• elingillberg

Hur fungerar det med spotify på festen? Har ni använt det?

Hej! Jag står i valet och kvalet med musiken på festen. Det är viktigt med musik för oss och vi kan därför inte bara ta vilket band som helst eftersom det är mycket 70/80-hårdrock blandat med 90 tals musik som vi växt upp till. Jag undrar alltså om det är någon som har erfarenhet av att använda Spotify på större fester?

Vi blir 90 stycken och vi har gjort en spcifik låtlista så att musiken ska passa alla, men det är inte musik man kan hyra live-band till och det hade vi heller inte haft råd med då vi valt att hyra in en komiker som betyder mkt för oss som tar en stor del av budgeten...

Så, vad är negativt med spotify och vad  är positivt?
    Alternativt, någon som känner en billig DJ i Lund-trakten med egen utrustning som inte blir sur över att spela en redan färdig låtlista (givetvis mixa den som han vill)??

Kom gärna med åsikter här. Hur har ni upplevt feststämningen med spotify?
    Har bara varit på en 25 års fest med spotify som musik och tyckte det fungerade sådär. Det var många som ville leka DJ..

• Svar på tråden Hur fungerar det med spotify på festen? Har ni använt det?
  • Pinkgrape
    elingillberg skrev 2011-03-30 14:11:24 följande:
    Ja, precis. Min blivande sa precis det..haha. Ja, jag hade nog knäckt det själv också, men ibland hinner munnan före hjärnan.. :)

Ja, vi funderar också på att låta folk önska låtar, mn vi har redan skickat  inbjudningarna så vi tar det via vår bröllopshemsida. Om det är någon som tycker det är roligt att läsa om så är det www.elinodavid.skagiftasig.se
    Haha ja, visst är det så :)

Ja, det är ju en perfekt grej att lägga in på hemsidan :) Ska kolla in den, behöver lite tips på hur det kan se ut :)
  • elingillberg

Ja, jag tyckte att det var en bra sida att skapa den på. Man kan gå in på www.minbrollopssajt.se och göra sin egen sida. Mycket enkel och praktisk med olika mallar! =)

• Pinkgrape
    elingillberg skrev 2011-03-30 14:38:58 följande:
    Ja, jag tyckte att det var en bra sida att skapa den på. Man kan gå in på www.minbrollopssajt.se och göra sin egen sida. Mycket enkel och praktisk med olika mallar! =)
    Tack så mycket för tipset, det ska jag definitivt göra!
    Er sida var ju verkligen jättefin :)
  • elingillberg
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 14:41:17 följande:
    Tack så mycket för tipset, det ska jag definitivt göra!
    Er sida var ju verkligen jättefin :)
    Tack så mycket! Det är roligt att kunan ha den efter bröllopet också för att kunna lägga upp bilder och annat frn festen! =)
  • CarinRosalie
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 12:35:19 följande:
    Det var väl ca 2år sedan. Det var ett extra bra pris, kostade kring 1500kr egentligen, också billigt iofs.
    Tror det heter Philips HTS3011, om jag inte tar helt fel.
    Skitbra idé! Men hur kopplade ni in det i datorn? Jag funderar nämligen på att köpa mig en ljudanläggning, men är inte så värst teknisk av mig :P
  • Blivande mrs Lordi

Vi kommer att köra på Spotify o sen koppla datorn till ljudsystemet. Ska man inte ha levande musik känns det här som bästa alternativet tycker jag

• Tausen

Har inte läst i tråden..men tänkte bara säga att vi använde oss av spotify på festen (betalversionen för att slippa reklam då) fungerade bra. Vi hade också en länk på vår bröllopssida där gästerna kunde gå in och lägga till låtar som de ville höra :)

• elingillberg
    Blivande mrs Lordi skrev 2011-03-30 15:18:50 följande:
    Vi kommer att köra på Spotify o sen koppla datorn till ljudsystemet. Ska man inte ha levande musik känns det här som bästa alternativet tycker jag
    Behöver man någon speciell kabel om man ska koppla datorn till ljudanläggning eller beror det på vilken sorts ljudanläggnng man har?
  • Idunn
    Tausen skrev 2011-03-30 15:30:52 följande:
    Har inte läst i tråden..men tänkte bara säga att vi använde oss av spotify på festen (betalversionen för att slippa reklam då) fungerade bra. Vi hade också en länk på vår bröllopssida där gästerna kunde gå in och lägga till låtar som de ville höra :)
    Smidigt med länk! Den idén snor jag! :P
  • millan

Tack snälla för svaret ang. offline !! Glad

Svar på tråden Hur fungerar det med spotify på festen? Har ni använt det?