• syringa

Uppsalabrudar 2012

Jag ska stå brud sommaren 2012 och undrar om det finns fler som planerar bröllop i Uppsala detta år?

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2012
  • syringa

Hej! Spännande att ni kommit igång! Själv har inte mycket hänt under sommaren men jag planerar att ta nya tag efter semestern. Besluta oss för lokal, catering och kanske kolla på ring och klänning. Var köpte du din klänning?

• imdelicate

Jag köpte den på en affär här som heter Monsoon och som finns här i Dublin. Lägger till en bild på den här:

Den är ju lite enklare, men jag älskar den. När jag provade den så kände jag att "this is it". Dessutom var den på rea så den kostade bara 140 euro. Helt sjukt!
  • syringa

Vilken fin klänning!
    Jag vill också ha en liknande klänning, stilren med ändå lite extra. Är inte mycket för prinsessbakelser direkt!
    Här har planerandet legat i stiltje under sommaren. Känns bra med nya friska tag till hösten.

• imdelicate
    syringa skrev 2011-08-05 10:47:23 följande:
    Vilken fin klänning!
    Jag vill också ha en liknande klänning, stilren med ändå lite extra. Är inte mycket för prinsessbakelser direkt!
    Här har planerandet legat i stiltje under sommaren. Känns bra med nya friska tag till hösten.
    Ja, det var precis sa jag ocksa kande. Vilket datum ar det ni ska gifta er? Jag kanner att det inte ar nagon panik, vi gifter oss 30 juni, sa det ar ju ganska lang tid kvar anda. Maste erkanna att jag blir lite stressad nar jag hanger pa det har forumet dar alla verkar ha allting gjort redan nu, aven fast de gifter sig samma dag som oss. Ar jag ensam om att kanna sa?
  • syringa

Hej hej! Nu börjar det närma sig. Har vi någon annan tråd för Uppsalabrudar eller är det bara ont om i stan giftemål detta år?

• imdelicate

Hej! Jag tänkte på den här tråden häromdagen faktiskt. Verkar inte hända så mycket. Hur går det med ert bröllopsplanerande Syringa? 

• syringa

Det går sakta framåt! Lokal och kyrka bokat, gästlistan klar och save the date utskickat. Har börjat titta på cateringföretag tillsammans med toastmadame och ska boka hotellnatt. Har även kollat in ringar och har några favoriter. Bröllopsklänning på g... Och fotograf bokad.

Tycker det är svårt med frisör och smink, har du bokat detta?

• Sörön10
    syringa skrev 2012-03-04 20:29:02 följande:
    Det går sakta framåt! Lokal och kyrka bokat, gästlistan klar och save the date utskickat. Har börjat titta på cateringföretag tillsammans med toastmadame och ska boka hotellnatt. Har även kollat in ringar och har några favoriter. Bröllopsklänning på g... Och fotograf bokad. Tycker det är svårt med frisör och smink, har du bokat detta?

Kikade in i tråden (så svårt att slita sig! ) och tipsar om David på Creative Makeup! Vääldigt duktig på smink! Tror att de håller till i samma lokaler som nån frisersalong också så de har säkert paket!
  • syringa
    Sörön10 skrev 2012-03-04 23:06:44 följande:
    Kikade in i tråden (så svårt att slita sig! ) och tipsar om David på Creative Makeup! Vääldigt duktig på smink! Tror att de håller till i samma lokaler som nån frisersalong också så de har säkert paket!
    Hej! Tack för tips! Jag tycker det är jättesvårt att veta vilken frisör som är bra och dålig, hur man ska få till smink och allt.

Creative Makeup, ska kolla med dem!
  • N blir B

Här hoppar jag gärna på. 
    Vi gifter oss 2 juni i Vattholma.  

Svar på tråden Uppsalabrudar 2012