• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 070831
    fayefaye skrev 2012-03-12 23:27:39 följande:
    Ni grymma klänningsexperter: nån som vet vad det här är för klänning orginal? För jag antar att det är en kopia på nåt märke? Hade vart kul att se lite mer detaljer innan jag vågar beställa...
    www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dres...
    Den är jätte fin har aldrig sett nåt liknande.
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-03-12 21:12:58 följande:
    Ja saken är ju den att hon har andra  saker inplanerade som är ok, Ullared b.la! *hmm*
    Flytten är självvald de ska flytta utomlands och tyckte det var en bra helg bara fast de hade andra att välja på ...jaja jag blir så less. Men men deras förlust för nu skiter vi i dom!
    Nej, men precis som jag skrev, då förstår jag inte alls hur man kan välja att skippa ett bröllop faktiskt. Jag hade blivit jätteledsen. Hm. Då tycker jag inte heller att flytten är en halvokej ursäkt längre heller. Fasiken vad trist för er! Men ja, du har så rätt, deras förlust :)
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-03-12 20:46:51 följande:
    Ja, precis! Skarven på originalet är ju dold under bandet som ska sitta under bysten, så den föll rakt/lite tight. Blev som en helt annan modell när dom satt skarven så himla långt ner på höften. Men förhoppningsvis kan vi förvandla den lite genom att sätta ett brett band över skarven... Alltså, klänningen är fin och kommer nog att bli bra. Men jag känner mig såklart ändå lite besviken, men det är nog för att man hoppades så innerligt att den bara skulle vara perfekt Glad Spetsen är jättefin och alldeles mjuk! Jag trodde att den skulle vara lite stel och "fejkad", om du förstår? Jag hoppas att trolla bort "bredheten" över baken med breda midjebandet också. Kan ju hoppas iaf...

Men jag undrar om jag inte måste försöka ta bort nåt lager tyll på underkjolen ändå, för att få den att hänga mer rakt ner? Får se hur vi gör. Men gud så skönt att jag beställde i god tid så vi har tid med allt detta! Hoppas att jag kan få ett bra pris hos skräddaren också, om dom kan korta och fixa spetsen på bra sätt om vi kortar av resten av klänningen själva. Hoppas!
    Protexblue skrev 2012-03-12 20:39:33 följande:
    Jätte fin!! =)
    Tack
    Ja, det blev ju en lite annan modell, men jag tycker som sagt ändå att den ser väldigt fin ut :) Lite omställning, men som någon skrev, ge den ett par chanser. Mina klänningar jag har tyckt bättre om ju längre jag haft de hemma, ju fler gånger jag prövat dom och känt på dom.

Sedan tycker jag att det blev fint med bandet i midjan, så kör på det :)

Klart att du kan ta bort något lager tyll i underkjolen, då blir det ju precis som du skriver, att den blir lite "plattare" och faller mer rakt ner :) Angående underkjolen, att gå i den, så avvakta med att bestämma dig om den saken tills du har klänningen i rätt längd. Det spelade som sagt stor roll för hur det kändes att gå i min klänning, som också hade insydd underkjol.
  • fayefaye
    daniiel skrev 2012-03-12 23:33:40 följande:
    Japp, det är en Maggie Sottero Harriet :) Den finns dock inte kvar i deras sortiment, kunde inte hitta den på deras hemsida.
    Tack för hjälpen! Får snoka runt lite på nätet och se om jag kan hitta fler bilder. Läst en massa på din blogg nu, fått så mycket inspiration! :D
  • daniiel
    fayefaye skrev 2012-03-12 23:56:53 följande:
    Tack för hjälpen! Får snoka runt lite på nätet och se om jag kan hitta fler bilder. Läst en massa på din blogg nu, fått så mycket inspiration! :D
    Så lite så :) Såg att det var ganska många brudar som lagt upp bilder på klänningen, så om man söker på google så får man fram bilder på klänningen på riktiga brudar och där kunde man se detaljer rätt bra :) Ah, vad roligt :) hihi
  • fayefaye
    daniiel skrev 2012-03-13 00:00:35 följande:
    Så lite så :) Såg att det var ganska många brudar som lagt upp bilder på klänningen, så om man söker på google så får man fram bilder på klänningen på riktiga brudar och där kunde man se detaljer rätt bra :) Ah, vad roligt :) hihi
    Ja jag såg det också, det va ju jättebra :) Oh, nu blir jag sugen på att beställa men får nog vänta ett tag till. Det är ju trots allt inte förrän nästa sommar jag ska gifta mig XD
  • daniiel
    fayefaye skrev 2012-03-13 00:23:18 följande:
    Ja jag såg det också, det va ju jättebra :) Oh, nu blir jag sugen på att beställa men får nog vänta ett tag till. Det är ju trots allt inte förrän nästa sommar jag ska gifta mig XD
    Du får lägga några bilder på klänningen i en inspirationsmapp och försöka tänka på annat :) Risken finns ju, om man beställer så tidigt, att man hinner ångra sig annars och rätt som det är - så sitter man med flera brudklänningar :P hehe
  • bridetobe2013

070831:

Fina klänningar och kostym. skönt att dom kom efter så lång väntan.

1/6 2012
  • Josefin521

Jag tycker den är superfin! Har också beställt en klänning i spets och önskar att den är lika fin som din. Tycker du ska vara supernöjd. Spetsen ser tät och fin ut. Du kan säkert lämna in den till en sömmerska som lägger upp den för en billig penning. Vart har du betsällt ifrån?

• DestinyD
    Josefin521 skrev 2012-03-13 08:22:52 följande:
    Jag tycker den är superfin! Har också beställt en klänning i spets och önskar att den är lika fin som din. Tycker du ska vara supernöjd. Spetsen ser tät och fin ut. Du kan säkert lämna in den till en sömmerska som lägger upp den för en billig penning. Vart har du betsällt ifrån?
    Tack! Ja, jag är överlag nöjd faktiskt. Tror nog den kommer bli bra, och jag måste väl vänja mig vid allt tyg Glad. Får försöka fixa nåt med underkjolen så jag kan gå ordentligt... Spetsen är faktiskt väldigt tät och fin. Jag beställde från My-Love!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!