• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • knyttan
    1700tal skrev 2012-03-03 20:22:13 följande:
    Knyttan - du har väl försökt på chatten??
    Jag kan inte använda chatten för den försöker bara öppna något epostprogram som jag inte har installerat men tydligen måste ha?
  • skaraborg2012
    Avellana skrev 2012-03-02 14:52:49 följande:
    Hej alla! Har hittat en klänning som jag verkligen gillar..... men den är lite dyr för mig. Tror ni att nåt Kina-företag kan få till den? www.lilly.dk/Default.aspx?ID=969&GroupID=GROU... det är den första klänningen som dyker upp här..... Det jag funderar på är om de får till vecken bra uppe på livet...... Vill ju att de ska smita åt och inte sticka ut om ni förstår vad jag menar. Jag har provat originalklänningen och den satt ju som ett smäck!

Nån som vet något eller beställt något liknande?
    Hej! Tittade på att beställa en "kina klänning" själv först, (skummade igenom nästan hela denna tråden en natt för att se vilket företag som var bäst!! ). Vet inte hur noga du är, men själv skulle jag vara rädd för att inte bli nöjd eftersom du provat originalet! Vågar du chansa för att få din drömklänning till bättre pris så gör det! Själv vågade jag inte och köpte originalet (en Lilly klänning, egentligen för dyr). Tänkte bara tipsa om Lillys rea och andra sorterings klänningar på den danska sidan, hittade denna och tänkte att du kanske skulle gilla den: www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD1434&GroupID=GROUP53&VariantID=VO59 . Finns många fler klänningar där till rea pris, annars finns www.weddingdress.com/ med Lilly klänningar, det finns en rea kategori där med! Har du förresten sett deras online katalog med alla video klippen inkluderade? Så himla fin och kreativ lösning för en online katalog!
    Hoppas att du med finner din drömklänning!! =)
  • bridetobe2013

Men uch.... Hittade en underbar klänning för 2500:- danska.... på lilly. Jag måste ha min klänning nu känner jag. Måste sluta titta efter andra... blir galen

1/6 2012
  • skaraborg2012
    bridetobe2013 skrev 2012-03-03 23:00:56 följande:
    Men uch.... Hittade en underbar klänning för 2500:- danska.... på lilly. Jag måste ha min klänning nu känner jag. Måste sluta titta efter andra... blir galen
    1/6 2012
    Oj, förlåt, känns som det är mitt fel som länkade här! Har själv suttit o velat o kollat på deras rea klänningar då jag känner att den jag köpt (beställt) därifrån är för dyr! Jag hoppas din klänning kommer snart! Jobbigt att behöva vänta förstås!
  • daniiel
    Drömbröllop12 skrev 2012-03-03 19:06:38 följande:

Snabb fråga, ni sombeställt från mylove bridal - hur lång har leveranstiden varit?

Min första tog ca 5 veckor från beställning tills den var hemma, men det billigare fraktalternativet. Den andra klänningen hade jag bråttom med och talade om det vid beställningen. Den tog ca 3 veckor från beställning tills den var hemma, men det dyrare (och snabbare) fraktalternativet.

Kan tillägga att mina är i polyestersatin och jättefina :) Jag hade inte velat betala extra för att få siden, för de är så fina ändå (och billiga! jag hade typ 0kr i klänningsbudget) men det är ju en smaksak.
  • bridetobe2013
    skaraborg2012 skrev 2012-03-03 23:05:38 följande:
    Oj, förlåt, känns som det är mitt fel som länkade här! Har själv suttit o velat o kollat på deras rea klänningar då jag känner att den jag köpt (beställt) därifrån är för dyr! Jag hoppas din klänning kommer snart! Jobbigt att behöva vänta förstås!

Min klänning kom i måndags. En kinaklänning.... gifter oss i rådhuset så känner att det får lov att bli den. Lyckades beställa för stor så den sitter inte 100%...

Hittade en fin på lilly som hade varit trevlig annars. men nu får jag ta min. är inte gjord av pengar direkt....

1/6 2012
  • daniiel
    liva skrev 2012-03-03 12:31:22 följande:
    Du får be om att få ett bröllopsfoto sen så att du ser att klänningen är lycklig med sin nya brud
    Ja, får kanske det :) Saken är den att klänningen var alldeles för stor för henne, men hon trodde att den skulle gå att sy in. Om inte, så skulle hon sälja den vidare, så jag kanske ser den till försäljning igen snart :P
  • daniiel

Jag ÄLSKAR att kika på Lillys hemsida, speciellt på reaklänningarna! :D Jag funderade själv på en klänning därifrån (snart ett år sedan), men det fanns inte riktigt det jag var ute efter.

• skaraborg2012
    bridetobe2013 skrev 2012-03-03 23:10:48 följande:

Min klänning kom i måndags. En kinaklänning.... gifter oss i rådhuset så känner att det får lov att bli den. Lyckades beställa för stor så den sitter inte 100%...

Hittade en fin på lilly som hade varit trevlig annars. men nu får jag ta min. är inte gjord av pengar direkt....

1/6 2012
    Ah, gick tillbaka och såg bilder på den nu. Men den såg jättefin ut! Ska du lämna in hos sömerska och få den fixad eller kanske göra det själv? Med lite justringar så du blir nöjd så blir det säkert jättebra! =)
  • bridetobe2013
    skaraborg2012 skrev 2012-03-03 23:14:32 följande:
    Ah, gick tillbaka och såg bilder på den nu. Men den såg jättefin ut! Ska du lämna in hos sömerska och få den fixad eller kanske göra det själv? Med lite justringar så du blir nöjd så blir det säkert jättebra! =)

Min moster har sytt släktens alla brud och balkänningar så tänkter kolla med henne om det går att lösa...... (hoppas hoppas)

Har även beställt en till underkjol att testa med för att få lite mera vidd så jag hoppas på det bästa. Håller fortfarande på och går ner i vikt så blir lite less på mig själv som inte gick ner i stl.....

1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!