Uppsalabrudar 2012
Jag ska stå brud sommaren 2012 och undrar om det finns fler som planerar bröllop i Uppsala detta år?
Jag ska stå brud sommaren 2012 och undrar om det finns fler som planerar bröllop i Uppsala detta år?
Nu känns det som att vi är en bra bit på väg, nu är det mindre än fyra månader kvar innan vi gofter oss (hur kan tiden gå så snabbt?). Vi gifter oss i domkyrkan, och sedan har vi festen på Norrlands nation. Det som vi funderar på nu är hur vi vill dekorera lokalen och borden, vilken mat som ska serveras och lite sådana grejer. Har haft jättebra kontakt med Elinor som sköter bröllop m.m, så det känns inte som att det kommer bli några problem.
Igår beställde vi inbjudningskort från Calligraphen. Jag har bokat en tjej (http://www.thegedinstudio.se/) som ska göra mitt hår och makeup (och möjligtvis tärnornas också). Fotograf är också bokad. Har fått hem tärnklänningar som jag beställde från Lightinthebox, så nu ska vi försöka hitta slipsar till min kille och hans marskalkar som matchar i färg med klänningarna. Har beställt hem favorboxar, sidenband och lite sådant, så nu börjar vi kunna börja med lite finlir :)
De stora posterna nu som jag känner att vi måste fixa är tårta, blommor och bil. Har ni några tips? Det är min blivande som är från Uppsala, så jag har inte så bra koll på florister och bagerier som gör fina tårtor...
Hallå där brudar! Vi viger oss 121215 i Gamla Uppsala kyrka, festen blir på Norrlands Nation. Det är låångt kvar men mycket att tänka på.
Jaa, visst är det svårt att hålla koncentrationen ibland? Jag borde egentligen plugga, men av någon anledning råkade jag logga in här, hehe :)
Vi och min ena tärna bor i Stockholm, den andra tärnan bor i Örebro, så jag ska sova på Grand Hotell tillsammans med mina tärnor natten innan bröllopet, så vi kommer göra oss iordning där och fixa till oss. Hår- och makeuptjejen kommer till hotellet. Det känns väldigt skönt att inte behöva åka till en frisör eller så känner jag faktiskt... Förhoppningsvis slipper man lite stress på det sättet :)
Min blivande vet jag inte riktigt hur han ska göra, men hans föräldrar bor i Uppsala, så kanske sover han hos dem, eller så tar han in på något annat hotell med sina marskalkar. Det har han inte riktigt bestämt sig för än.
Tack, vad snällt, hade varit super om du dela med dig om du hör något :)
Jag har bestämt mig för vilken som blir MIN klänning!!!!! Lyckan är total! En klänning från Nixas provkollektion 2012. Den är lite busig & så mycket jag. Så nu är vi på jakt efter görna tärnklänningar. Tips?
Jag är lite sugen på gröna ballerina.
Min ena tärna är florist och gör såklart buketten. Hon jobbar på Interflora Fresh Amaryllis vid Stora torget.
Idag ska vi dricka champange och fira min blivande som har fått nytt jobb idag!
Nu har det gått snett med den klänning jag hade i åtanke. Det betyder att jag måste hitta en ny klänning!
Tips på butiker i Uppsala?