• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bridetobe2013

Funderar på en vit bolero till min klänning.... Frågan är vilken?

Spets, "virkad", "vanlig"... Tips kära brudar???

1/6 2012
  • skaraborg2012
    daniiel skrev 2012-03-03 23:13:55 följande:
    Jag ÄLSKAR att kika på Lillys hemsida, speciellt på reaklänningarna! :D Jag funderade själv på en klänning därifrån (snart ett år sedan), men det fanns inte riktigt det jag var ute efter.
    Jag önskar verkligen att jag hade hittat en klänning på deras rea, men jag är "tydligen" kräsen och ville ha en lite annorlunda klänning. Hade känts så skönt att fynda en klänning istället för att ruinera sig! Blir så trött på mig själv för att jag är så petig! Men jag älskar verkligen klänningen jag valt. Men jag lär ju bli sur om jag hittar den billigt på deras rea nästa år =p
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-03-03 23:21:20 följande:

Funderar på en vit bolero till min klänning.... Frågan är vilken?

Spets, "virkad", "vanlig"... Tips kära brudar???

1/6 2012
    Kanske en i chiffong med spetskant? :)
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-sleeve-bridal-chiffon-wedding-bolero-jacket-Chiffon003Ivory_p_413.html
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-sleeve-bridal-chiffon-wedding-bolero-jacket-Chiffon003nIvory_p_414.html
    www.tulipbridal.com/Ivory-short-sleeve-bridal-chiffon-bolero-jacket--Chiffon001_p_369.html
    www.tulipbridal.com/Ivory-34-sleeve-bridal-chiffon-wedding-bolero-jacket-Chiffon002nivory_p_411.html

Annars skulle jag nog valt en liknande dessa, med spets.
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-length-sleeve-bridal-lace-wedding-bolero-jacket-Lace105_p_407.html
    www.tulipbridal.com/34-sleeve-bridal-lace-bolero-jacket-Lace095--Available-in-white-and-ivory_p_380.html
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-length-sleeve-bridal-dot-lace-wedding-bolero-jacket-Lace081_p_327.html
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-length-sleeve-bridal-lace-wedding-bolero-jacket-Lace105_p_407.html

Din klänning är ju som så lätt och luftig, så en bolero tex satin eller en som är virkad kan nog kännas lite för "tung" för resten av klänningen tror jag. Det är väl dock en smaksak, hur man tycker om det.
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-03-03 23:28:28 följande:
    Kanske en i chiffong med spetskant? :)
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-sleeve-bridal...
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-sleeve-bridal...
    www.tulipbridal.com/Ivory-short-sleeve-bridal...
    www.tulipbridal.com/Ivory-34-sleeve-bridal-ch...

Annars skulle jag nog valt en liknande dessa, med spets.
    www.tulipbridal.com/Ivory-elbow-length-sleeve...
    www.tulipbridal.com/34-sleeve-bridal-lace-bol...

Din klänning är ju som så lätt och luftig, så en bolero tex satin eller en som är virkad kan nog kännas lite för "tung" för resten av klänningen tror jag. Det är väl dock en smaksak, hur man tycker om det.

Tack.... visste väll att jag kunde lita på dig

Svårt att välja....

1/6 2012
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-03-03 16:43:45 följande:

Åh, vad roligt!

Börjar oxå känna att det är på "riktigt", vilket inte alls känns lika bra. Tycker ju det är mkt jobbigt med "trängda" situationer, så jag hade en liten melt down i morse där jag förbannade detta stora bröllop... Eller åtminstone vigseln, festen är inte alls lika ångestladdad. Så jag vet inte om jag vågar skicka ut inbjudningarna, då är det ju liksom kört?!

Det känns som att melt downs hör till tyvärr. Själv har jag som tur är bara haft "små" än så länge (*peppar*) och det jag meltar om är också mest vigseln. Vi ska visserligen inte vigas i kyrkan utan i trädgården där vi ska ha festen och av en förrättare som är bekant till min m2b:s famillj. Men likväl kommer det att vara 55 gäster, vilket känns mycket för oss eftersom vi inte riktigt gillar att stå inför folk ...

Hur många gäster ska ni ha?
  • GuteCarra

Va fean!! Mailade Milanoo igår om mina ändringar jag vill göra på klänningen jag tänkt beställa. Fick till svar nu att dom inte gör några ändringar?!?

• GuteCarra

Har ju tänkt beställa min andra klänning från MyLove. 
    Så min spontana plan B är nu att maila dom och fråga hur mycket dom skall ha för att sy upp även den andra.
    Men hur går jag tillväga? Hur hittar jag rätt mailadress osv? 

• Mollee
    GuteCarra skrev 2012-03-04 08:06:49 följande:
    Har ju tänkt beställa min andra klänning från MyLove. 
    Så min spontana plan B är nu att maila dom och fråga hur mycket dom skall ha för att sy upp även den andra.
    Men hur går jag tillväga? Hur hittar jag rätt mailadress osv? 
    Nu beställde ju inte jag några ändringar av dem, men en klänning som de inte hade.

Jag mailade till mylovebridal @ gmail . com (fast utan mellanslag, tror inte man får skriva ut mailadresser som länkar i inlägg), bifogade bilder och beskrivning på klänningen och frågade hur mycket de ville ha för att sy den.

De var väldigt kvicka på att svara fram tills jag hade betalat, sen har jag inte hört ett ljud. Men efter vad jag har förstått så är det så det går till, så jag har is i magen och väntar!
  • 1700tal
    skaraborg2012 skrev 2012-03-03 23:28:07 följande:
    Blir så trött på mig själv för att jag är så petig! Men jag älskar verkligen klänningen jag valt. Men jag lär ju bli sur om jag hittar den billigt på deras rea nästa år =p

Haha, det värsta är ju att den definitivt lär finnas på rean i höst. Vilken Lilly var det du har köpt? Vet inte om du visade den. Det var en länk ovan till en ur nya sortimentet, den med veckat tyg över bysten. Jag fullkomligt ÄLSKAR den, den är helt underbar! Annars är jag generellt inte förtjust i Lillys klänningar, de är lite för "lagom" för min smak... Men den var underbar! Med lite mer volym i kjolen hade den blivit ännu bättre. Men nu blir det inga fler klänningar för mig!

Men det är ju rätt många i tråden som köpt på lillys rea. Men kan göra riktiga fynd. Problemet är bara att de flesta riktigt billiga mest är i större strl.

Bridetobe2013 - håller med vad Daniiel skrev, en bolero i lättare material skulle va fint.

Om man vill ha långa ärmar (för det var väl i mars?):

Den här tycker jag är SÅ fin:

Italia08 - Vi är drygt 100 pers på festen. Sen har ytterligare personer visat intresse för att komma till kyrkan och titta på vigseln. Vi har pratat om att vigas bara med närmaste familjen och sen sammanstråla med alla gästerna på slottsbacken istället för brudskålen osv. Men jag upplever det som om jag vänder upp och ner på hela världen och det är sååååå synd om alla gäster som inte får se vigsen, för det är ju det aaaallra viktigaste osv osv. Jag kontrar då med att "JA, det ÄR det viktigaste - just därför vill jag inte utsätta mig själv för risken med min panikångest just då av alla tillfällen!"

Dilemmat är väl att jag (och till viss del min omgivning) har levt med det i många år nu och det är som det är. Min omgivning verkar dock vara överrens om att vid just vigseln är det bara att ta tjuren vid hornen, det är för stort tillfälle att anpassa sig till mina egenheter (för gästerna). Jag å andra sidan tänker lite tvärtom, jag anpassar mig och kämpar med det här hela tiden, då släkten förväntar sig min närvaro jämt och ständigt. Därför vill jag för en gångs skull inte behöva va rädd att det raserar. Just vid det här tillfället vill JAG kunna njuta av vigseln, på mina villkor. Men det verkar tyvärr inte som det kommer bli så.

• skaraborg2012
    1700tal skrev 2012-03-04 10:03:27 följande:

Haha, det värsta är ju att den definitivt lär finnas på rean i höst. Vilken Lilly var det du har köpt? Vet inte om du visade den. Det var en länk ovan till en ur nya sortimentet, den med veckat tyg över bysten. Jag fullkomligt ÄLSKAR den, den är helt underbar! Annars är jag generellt inte förtjust i Lillys klänningar, de är lite för "lagom" för min smak... Men den var underbar! Med lite mer volym i kjolen hade den blivit ännu bättre. Men nu blir det inga fler klänningar för mig!

Men det är ju rätt många i tråden som köpt på lillys rea. Men kan göra riktiga fynd. Problemet är bara att de flesta riktigt billiga mest är i större strl.

Ja vet, sjukt irriterande!! Men skjuta på bröllopet för att få en billigare klänning känns lite extremt, (men jag tänkte seriöst tanken!!) Förhoppningsvis säljer den slut så den inte kommer finnas på rean!! =) Det fanns en på rean som jag kände var ett alternativ till mig som gillar lite ovanligare klänningar men så klart fanns den i st 46 o jag har 36...! Här är i alla fall min klänning! =)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!