• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • DestinyD

Kan tillägga att jag trodde att det skulle vara en ring längst ner på underkjolen, så det skulle bli lättare att gå. Det är himla trixigt nu utan ring.... Blir så mycket tyg som far omkring kring benen Glad Nån som har förslag på hur man kan lösa det...?

• Protexblue

HJÄLP hur gör man?!

Ska antagligen beställa denna klänning, men har nu kommit på att jag vill ta bort pärlorna i nederkanten då det blir mycket enklare att lägga upp klänningen om den är för lång. Men hur gör jag då, ska jag skicka en bild till Milly kryssa över pärlorna och beskriva vad jag vill? Och hur skriver jag att jag inte vill ha pärlorna i nederkanten? Snälla hjälp..

• Tinzi
    DestinyD skrev 2012-03-12 20:21:10 följande:
    Gör du...? Jag blir så osäker... Älskar spetsen och livet, men kjolen känns så "mycket". Fast jag är ju som sagt en jeanstjej, så då är det klart att det känns ovant Skrattande Men jag kan inte komma ifrån att det känns som att rumpan blir gigantisk... Visst blir den bättre med breda bandet i midjan...? Syns dåligt på bilden kanske... Sen måste vi försöka sy in den upptill. Även fast man snörar åt så känns det som att det "glappar". Och en wonderbra kanske vore på sin plats Skrattande
    Ja jag tycker den år super fin! Och det är nog som så m. klänningar att det är ovant och känns maffigt bara :)
    daniiel skrev 2012-03-12 20:14:38 följande:
    Vad tråkigt :( Vi hade bland annat min faster och en kusin som inte ens behagade höra av sig, alls. Den ena svarade inte ens när toastmaster ringde och sökte för svar. Jag har faktiskt räknat bort dessa personer hela från mitt liv nu kan jag tala om. Kan man inte ens slänga iväg ett mejl med "Vi kan tyvärr inte komma, men grattis och lyckönskningar." typ, då finns det ingen anledning att öht försöka.

Jag kan ju tycka att det är halvokej anledningar ändå, vissa, av de du listar här ovan. Springa.. okej, det kanske inte känns som en jättebra anledning, men att flytta. Jag vet då att vid våra flyttar så har inte vi kunnat påverka valet av dag så mkt. Vi har snällt fått flytta den dagen det blir ledigt och vårt gamla boende ska vara tillgänglig för de som ska flytta in, oavsett vad vi missat. Att välja just samma helg att gifta sig på i Vegas tycker jag inte heller är jättebra anledning om det är så att de vetat om ert bröllop innan de bokade allt. Då hade de kunnat välja en annan helg. Angående graviditet, så vet jag att jag hade inte orkar gå på ett bröllop ca 4-6 veckor innan mitt BF. Jag hade ont överallt, hade halsbränna, mådde allmänt dåligt och var trött. Möjligtvis att man hade orkat sig till vigseln kanske, men en middag/fest - nej. Om det är så att hon kan göra massa annat, som är ungefär lika jobbigt, då hade jag dock tagit illa upp och blivit ledsen över att de tackade nej, absolut. Jag förstår att du/ni är besvikna, med all rätt.

Kan du inte ligga på din vän om klänningen lite? Bara höra när hon tänkt börja med det och beräknar vara klar.
    Ja saken är ju den att hon har andra  saker inplanerade som är ok, Ullared b.la! *hmm*
    Flytten är självvald de ska flytta utomlands och tyckte det var en bra helg bara fast de hade andra att välja på ...jaja jag blir så less. Men men deras förlust för nu skiter vi i dom!
  • Darling Daisy

DestinyD: Den ser jättefin ut! Låt det ta lite tid och prova några gånger till så får du in känslan för den. Och om det fortfarande känns fel, så har du ju tid på dig att ändra.
    För att kunna prova hur den skulle kännas i rätt längd kan jag rekommendera att du nålar upp den i midjan. Så gjorde vi med min klänning, bara för att kolla hur det skulle bli, och det blev, som Daniiel skrev, en helt annan klänning. Om man nålar upp spetsen i midjan och undertyget nedtill så får man också rätt utseende i nederkant.

Och ett litet tips till alla: ta bort bilderna när ni citerar så blir det inte så lååååååånga inlägg  

• Darling Daisy
    Protexblue skrev 2012-03-12 21:05:07 följande:

HJÄLP hur gör man?!

Ska antagligen beställa denna klänning, men har nu kommit på att jag vill ta bort pärlorna i nederkanten då det blir mycket enklare att lägga upp klänningen om den är för lång. Men hur gör jag då, ska jag skicka en bild till Milly kryssa över pärlorna och beskriva vad jag vill? Och hur skriver jag att jag inte vill ha pärlorna i nederkanten? Snälla hjälp..

Är inte så bra på engelska, men det mesta brukar gå att lösa om man mailar några gånger.
    Något som jag tycker är fint är dubbelvikt fåll, tror det var 1700tal som visade bilder på det. Kommer ju inte ihåg vad det hette, men det är säkert nån annan som kommer på. Då får du ju en lite speciell avslutning, fast utan pärlorna. 
  • bridetobe2013

DestinyD: Tycker också att klänningen var jätte fin. Och sitter bra på dig. Nu vet jag inte riktigt hur orginalet ser ut....

På onsdag ska jag och slutbetala min klänning så att dom kan börja sy

Tänkte kolla om det är ok att fota när jag betalat den... Vill kunna titta på den i bland....

1/6 2012
  • DestinyD
    Darling Daisy skrev 2012-03-12 21:14:41 följande:
    För att kunna prova hur den skulle kännas i rätt längd kan jag rekommendera att du nålar upp den i midjan. Så gjorde vi med min klänning, bara för att kolla hur det skulle bli, och det blev, som Daniiel skrev, en helt annan klänning. Om man nålar upp spetsen i midjan och undertyget nedtill så får man också rätt utseende i nederkant.
    Smart!! Kanske kanske att man t.o.m. kan lägga upp allt utom spetsen i nederkant, och sen "dra upp" spetsen och gömma under det breda midjebandet som ändå ska till...? Inte alls så dumt (tänker jag som inte kan sy utan ska överlåta det åt andra Skrattande)
    bridetobe2013 skrev 2012-03-12 21:38:40 följande:

DestinyD: Tycker också att klänningen var jätte fin. Och sitter bra på dig. Nu vet jag inte riktigt hur orginalet ser ut....

Tack! Här är originalet, och där ser man ju tydligt att den inte är avskuren på höften som min är... Synd!

• 070831

Detalj bild på min klänning

Klänningen jag ska ha på vårt bröllop

Min blivande man i sin kostym från samma tillverkare

jag i min väns klänning

jag har nu äntligen fått hem min klänning, min m2b kostym och min väns klänning...
    Tänkte lägga upp bild men jag tänker inte kladda...

jag beställde min i höstas som skulle kommit den 22e dec men han hade inte skickat den förrän sista februari sen kom dhl bara med ett paket och sen kom det till slut paket nr 2
    Men underkjolen måste man vara smal för att kunna knäppa den. så under klänningarna är den bara knyten så jag beställt ny underkjol o ny slöja

jag beställde klänningarna här ifrån o kostymen lika så http://www.luxury-dresses.com/index.asp
  • daniiel
    fayefaye skrev 2012-03-12 23:27:39 följande:
    Ni grymma klänningsexperter: nån som vet vad det här är för klänning orginal? För jag antar att det är en kopia på nåt märke? Hade vart kul att se lite mer detaljer innan jag vågar beställa...
    www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dres...
    Japp, det är en Maggie Sottero Harriet :) Den finns dock inte kvar i deras sortiment, kunde inte hitta den på deras hemsida.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!