• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bridetobe2013

Ja men jaha... Hemkommen från moster med blandade känslor. Hennes råd är : sälj klänningen och och beställ en ny i mindre stl. Tyckte det var mkt krångel när klänningen nästan är gratis....

Måtten som står på stl stämmer med mina mått... (eller jag är 6 cm tjockare i midjan än vad st på klänningen ska vara)

Borde inte min klänning sitta som ett smäck då? Eller menar dom att klänningens mått är dom och man ska gå ner en stl eller 2 för att få snygg snörning? Måste maila och kolla.... Allt blev jätte drygt nu i vilket fall....

1/6 2012
  • Lommila1
    bridetobe2013 skrev 2012-03-04 19:13:32 följande:

Ja men jaha... Hemkommen från moster med blandade känslor. Hennes råd är : sälj klänningen och och beställ en ny i mindre stl. Tyckte det var mkt krångel när klänningen nästan är gratis....

Måtten som står på stl stämmer med mina mått... (eller jag är 6 cm tjockare i midjan än vad st på klänningen ska vara)

Borde inte min klänning sitta som ett smäck då? Eller menar dom att klänningens mått är dom och man ska gå ner en stl eller 2 för att få snygg snörning? Måste maila och kolla.... Allt blev jätte drygt nu i vilket fall....

1/6 2012
    det är svårt detdär med snörning, på vissa klänningar sitter ju snörningen typ ihop och på andra är det 10-15 cm mellan..:/ var det blid på snörningen på hemsidan?

det är ju förståss alltid skoj att shpppa klänning, men det är ju kontot som lider...
  • Lommila1

Brudar! I need help..
    Har kärat ner mig i denna:

och står lite i valet o kvalet ( eller ja jag disskuterar som bäst med kontoutdraget om jag kan beställa en till..)

men om beslutet blir en klänning 2,

skall jag då beställa den där som kopia direkt av ngn kiantillverkare som har den i sitt sortiment? ( har hittat några bra alternativ...)
    eller skall man satsa på denhär från Landy?
    www.landybridals.com/wedding-dress-pick-up-strapless-brush-train-ivory.html

i-lands problem men endå...
  • Josefin521
    knyttan skrev 2012-03-04 18:40:58 följande:
    Ja, det syns ju att det är du som har betalat, de får ditt namn via paypal. Jag fick mitt ordernummer efter att jag betalat.
    Tack!
  • 1700tal
    UngBrud2012 skrev 2012-03-04 19:12:27 följande:

Oj menade du så lång?

Vi har 45 gäster varav typ 15 barn, känns som en hel del barnafötter kommer få ner mig på golvet haha.

Det låter väldigt väldigt vackert däremot.

Men ska du ha två?

Haha, japp! Men om du ska ha ett släp på klänningen så kan du ju lika gärna ha en slöja som är ungefär lika lång, det blir ju ingen större skillnad... Och vi har 30 barn på bröllopet och jag ska ha min länga slöja heeeeela kvällen, så försök inte slingra dig ur en lång slöja nu!

Nä, ska ha en. Men beställde 2 för jag vet inte vilket som blir bäst. Efter bröllopet säljer jag det som jag inte använder.

• skaraborg2012

1/6 2012
    Men oj, de va väl lite brutalt? Verkade det för svårt att sy in den eller varför? Det spelar väl ingen roll vad klänningen kostade, är det den klänningen du vill ha så måste det ju gå att fixa. Jag hittade en klänning jag tänkt köpa på blocket först, dock va den i st 40 och jag har st 36 men jag kontaktade en sömmerska som sa att det va inga problem att sy in en klänning två storlekar. (köpte dock inte den så det skulle kosta lika mycket att köpa en ny, den va inte så blillig från början).

Men det låter ju verkligen jättekonstigt med storleken!
  • 1700tal

Lommila - oj, svårt! Var ju en brud som hade den här på BT, fast orginalet då. Helt fantastisk klänning, såg att den låg till salu på köp och sälj.

Vet inte vem som kan göra den bäst. Men den från Landy var väl inte alls den väl? Åt det hållet men inte samma?

• 1700tal

Ja men jaha... Hemkommen från moster med blandade känslor. Hennes råd är : sälj klänningen och och beställ en ny i mindre stl. ? Eller menar dom att klänningens mått är dom och man ska gå ner en stl eller 2 för att få snygg snörning? Måste maila och kolla.... Allt blev jätte drygt nu i vilket fall....

1/6 2012
    Nä, det tror jag absolut inte. Snörningen ska ju va anpassad efter att man har snörning liksom. Skumt att det blev så extremt fel strl. Var beställde du ifrån?
  • Lommila1
    1700tal skrev 2012-03-04 19:25:54 följande:

Lommila - oj, svårt! Var ju en brud som hade den här på BT, fast orginalet då. Helt fantastisk klänning, såg att den låg till salu på köp och sälj.

Vet inte vem som kan göra den bäst. Men den från Landy var väl inte alls den väl? Åt det hållet men inte samma?

jo jag har spanat in den också, men eftersom det var ett orginal var den så dyr... eller dyr o dyr men inte i min prisklass iaf:/

det är inte samma klänning, men den har liknande fluffkuddar så att säga...
  • 1700tal
    Lommila1 skrev 2012-03-04 19:30:48 följande:
    jo jag har spanat in den också, men eftersom det var ett orginal var den så dyr... eller dyr o dyr men inte i min prisklass iaf:/

det är inte samma klänning, men den har liknande fluffkuddar så att säga...
    Mm... Tyckte inte fluffkuddarna (vilket underbart namn ) på Landys är alls lika snygga dock...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!