• syringa

Uppsalabrudar 2012

Jag ska stå brud sommaren 2012 och undrar om det finns fler som planerar bröllop i Uppsala detta år?

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2012
  • imdelicate

Jag med :) Vi bor i Dublin nu, men kommer gifta oss i Uppsala juni 2012.

• syringa

imdelicate: Hej och kul att fler redan har börjat planera :) Man är lite tidigt ute kanske, men det är så mycket som bör bokas redan nu. Har ni bestämt något mer än tidpunkt?

• imdelicate

Vi har preliminärbokat domkyrkan, och börjat kika lite på lokaler men inte bestämt någon än. Hur går det för er?

• syringa

Donkyrkan, häftigt att gifta sig där!
    Det finns väl många bra lokaler där?
    Vi har inte kommit så långt än, mest bestämt att vi nog gifter oss kyrkligt och sedan har middagen i lokal. Funderar nu mest på lokal, om man vill ha t ex catering eller ett ställe där de serverar och lagar allt...

• Sörön10

Asså, flåt, men jag tjyvläser i er tråd och drömmer mig bort! =) Själv är jag Uppsalabrud 2010 och skulle gääärna göra om allting en gång om året, minst! Avis på er som har det framför er! Glad

• imdelicate

Syringa: Jaa, det ska bli häftigt! Hoppas bara att inget annat med högre prio dyker upp så att vi inte får gifta oss där... De kan höra av sig upp till 6 månader innan det är dags, så nu gäller det bara att hålla tummarna :)

Min fästmans pappa har varit och tittat på några lokaler, och vi var och såg på en som hette något med Ek---hov eller något sådant, mysig lokal och mannen som äger den verkar vara oerhört professionell. Jag är inte från Uppsala själv, men min fästman är uppvuxen där och min mamma är uppväxt där, så det är knepigt att hitta passande lokaler tycker jag. Vi vet inte riktigt hur många gäster vi blir heller. Det är ett mixbröllop, jag är svensk och min fästman armenier, och man kan väl säga att hans familj är lite mer involerad i gästlistan än vad min familj är :) Min och fästmannens gästlista är uppe i 120 personer, men hans mamma och pappa hade "några" familjer till som de ville lägga till på listan. Vi måste hitta en lokal som kan ta många gäster, och där vi kan ha en buffé...

Vet du ungefär hur många gäster ni ska ha?  

Sörön10: Hur var ditt bröllop? Vart gifte ni er? Vart hade ni er fest? Några tips på frisör, make up, blommor eller liknande? :) 

• syringa
    Sörön10 skrev 2011-04-03 19:06:12 följande:
    Asså, flåt, men jag tjyvläser i er tråd och drömmer mig bort! =) Själv är jag Uppsalabrud 2010 och skulle gääärna göra om allting en gång om året, minst! Avis på er som har det framför er! Glad
    Åh, dela gärna med dig av alla dina tips! Jag har lite prestationsångest inför allt måste jag erkänna...
  • syringa
    imdelicate skrev 2011-04-04 13:16:22 följande:
    Syringa: Jaa, det ska bli häftigt! Hoppas bara att inget annat med högre prio dyker upp så att vi inte får gifta oss där... De kan höra av sig upp till 6 månader innan det är dags, så nu gäller det bara att hålla tummarna :)

Min fästmans pappa har varit och tittat på några lokaler, och vi var och såg på en som hette något med Ek---hov eller något sådant, mysig lokal och mannen som äger den verkar vara oerhört professionell. Jag är inte från Uppsala själv, men min fästman är uppvuxen där och min mamma är uppväxt där, så det är knepigt att hitta passande lokaler tycker jag. Vi vet inte riktigt hur många gäster vi blir heller. Det är ett mixbröllop, jag är svensk och min fästman armenier, och man kan väl säga att hans familj är lite mer involerad i gästlistan än vad min familj är :) Min och fästmannens gästlista är uppe i 120 personer, men hans mamma och pappa hade "några" familjer till som de ville lägga till på listan. Vi måste hitta en lokal som kan ta många gäster, och där vi kan ha en buffé...

Vet du ungefär hur många gäster ni ska ha?  

Sörön10: Hur var ditt bröllop? Vart gifte ni er? Vart hade ni er fest? Några tips på frisör, make up, blommor eller liknande? :) 
    Du måste mena Eklundshov! Där är det jättevackert.

Min man är spansktalande och inte många från hans sida kommer kunna komma, det blir det närmaste. Vi har också mycket gemensamma bekanta, min familj är ganska liten, så det blir ett mindre bröllop...
    Vi blir nog en 80 pers skulle jag gissa.
    Vi har även två småbarn så det påverkar lite valet av allt.
  • Sörön10

Vi bor i Uppsala men gifte oss uppe i min hemort i halv-Norrland! =)

David på Creative make up är GRYYYYMT bra på smink!

Annars är mina  kontakter mest inriktade på solist till kyrka och musik till festen, så hojta om ni behöver tips etc!

Ska fundera på om jag kommer på något mer, var runt väldigt mycket och tittade efter olika saker när vi planerade trots att vi inte var här när det väl gick av stapeln!

• imdelicate
    Sörön10 skrev 2011-04-04 21:09:44 följande:
    Vi bor i Uppsala men gifte oss uppe i min hemort i halv-Norrland! =)

David på Creative make up är GRYYYYMT bra på smink!

Annars är mina  kontakter mest inriktade på solist till kyrka och musik till festen, så hojta om ni behöver tips etc!

Ska fundera på om jag kommer på något mer, var runt väldigt mycket och tittade efter olika saker när vi planerade trots att vi inte var här när det väl gick av stapeln!

Toppen! Alltid bra med lite tips och råd från någon med erfarenhet :)
    syringa skrev 2011-04-04 14:42:49 följande:
    Du måste mena Eklundshov! Där är det jättevackert.

Min man är spansktalande och inte många från hans sida kommer kunna komma, det blir det närmaste. Vi har också mycket gemensamma bekanta, min familj är ganska liten, så det blir ett mindre bröllop...
    Vi blir nog en 80 pers skulle jag gissa.
    Vi har även två småbarn så det påverkar lite valet av allt.
    Ja, just det, Eklundshov :) Superfint var det. Har ni funderat något på kyrka?
Svar på tråden Uppsalabrudar 2012