• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal

Skaraborg - Aaah, det är den!! Sjukt snygg!! Älskar ju bandet i midjan, men jag är väl partisk vad gäller den detaljen..

• Josefin521

En admin/betalningsfråga: Nu har jag beställt från både mylove och milly och jag har fått deras paypal mailadressen. Har aldrig betalat via paypal, men hur vet dem att det är jag som betalat? Har ni andra fått något ordernummer eller hur går det till?

• Darling Daisy

Kommer tyvärr inte ihåg allt jag skulle kommentera..

Du som kollat på en skitsnygg Lillyklänning m stående veck över bysten. Den tror jag definitivt du kan våga beställa. Min klänning kom m lagda veck som inte stod ut och flera andra har också haft såna veck.

GuteCarra: Det stämmer nog att milanoo inte gör ändringar. Ta bilden o vänd dig till nån av de andra som gör ändringar: my love, landy (eller milly).

Skaraborg: WOW så snygg och annorlunda klänning. *Gillar!!!* 

Och sidenklänningar finns i a f att beställa från Milly, kolla på 1700tal som har en sån hemma.  

• skaraborg2012
    1700tal skrev 2012-03-04 11:10:51 följande:
    Skaraborg - Aaah, det är den!! Sjukt snygg!! Älskar ju bandet i midjan, men jag är väl partisk vad gäller den detaljen..
    Visst är den fin! =) Den är verkligen jag! Bandet gör verkligen mycket för klänningen tycker jag! O så passar det perfekt med svarta skor till! (vet dock inte hur de ska se ut än?).

Eftersom jag redan lyckats överstiga min klänningsbudget en hel del, hoppas jag att någon här kan hjälpa mig! Jag behöver köpa en billig underkjol till klänningen, ebay/kina var som så länge den är billig och passar.
    Men vilken modell ska jag ta? Den skulle ju egentligen vara lite längre där bak än fram (men ändå inte så den syns?) så "poffet" blir som det ska, Hjälp!!?

Darling Daisy: Tack!!! =)
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-03-04 08:06:49 följande:
    Har ju tänkt beställa min andra klänning från MyLove. 
    Så min spontana plan B är nu att maila dom och fråga hur mycket dom skall ha för att sy upp även den andra.
    Men hur går jag tillväga? Hur hittar jag rätt mailadress osv? 
    mylovebridal@gmail.com är den jag alltid använt och använder.
  • Darling Daisy

1700:
    Jag har funderat på dina "problem" m vigseln o panikångesten! Vet att vi diskuterat frågan tidigare också... (tråden är ju ganska gammal nu, fyller snart ett år!) 
    För mig, som inte har några problem m att stå i centrum och framför folk, så var det inte ångestframkallande m kyrkvigseln. Vi hade ju inte så många gäster heller, ca 50 pers. Men jag förstår dina funderingar/din oro, det är mycket speciellt att stå där framme och ha hela kyrkan full med gäster.

Så här i efterhand, så känner jag att:
    *vigseln är ju till för brudparet. Det är liksom en affär mellan brudparet och gud/prästen. Övriga personer (familj, släkt, vänner, grannar osv) är inte nödvändiga. Jag "såg" bara våra resp familjer, resten av gästerna var mest en "grå massa".

*om vi skulle gifta oss "igen"/göra om dagen, så hade det inte, från min sida, varit ett jättekrav med alla gäster i kyrkan. Jag hade nästan hellre fokuserat på fler träffar med prästen och en mer personlig vigselakt (missförstå mig rätt, vår präst var underbar och höll ett fantastiskt tal, men jag hade gärna träffat henne fler gånger innan för att bygga upp en mer personlig relation till henne och också samtala om äktenskapet och tron)

*festen efter vigseln var underbar, vi hade så roligt och njöt av att få träffa alla vi tycker om under festliga former. Festen hade jag kunnat ha i flera dagar!! 

Så, jag tycker egentligen att du och din blivande ska ta ett nytt snack om vad som är viktigt och väsentligt! 
    - Hur skulle en perfekt vigselakt se ut för dig och honom?
    - Hur skulle de olika alternativen få dig och honom att må?
    - Vad är det värt att få må bra?
    - Vad är det värt att få släkt/vänner att må bra?

Jag skulle inte tycka illa vara om jag blev bjuden på ett bröllop, där vigseln skett innan och vi fick komma på festen. Speciellt inte om jag visste att det finns speciella omständigheter bakom beslutet.

Vigseln är inte till för gästerna, även om de tycker det är sååå stämningsfullt och vackert i kyrkan.  

• Italia08
    1700tal skrev 2012-03-04 10:03:27 följande:

Haha, det värsta är ju att den definitivt lär finnas på rean i höst. Vilken Lilly var det du har köpt? Vet inte om du visade den. Det var en länk ovan till en ur nya sortimentet, den med veckat tyg över bysten. Jag fullkomligt ÄLSKAR den, den är helt underbar! Annars är jag generellt inte förtjust i Lillys klänningar, de är lite för "lagom" för min smak... Men den var underbar! Med lite mer volym i kjolen hade den blivit ännu bättre. Men nu blir det inga fler klänningar för mig!

Men det är ju rätt många i tråden som köpt på lillys rea. Men kan göra riktiga fynd. Problemet är bara att de flesta riktigt billiga mest är i större strl.

Bridetobe2013 - håller med vad Daniiel skrev, en bolero i lättare material skulle va fint.

Om man vill ha långa ärmar (för det var väl i mars?):

Den här tycker jag är SÅ fin:

Italia08 - Vi är drygt 100 pers på festen. Sen har ytterligare personer visat intresse för att komma till kyrkan och titta på vigseln. Vi har pratat om att vigas bara med närmaste familjen och sen sammanstråla med alla gästerna på slottsbacken istället för brudskålen osv. Men jag upplever det som om jag vänder upp och ner på hela världen och det är sååååå synd om alla gäster som inte får se vigsen, för det är ju det aaaallra viktigaste osv osv. Jag kontrar då med att "JA, det ÄR det viktigaste - just därför vill jag inte utsätta mig själv för risken med min panikångest just då av alla tillfällen!"

Dilemmat är väl att jag (och till viss del min omgivning) har levt med det i många år nu och det är som det är. Min omgivning verkar dock vara överrens om att vid just vigseln är det bara att ta tjuren vid hornen, det är för stort tillfälle att anpassa sig till mina egenheter (för gästerna). Jag å andra sidan tänker lite tvärtom, jag anpassar mig och kämpar med det här hela tiden, då släkten förväntar sig min närvaro jämt och ständigt. Därför vill jag för en gångs skull inte behöva va rädd att det raserar. Just vid det här tillfället vill JAG kunna njuta av vigseln, på mina villkor. Men det verkar tyvärr inte som det kommer bli så.

Jag håller med Darling Daisy. Fundera verkligen ett varv till på det hela och välj det alternativ som känns bäst för ER. Ni måste INTE (tycker jag) ha en vigsel för alla 100 bara för att de är bjudna på festen. Det är ni som bestämmer och det är viktigt att ni får en bra dag. Och att ni helst inte bryter ihop, varken dagarna före vigseln eller under tiden.
    Och hur många av de 100 räknar ni som de "närmaste" och "viktigaste"?

Innan vi bestämde oss så hade vi tänkt att bara ha en liten vigsel först med de närmaste. Men till slut blev det svårt att välja ut vilka som skulle få vara med eftersom vi (trots 55 gäster) bara egentligen har bjudit "de närmaste" vilket inkluderar "nära respektive" och lite "mindre nära respektive". Vi har inte ens bjudit hela släkten. Men för att få ner pressen och "högtidligheten" lite så har vi valt en trädgårdsvigsel i stället - dock med alla gäster närvarande.
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-03-04 10:03:27 följande:

Italia08 - Vi är drygt 100 pers på festen. Sen har ytterligare personer visat intresse för att komma till kyrkan och titta på vigseln. Vi har pratat om att vigas bara med närmaste familjen och sen sammanstråla med alla gästerna på slottsbacken istället för brudskålen osv. Men jag upplever det som om jag vänder upp och ner på hela världen och det är sååååå synd om alla gäster som inte får se vigsen, för det är ju det aaaallra viktigaste osv osv. Jag kontrar då med att "JA, det ÄR det viktigaste - just därför vill jag inte utsätta mig själv för risken med min panikångest just då av alla tillfällen!"

Dilemmat är väl att jag (och till viss del min omgivning) har levt med det i många år nu och det är som det är. Min omgivning verkar dock vara överrens om att vid just vigseln är det bara att ta tjuren vid hornen, det är för stort tillfälle att anpassa sig till mina egenheter (för gästerna). Jag å andra sidan tänker lite tvärtom, jag anpassar mig och kämpar med det här hela tiden, då släkten förväntar sig min närvaro jämt och ständigt. Därför vill jag för en gångs skull inte behöva va rädd att det raserar. Just vid det här tillfället vill JAG kunna njuta av vigseln, på mina villkor. Men det verkar tyvärr inte som det kommer bli så.

Nu blev det ju väldigt tokigt i mitt förra inlägg. Glömde att städa. Gör därför ett nytt försök för tydlighetens skull. Sorry.

Jag håller med Darling Daisy. Fundera verkligen ett varv till på det hela och välj det alternativ som känns bäst för ER. Ni måste INTE (tycker jag) ha en vigsel för alla 100 bara för att de är bjudna på festen. Det är ni som bestämmer och det är viktigt att ni får en bra dag. Och att ni helst inte bryter ihop, varken dagarna före vigseln eller under tiden.
    Och hur många av de 100 räknar ni som de "närmaste" och "viktigaste"?

Innan vi bestämde oss så hade vi tänkt att bara ha en liten vigsel först med de närmaste. Men till slut blev det svårt att välja ut vilka som skulle få vara med eftersom vi (trots 55 gäster) bara egentligen har bjudit "de närmaste" vilket inkluderar "nära respektive" och lite "mindre nära respektive". Vi har inte ens bjudit hela släkten. Men för att få ner pressen och "högtidligheten" lite så har vi valt en trädgårdsvigsel i stället - dock med alla gäster närvarande.
  • Italia08

Men vad fasen! Jag tog ju bort allt! Jaja, ni får försöka förstå ändå. *suck*

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!