• syringa

Uppsalabrudar 2012

Jag ska stå brud sommaren 2012 och undrar om det finns fler som planerar bröllop i Uppsala detta år?

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2012
  • syringa

Sörön10: Tack för tips! Bra att veta lite ställen runtom också, inte bara i Uppsala! Har också svårt för personal som inte har känsla för sitt jobb, man känner sig ju sällan bekväm i ett provrum, och än mindre med en påpressad brudklänning!

• Sörön10
    syringa skrev 2012-03-08 12:44:51 följande:
    Sörön10: Tack för tips! Bra att veta lite ställen runtom också, inte bara i Uppsala! Har också svårt för personal som inte har känsla för sitt jobb, man känner sig ju sällan bekväm i ett provrum, och än mindre med en påpressad brudklänning!
    Precis! Ingvor var verkligen rätt kvinna på rätt plats! Tror man hittar hennes hemsida på www.ingvors.se eller något liknande!

Ska också finnas något i Vittinge! Var nu det ligger, tydligen i Uppsalatrakten! Vi var dock aldrig dit.  

http://www.brollopsgarden.se/ 
  • N blir B

Hefas på Gamla Uppsalagatan är super. Tanten är superduktig har inte haft så mycket med dottern att göra men det lilla så verkar hon också jätte kunnig. Halva priset på festklänningar nu. Ett enormt utbud har de. Här får man fota klänningarna. 

Bröllopsgården i Vittige är oxå väldigt bra.  Det ligger mellan Sala & Uppsala på en bondgård. Här får man inte fota.

Jag är oxå lite större och tycker att jag fått proffsigt bemötande på båda ställena. De har sett det som ska framhävas istället för att prata dölja.  

Vi ska träffa prästen nästa fredag. Vet inte om jag sa att det är min gamla konfapräst som ska viga oss. Hon jobbar inte längre i Lena men blev jätteglad att jag mindes henne & ville att hon skulle viga oss. Hon är sjukhuspräst nu så hon såg verkligen fram emot en glad tillställning..

Festhäftet är något som vi måste tokjobba med ett par veckor framöver. Vi ska även översätta det till engelska då vi har 7 gäster som bara pratar engelska.

Vi pysslar även med en Spotify lista som vi ska ha på festen.

• syringa

Hej! Var på HeFa i helgen och hittade en del fina, men ingen som kändes hundra procent rätt. Sedan är det lätt att priset drar iväg. Jag ska prova Ingvors samt Bröllopsgården i Norrtälje. Funkar det inte så får jag ta mig till Stockholm. Känns lite oroligt i magen! Obestämd

När ska ni skicka ut era inbjudningar?

• imdelicate

Hur går det för dig med klänningsletandet? Har du hittat något som du gillar?

Vi skickade ut våra inbjudningar i söndags, så idag borde de börja komma fram till folk tror jag.  Vi har satt OSA senast den 15 maj, så de har ju nästan 2 månader på sig i alla fall att svara. Vi får väl se när folk börjar höra av sig.

I torsdags förra veckan var vi i Uppsala och träffa tjejen på Norrlands som har hand om bröllopet. Det känns så himla skönt nu när fler och fler saker faller på plats. Vi var inne hos Anneli K (tror det ligger på Drottninggatan?) och köpte med oss två stycken chokladmoussebakelser (en med vit choklad och en med mörk choklad), de smakade som en dröm! Särskilt den med vit choklad och pannacottafyllning. Vi var inne på Landings också, men vad de erbjöd var inte riktigt vad vi tänkt oss och kändes lite gammaldags med typ princessfyllning och vit marsipan... Så, vi ska nog ringa till Anneli K och boka upp henne till bröllopet och ha en eller två moussetårtor och resten med små bakelser.

Jag var inne hos en florist också, och hörde mig för vad buketten jag tänkt mig kan gå på, och han sa att den skulle kosta mellan 600-800 kr, så det var en glad överraskning.  

• sajenthi
    imdelicate skrev 2012-03-20 09:41:38 följande:
    Hur går det för dig med klänningsletandet? Har du hittat något som du gillar?

Vi skickade ut våra inbjudningar i söndags, så idag borde de börja komma fram till folk tror jag.  Vi har satt OSA senast den 15 maj, så de har ju nästan 2 månader på sig i alla fall att svara. Vi får väl se när folk börjar höra av sig.

I torsdags förra veckan var vi i Uppsala och träffa tjejen på Norrlands som har hand om bröllopet. Det känns så himla skönt nu när fler och fler saker faller på plats. Vi var inne hos Anneli K (tror det ligger på Drottninggatan?) och köpte med oss två stycken chokladmoussebakelser (en med vit choklad och en med mörk choklad), de smakade som en dröm! Särskilt den med vit choklad och pannacottafyllning. Vi var inne på Landings också, men vad de erbjöd var inte riktigt vad vi tänkt oss och kändes lite gammaldags med typ princessfyllning och vit marsipan... Så, vi ska nog ringa till Anneli K och boka upp henne till bröllopet och ha en eller två moussetårtor och resten med små bakelser.

Jag var inne hos en florist också, och hörde mig för vad buketten jag tänkt mig kan gå på, och han sa att den skulle kosta mellan 600-800 kr, så det var en glad överraskning.  
    Låter toppen!
    Har du också kontakt med Elinor på Norrlands? Hon verkar ha koll.
    Vilken meny har ni valt?
  • imdelicate

Ja, precis, det är henne som vi har kontakt med. Hon har stenkoll, känns otroligt skönt :) Vi har valt att ha deras nya koncept "family style dinner" (tror att det kallas så i alla fall), det är som en slags blandning av sittning och buffé där man ställer fram X antal rätter på borden, så får gästerna ta som de vill. Det är fortfarande förrätter och huvudrätter, men på ett lite mer lekfullt sätt. Förhoppningsvis blir det bra :)

• FrökenCitron

Halloj brudar! 
    Vi ska gifta oss 2013 så jag tänkteatt ni måste ha en massa tips åt oss som hunnit en bit påväg. 

Det vi just nu fundera mest över är lokal, vi vill gärna finna ett vackert värdshus eller liknade i uppsala trakten. Tips?

Funderar även över band, vi vill ha ett "after ski band" som kan skapa röj.  Skrattande Tips/förslag? 

Jag blir så glad när jag läser era inlägg, all lyckaa till er!  

• Sörön10
    FrökenCitron skrev 2012-03-22 16:50:56 följande:
    Halloj brudar! 
    Vi ska gifta oss 2013 så jag tänkteatt ni måste ha en massa tips åt oss som hunnit en bit påväg. 

Det vi just nu fundera mest över är lokal, vi vill gärna finna ett vackert värdshus eller liknade i uppsala trakten. Tips?

Funderar även över band, vi vill ha ett "after ski band" som kan skapa röj.  Skrattande Tips/förslag? 

Jag blir så glad när jag läser era inlägg, all lyckaa till er!  
    Tipsar om Dirk Digglerz isf! Googla på dem! Har rätt bra koll på musik så säg till om du behöver fler/andra musiktips! 
  • FrökenCitron
    Sörön10 skrev 2012-03-22 23:02:53 följande:
    Tipsar om Dirk Digglerz isf! Googla på dem! Har rätt bra koll på musik så säg till om du behöver fler/andra musiktips! 
    Tack snälla! Ska ta mig en titt! 
    Brud anno 2013
Svar på tråden Uppsalabrudar 2012