• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-03-07 08:04:48 följande:

Oj, så spännande! Har fått hem Huset Elliot på box nu så blir att sträcktitta på hotellet på kvällarna nu idag-sön. Sen blir det nog att klicka hem en 20-talsklänning för mig oxå, känner mig grymt sugen!

Btw - Igår var vi och tittade på en ny lägenhet!!! Budgivningen börjar idag på fm och vi tänker slåss! No more 28 kvm, nu får vi förhoppningsvis hela 47 istället! Värsta renoveringsobjektet, så blir att göra om alltihop igen.

Italia08 skrev 2012-03-07 09:14:10 följande:
    daniiel - Vilken fin klänning! Hoppas att du kan beställa den.

1700tal - Lycka till med fajten! Men 47 kvm? Hjälp. Visserligen är det en klar storleksökning men själv hade jag nog fått klaustrofobi. Vi har 70 nu och det tycker vi är litet. Glad
    Varken Mylove eller Milly kan sy klänningen. Landy har ännu inte svarat, men misstänker att de inte kan sy klänningen heller då. Det var ju synd, tillbaka på ruta 1.

Haha mja, jag var tvungen att dra hem det där House of Elliot, så ska börja se det snart :) När jag såg vad det var, så känner jag ju igen serien. Tror att jag sett ett par avsnitt av den förut :)

Håller med, lycka till med budgivningen! :D Och håller med om "Hjälp!", vi har 95kvm och jag håller på att kvävas ;P haha
  • daniiel
    Skumboll skrev 2012-03-07 09:47:36 följande:
    Vilken fin klänning!! Nu har jag inte läst tillbaka alls, är den till något speciellt event? 
    1700tal skrev 2012-03-07 08:04:48 följande:
    Btw - Igår var vi och tittade på en ny lägenhet!!! Budgivningen börjar idag på fm och vi tänker slåss! No more 28 kvm, nu får vi förhoppningsvis hela 47 istället! Värsta renoveringsobjektet, så blir att göra om alltihop igen.
    Stort lycka till! 47 blir ju gigantiskt i jämförelse! Förstår precis varför man inte vill bo på 28 kvm. Hade en liten enrummare på 26 kvm och maken flyttade in till mig. Arbetslösa bägge två då och vi gick varandra på nerverna, bra start på förhållandet typ!  
    Tack :) Ja, vi tänkte fira vår första bröllopsdag med temafest för alla våra vänner :) De kunde dock inte sy klänningen, så har skickar bilder på en annan. Får se om den går bättre.

Haha ja, jag minns vår första lägenhet. Min och makens. En etta på 23kvm med kokskåp, utan fläkt och ugn, med en liten husvagnskyl utan frysfack. Toa hade vi, men duschen låg nere i källaren, 5 våningar ner, och den delades med de övriga som också bodde i ettorna där :P Vi var så glada över den lägenheten!
  • Mollee
    daniiel skrev 2012-03-07 01:19:01 följande:
    Nu har jag skickat prisförfrågan till Landy, Milly och Mylove angående denna klänningen, fast i ivory. Ska bli spännande att se vad de svarar :)

Ooo, ska ni ha 20-talsfest! Då måste jag passa på att tipsa om min favoritvintagestilbloggare (shameless pimping och väldigt konstigt sammansatt ord!)! Hon har mest tutorials om 40-50-talsstil, men även en del om 20-tal, både hår och smink.
    Mest prat:
    www.youtube.com/user/LisaFreemontStreet
    Instruktioner:
    www.youtube.com/user/LisaFreemontStreet

Hur man sminkar sig som Clara Bow, instruktioner i stumfilmsstil:

20-talsstil är ju dösnyggt, men själv har jag helt fel kroppstyp: kort, smal överkropp, förvisso smal midja, men väldigt breda höfter och stuss. Det är nog därför jag är så förtjust i 50-talskläder...
  • daniiel
    Mollee skrev 2012-03-07 15:12:55 följande:
    Ooo, ska ni ha 20-talsfest! Då måste jag passa på att tipsa om min favoritvintagestilbloggare (shameless pimping och väldigt konstigt sammansatt ord!)! Hon har mest tutorials om 40-50-talsstil, men även en del om 20-tal, både hår och smink.
    Mest prat:
    www.youtube.com/user/LisaFreemontStreet?featu...#p/u/9/jgN4nIY5QkU
    Instruktioner:
    www.youtube.com/user/LisaFreemontStreet?featu...#p/u/8/R5xqFKkMUNc

Hur man sminkar sig som Clara Bow, instruktioner i stumfilmsstil:

" target="_blank">

20-talsstil är ju dösnyggt, men själv har jag helt fel kroppstyp: kort, smal överkropp, förvisso smal midja, men väldigt breda höfter och stuss. Det är nog därför jag är så förtjust i 50-talskläder...
    Tack :) Jag sparar länkarna i min inspirationsmapp :)

Just modemässigt så passar 50-tal även bättre för mig, jag är kort med breda höfter/rumpa, stor byst och, när jag inte svullar upp pga mediciner, en hyffsat markerad midja. Just nu ser jag mest ut som boll dock :P Vi har redan haft temafest med 50-tal och maken ville gärna ha 20-tal, så låt gå :) Det är ju bara en kväll och party, så nog kan jag "pina" mig i en klänning som jag inte passar superbra i :)
  • GuteCarra

Haha de här med kommunikation är ju nästan skrattretande.

Mailade Mylove igår igen och som vanligt svarar dom på något helt annat än vad jag vill veta *suck*

Får helt enkelt chansa och skicka iväg min stora beställning via deras hemsida sen komplitera med den sista klänningen via mail och hänvisa till att den skall med på samma ordernr. 

Men chansen att de här ska gå vägen och att jag får hem alla klänningar rätt känns minimal :(

• Mollee
    daniiel skrev 2012-03-07 15:34:03 följande:
    Tack :) Jag sparar länkarna i min inspirationsmapp :)

Just modemässigt så passar 50-tal även bättre för mig, jag är kort med breda höfter/rumpa, stor byst och, när jag inte svullar upp pga mediciner, en hyffsat markerad midja. Just nu ser jag mest ut som boll dock :P Vi har redan haft temafest med 50-tal och maken ville gärna ha 20-tal, så låt gå :) Det är ju bara en kväll och party, så nog kan jag "pina" mig i en klänning som jag inte passar superbra i :)
    Ja, det har ju alltid funnits människor i alla storlekar och former!
    Det är därför jag alltid blir så grinig när folk säger att 20-talsmodet var så befriande för kvinnor, eftersom de inte behövde ha korsett på sig. Yeah right liksom; korsetterna var precis lika stela som tidigare, fast nu var det kvinnor som du och jag som fick snöra in sig för att platta till tuttar, höfter och rumpa.

Fast till syvende och sist är det ju faktiskt hur kul man har som spelar roll! Och har man kul så blir man snygg per automatik, det är min erfarenhet.
  • GuteCarra

O nu sitter jag då och håller på med beställningen så behöver er hjälp med ett par snabba svar.
    Vilken shipping metod ska jag välja? China ems eller dhl? 
    Och ska man välja till deras "garanti" ifall paketet kommer bort?
    Hur har ni andra gjort? 

• daniiel
    GuteCarra skrev 2012-03-07 15:42:47 följande:
    Haha de här med kommunikation är ju nästan skrattretande.

Mailade Mylove igår igen och som vanligt svarar dom på något helt annat än vad jag vill veta *suck*

Får helt enkelt chansa och skicka iväg min stora beställning via deras hemsida sen komplitera med den sista klänningen via mail och hänvisa till att den skall med på samma ordernr. 

Men chansen att de här ska gå vägen och att jag får hem alla klänningar rätt känns minimal :(
    Kan du inte beställa alla klänningarna via mejlen då? Då bör du ju få alla på samma order? Trots att de finns i ordinarie sortimentet.
  • Tinzi
    1700tal skrev 2012-03-07 10:40:40 följande:
    Haha, ja de flesta verkar förvänta sig att vi går varandra på nerverna. Men faktum är att den biten går helt ok.
    Men nog har vi gjort det hela lite bakvänt. Vår första lägenhet när vi flyttade ihop var en 3a på 76 m2 med stor balkong. Sen blev det 2a på 63 m2 med liten tomt. Sen blev det 1a på 28 m2 UTAN både tomt och balkong! Och det är där skon klämmer. En trädgårdsmänniska som jag kan inte leva utan balkong. Dessutom ääälskar jag att renovera, det är rent balsam för min rastlösa själ. Det och att odla förstås!
    Har ni klarat en  så liten etta så klarar ni allt sen ;)

Någon som vet någon bra sida för enkel svart klänning över knäet billigt? större stl....

Kram :) BARA 9 VECKOR KVAR NU!

IHHHHHHHH! :)
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-03-07 15:55:07 följande:
    Kan du inte beställa alla klänningarna via mejlen då? Då bör du ju få alla på samma order? Trots att de finns i ordinarie sortimentet.
    Blir de inte krångligare då, måste ju länka till 5 olika saker och förklara mått och ändringar på "fri hand"?
    Nu har jag fyllt i deras rutor så rätt sak kommer på rätt grej iaf :p

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!