• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    UngBrud2012 skrev 2012-03-03 19:08:48 följande:

Tack än en gång Då är jag färdig med mina frågor och kör en beställning nu

Vassego. And DO!
  • 1700tal
    liva skrev 2012-03-03 19:35:16 följande:
    Man har sånna dagar ibland, när världen inte är som man vill att den ska vara. Livet går lite upp & ner men det brukar sluta bra, inte alltid som man tänkt sig.... men det löser sig alltid {#emotions_dlg.flower}
    Själv hade jag en vän på besök idag, hon hade med sig en sommarkläninng hon tyckte borde passa mig. Hon tog en bild för att jag skulle kunna titta i lugn och ro, tycker ju inte att något passar mig när jag ser i spegeln. Obestämd'Vad säger ni? Det är ju lite av det snittet som jag fastnar för när jag tittar på klänningar på nätet. Fast den här har ju halterneck och jag gillar ju inte riktigt att visa axlar och rygg längre

Ja, hoppas ju att jag kan rycka upp mig innan det är dags. Tack för peppning! {#emotions_dlg.flower}

Men vilken otroligt söt klänning! Tänkt som brudklänning eller?

• liva
    1700tal skrev 2012-03-03 19:39:17 följande:

Ja, hoppas ju att jag kan rycka upp mig innan det är dags. Tack för peppning! {#emotions_dlg.flower}

Men vilken otroligt söt klänning! Tänkt som brudklänning eller?

Mitt knep när jag är less på jag är sjuk och har ont är att antingen göra något helt annat, räcker inte det blir jag fly förbannad ett tag och sen känns allt bättre

Nä inte som brudkläning, bara som sommarklänning.... Hon hade hittat den i sin garderob och trodde den skulle sitta bättre på mig än på henne. Måste sy in den i ryggen om jag ska ha den för nu bara hänger den, tror jag ska sy en smockrynkning
  • knyttan
    UngBrud2012 skrev 2012-03-03 09:19:52 följande:
    Okej. Fick frågan om jag ville ha en inbyggd underkjol eller en "lös". Vad tog du? Vad är bäst?
    Vad som är "bäst" har jag ingen aning om, men jag tog en inbyggd. Något som jag ångrar lite nu då jag kommiit på att det kanske skulle vara kul med en i en annan färg... Jaja, vi få väl se om jag ens får den där j*****la klänningen, nu har jag mailbombat i snart en vecka o fortf inget svar Skrikandes Nån som har hört nått från kina om att Millys fabrik brunnit upp eller liknande??
  • knyttan
    Drömbröllop12 skrev 2012-03-03 19:06:38 följande:

Snabb fråga, ni sombeställt från mylove bridal - hur lång har leveranstiden varit?

Jag har ju helt gått från kina nu och kärat ner mig helt totalt i en sidendröm men priset är helt sjukt så jag är ju frestad att först prova den från kina och sen i värsta fall köpa den dyra om den inte blir bra.

Men ingen vill sy med siden i kina. *grrr*

Men my love gör ju fina klänningar så kanske vågar prova dem i satin ändå..

Vadå? Kina är väl sidenets förlovade land? Jag har själv bestält en sidenklänning (som iofs inte verkar komma hit...) det går säkert alldeles utmärkt att beställa den klänning du vill ha i siden istället om du vill lägga på 1000-1500 på priset.
  • UngBrud2012

Usch blir orolig när du skriver så. Låter ju hemskt att dom inte svarar. Hoppas allt går vägen ändå. Verkar ju konstigt om dom bara skulle strunta i en beställning bara sådär.

knyttan skrev 2012-03-03 19:49:20 följande:
    Vad som är "bäst" har jag ingen aning om, men jag tog en inbyggd. Något som jag ångrar lite nu då jag kommiit på att det kanske skulle vara kul med en i en annan färg... Jaja, vi få väl se om jag ens får den där j*****la klänningen, nu har jag mailbombat i snart en vecka o fortf inget svar Skrikandes Nån som har hört nått från kina om att Millys fabrik brunnit upp eller liknande??
  • liva
    knyttan skrev 2012-03-03 19:49:20 följande:
      Skrikandes Nån som har hört nått från kina om att Millys fabrik brunnit upp eller liknande??
    Låter inte alls bra, har själv funderat på att beställa därifrån
  • 1700tal
    liva skrev 2012-03-03 19:43:37 följande:
    Mitt knep när jag är less på jag är sjuk och har ont är att antingen göra något helt annat, räcker inte det blir jag fly förbannad ett tag och sen känns allt bättre
    Nä inte som brudkläning, bara som sommarklänning.... Hon hade hittat den i sin garderob och trodde den skulle sitta bättre på mig än på henne. Måste sy in den i ryggen om jag ska ha den för nu bara hänger den, tror jag ska sy en smockrynkning

Hehe, I wish att sånt funkade på mig. Äh, vill ju inte ha den här sortens vigsel alls egentligen. Känner mig mest tvingad in i alltihop. Ja, inte äktenskapet alltså utan själva vigseln. Risken är stor att jag tar bilen och åker därifrån när alla sitter och väntar i kyrkbänkarna. Och även om jag klarar att stå kvar under vigseln så blir allt ett spel för gallerian, allt för att göra, säga och va som alla förväntar. Börjar bli riktigt frustrerande och vet inte riktigt hur jag ska lösa det hela.. Jaja, livet går vidare.

Ah, som sommarklänning är den ju så fin! Tänkte du letade back-up-plan för brudklänningen.

• 1700tal

Knyttan - du har väl försökt på chatten??

• liva
    1700tal skrev 2012-03-03 20:20:18 följande:

Hehe, I wish att sånt funkade på mig.

Nä förstår att det inte fungerar på dig, ditt problem är ju lite annat än det min frustration kommer ifrån. Fast att saker alltid löser sig tror jag stenhårt på Om det inte löser sig så är ju alternativet att lägga sig i sängen och dra täcker över huvudet resten av livet och det låter såååå tråkigt.

Alternativen är väl tre, gör en annan vigsel som du klarar av eller kör "spel för gallerian" eller hitta ett sätt att tänka bort alla andra och bara se din blivande. Kunde kronprinssessan glömma bort tv och bara se Daniel måste det ju gå att lära sig

Vi kör på alternativet annan vigsel. Planen är en liten vigsel med oss och två vittnen en dag och vårt kakkalas dagen därpå. Kyrkvigsel är bortvalt eftersom min sambo som ateist inte kan tänka sig att stå i kyrkan och lova inför Gud (av respekt för dem som tror ) och litet fick det bli nu för att jag ska orka med. Däremot kommer en vän till mig som är präst att ge oss en välsignelse senare eftersom det är viktigt för mig som är uppvuxen med kyrkan.

Så du gillar klänningen? Kanske ska fortsätta titta på sånna modeller, fast jag vill ha en i siden, älskar det materialet
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!