Vi kremerade vår katt och jag har henne i en urna här hemma. De flesta tycker jag är knäpp, men jag klarar inte av att gräva ner henne. Jag läste att ni har en till katt också, hur tar den katten det hela?
    Ja, det var rätt beslut. Men visst tvivlar man iaf, även fast man innerst inne vet! Veterinären sa att det enda som hade hänt är att han hade helt enkelt svultit ihjäl eftersom han inte tog upp nån näring alls från maten. Och det vill man ju inte vara med om, även fast det är helt absurt att ta ett beslut om att ta bort dotterns bästa kompis.... Som at leka gud, på nåt konstigt sätt. Jag hade gärna haft honom i en urna, precis som du! En tuss får duga. Bättre än ingenting, känns det som just nu.
    Den andra katten är helt lugn än så länge. Har inte visat nånting. Får väl hålla ett öga på om hon börjar visa tydliga tecken på att vantrivas. Då får hon också somna in. Hon är ändå 12 år, så vi får se hur det utvecklas...
    En klänningsleverans skulle liksom liva upp stämningen lite! Glad
  • Skumboll
    daniiel skrev 2012-03-12 11:20:24 följande:
    Ja, jag vet inte riktigt.. vad man ska säga. Vi väntar ju nu på att beslutet ska komma hem, sedan ska en kurator hjälpa oss att gå igenom det och förmodligen överklaga. Det känns dock som en halvt onödig process, då det kan ta fruktansvärt lång tid innan det blir klart. Nåja..
    Tänk såhär... det är ju precis det FK vill, att ni inte överklagar och bara godtar beslutet! Det om något ger ju en signal att det de gör är helt okej. Jag är nog visserligen en principmänniska och drar verkligen allt till sin spets!
    Vi har inga problem med FK, däremot med kommunen (gällande resurspengar) där vi sitter i en tvist i kammarrätten. Det är ett år sedan den processes inleddes (först med förvaltningsrätten och nu i kammarrätten och jag tvekar inte det minsta att gå vidare till högsta förvaltningsrätten!) och den verkar inte bli klar än på långa vägar. 
  • Italia08
    DestinyD skrev 2012-03-12 13:28:49 följande:
    Nu är den här!!! Törs inte öppna.... Tänk om jag blir jättemissnöjd? Glad
    Åh, vad spännande!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!