• syringa

Uppsalabrudar 2012

Jag ska stå brud sommaren 2012 och undrar om det finns fler som planerar bröllop i Uppsala detta år?

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2012
  • N blir B

Jag menar vart någonstans fotar ni? voilken miljö? VI har fotograf också.

• Sörön10
    syringa skrev 2012-03-29 15:43:43 följande:
    Sörön, vet du någon solist som kan sjunga på svenska och spanska?
    Hm.. svårt! Kommer inte riktigt på nån som behärskar spanska men ska fundera lite till!
  • syringa

Jag är så glad! Nu har jag äntligen hittat min klänning. Det blev en sagolikt vacker Aspera-klänning, chiffong och axelbandslös med rosor snett över bysten. Känns så bra att äntligen hittat rätt. Enda nackdelen är att det är 10 veckors leverans så det blir ca 1 månad innan vigsel jag får den... Fast å andra sidan, då tröttar man inte ut den!

I går beställde jag även ring hos guldsmed, så nu kan man bocka av två viktiga saker.
    Inbjudningskorten ska kommit ifram igår och idag.

Har ni bestämt vad ni ska ha för skor?

• imdelicate

Vad skönt att det har löst sig med klänningen! Vad har du beställt för ring?

Jag köpte mina skor i Dublin, men jag har inte provat dem tillsammans med klänningen än, för klänningen hänger hemma hos mina föräldrar. Jag kommer ha låga skor, min blivande är nämligen redan några centimeter kortare än mig, och jag vill inte vara jättemycket längre än honom när vi gifter oss.

Vi har bokat Anneli K nu för att göra bakelser/tårtor till vårt bröllop. Känns skönt att kunna bocka av det från listan. På fredag nästa vecka ska vi ha ett möte med vår fotograf och planera lite, det känns bra. Nu är det mest detaljer kvar som ska fixas. 

• syringa

Jag kommer använda en guldring som gått i släkten och sätta 5 briljanter i den. Ska bli spännande att se hur det blir. Min förebild är Schalins Passion med 5 briljanter, den är så vacker och matchar min förlovningsring.

Bra att du bockat av tårtorna! Det där hade vi lite bök med, men tillslut valde vi att ta det från cateringfirman då de såg så himla goda ut. Anneli K har dock mycket gott rykte så det kan du nog vara nöjd med!

En sak jag tittar på nu är musik till vigseln. Ska ni ha sång?

• imdelicate

Ja, vi ska ha en tjej som sjunger två låtar under vigseln. En på svenska och en på engelska. Det är en vän till min killes barndomsvän som ska sjunga. Jag vet inte vem hon är, men hon har tydligen varit med en i början av Idol som jag förstod det, så det blir säkert bra :)

Hur har ni tänkt att ha det?

• syringa
    imdelicate skrev 2012-04-11 12:55:03 följande:
    Ja, vi ska ha en tjej som sjunger två låtar under vigseln. En på svenska och en på engelska. Det är en vän till min killes barndomsvän som ska sjunga. Jag vet inte vem hon är, men hon har tydligen varit med en i början av Idol som jag förstod det, så det blir säkert bra :)

Hur har ni tänkt att ha det?

Det borde inte kunna gå fel :)

Vi tittar runt lite nu, vill också ha en som sjunger på två språk. Tycker det symboliserar fint att man är från olika länder!

Visst skulle du sova på hotell med tärnorna natten till bröllopsdagen? Kommer tjejen till hotellet och fixar er där? Funderar på liknande upplägg då vi har två små barn och släkt boende hos oss och det känns som det kommer vara väldigt rörigt på morgonen...

• imdelicate

Ja, precis. Jag och mina två tärnor kommer sova på Grand hotell tillsammans natten innan. Vi kommer faktiskt sova i samma rum som jag och min bilvande ska sova i på bröllopsnatten, så att vi slipper krångel med utcheckning, flyttning av grejer osv. På morgonen så kommer smink- och hårtjejen och fixar oss, och då kommer fotografen också som ska vara med oss hela dagen. Det kan nog vara skönt att komma bort lite, särskilt om det är fullt upp hemma hos er. Andas ut lite, för på bröllopsdagen kommer nog allt gå i ett.

Vår fotograf träffade vi för övrigt i fredags, och det kändes så himla bra. Hon är grym! :) Jättetrevlig, lättsam, fotar på ett sätt som tilltalar oss. Ska ni ha någon fotograf? 

• sajenthi
    imdelicate skrev 2012-04-15 15:51:16 följande:
    Ja, precis. Jag och mina två tärnor kommer sova på Grand hotell tillsammans natten innan. Vi kommer faktiskt sova i samma rum som jag och min bilvande ska sova i på bröllopsnatten, så att vi slipper krångel med utcheckning, flyttning av grejer osv. På morgonen så kommer smink- och hårtjejen och fixar oss, och då kommer fotografen också som ska vara med oss hela dagen. Det kan nog vara skönt att komma bort lite, särskilt om det är fullt upp hemma hos er. Andas ut lite, för på bröllopsdagen kommer nog allt gå i ett.

Vår fotograf träffade vi för övrigt i fredags, och det kändes så himla bra. Hon är grym! :) Jättetrevlig, lättsam, fotar på ett sätt som tilltalar oss. Ska ni ha någon fotograf? 
    Låter härligt!

Vad skall ni har för fotograf. Letar som en galning.
    För mig är det prioriterat att få rikigt bra bilder. Inte lika stor prio för fästmannen så jag försöker hitta någon som är ordentligt prisvärd.
  • imdelicate

Det är Jane som kommer fota vårt bröllop (http://janehaglund.se/). Vi hade supertur som bokade henne under förra året, och därför fick det årets pris (hon har höjt priset nu). Tycker verkligen om hennes "berättarstil" när hon tar bilder. 

För oss är det också prio att få bra och fina bilder som säger något om oss och våran dag. Jag ahr fått höra av många att bröllopsdagen kommer gå i ett svep, man kommer vara nervös och spänd, det är många man ska prata med osv, och då känns det fint att ha en fotograf som är med och fångar ögonblicken på bilder. 

• syringa

Hej hej! Det närmar sig med stormsteg! I går var vi i kyrkan och träffade prästen för vigselsamtal. Det kändes mäktigt och jag blev lite tagen av situationen. Tänk att det är där vi ska stå...
    Annars har vi båda haft så mycket på jobbet på sistone att planeringen gått i stå lite. Jag ska ta upp det denna vecka och försöka handla det sista, samt planera det mesta.
    Hur går det för er?

• sajenthi

Hur går det för er? Börjar det att dra ihop sig?

• imdelicate

Nu är det lite mer än 1 månad sedan vi gifte oss. Vi hade verkligen världens bästa dag! På morgonen spöregnade det, men efter lunch sken solen och himlen var blå :) Festen på Norrlands nation var hur bra som helst, och personalen och maten var underbar! Skulle verkligen rekomendera Norrlands.

Här är ett bildspel från vårt bröllop http://www.janehaglund.se/slideshows/SaraDaniel/ 

Svar på tråden Uppsalabrudar 2012