• elingillberg

Hur fungerar det med spotify på festen? Har ni använt det?

Hej! Jag står i valet och kvalet med musiken på festen. Det är viktigt med musik för oss och vi kan därför inte bara ta vilket band som helst eftersom det är mycket 70/80-hårdrock blandat med 90 tals musik som vi växt upp till. Jag undrar alltså om det är någon som har erfarenhet av att använda Spotify på större fester?

Vi blir 90 stycken och vi har gjort en spcifik låtlista så att musiken ska passa alla, men det är inte musik man kan hyra live-band till och det hade vi heller inte haft råd med då vi valt att hyra in en komiker som betyder mkt för oss som tar en stor del av budgeten...

Så, vad är negativt med spotify och vad  är positivt?
    Alternativt, någon som känner en billig DJ i Lund-trakten med egen utrustning som inte blir sur över att spela en redan färdig låtlista (givetvis mixa den som han vill)??

Kom gärna med åsikter här. Hur har ni upplevt feststämningen med spotify?
    Har bara varit på en 25 års fest med spotify som musik och tyckte det fungerade sådär. Det var många som ville leka DJ..

• Svar på tråden Hur fungerar det med spotify på festen? Har ni använt det?
  • fru2011kanske

Vi har också tänkt att ha Spotify Premium på bröllopsfesten, trots att vi är noviser på Spotify
    Min tanke var att göra en lista att spela offline och ha ett sånt mobilt bredband som ser ut som ett USB-minne som man kan koppla in senare mot natten om någon vill leka DJ.
    Funkar det tro?

• Pinkgrape
    fru2011kanske skrev 2011-03-29 21:44:53 följande:
    Vi har också tänkt att ha Spotify Premium på bröllopsfesten, trots att vi är noviser på Spotify
    Min tanke var att göra en lista att spela offline och ha ett sånt mobilt bredband som ser ut som ett USB-minne som man kan koppla in senare mot natten om någon vill leka DJ.
    Funkar det tro?
    Det borde funka alldeles utmärkt :)
  • Aniara4

Vi kommer också att använda Spotify med premium-abonnemang (jag börjar ändå bli sjukt trött på reklamen, så jag kanske inte orkar vänta till bröllopet med att skaffa det!) och färdiga låtlistor. Och den som tafsar på datorn får spö!

• elingillberg
    Aniara4 skrev 2011-03-29 22:09:30 följande:
    Vi kommer också att använda Spotify med premium-abonnemang (jag börjar ändå bli sjukt trött på reklamen, så jag kanske inte orkar vänta till bröllopet med att skaffa det!) och färdiga låtlistor. Och den som tafsar på datorn får spö!
    Hahaha..! Ja, jag känner EXAKT likadant! :) Blir säkert bra detta! Och jag orkade inte vänta på att skaffa bättre spotify. Vill du bara bli kvitt reklamer kostar det bara 49 kr för en månad och det engångsbetalar man så det är ju inte ett abbonnemang vilket jag gillar! Men vill man spela listor offline är det premium som gäller!
  • Pinkgrape
    elingillberg skrev 2011-03-29 23:25:19 följande:
    Hahaha..! Ja, jag känner EXAKT likadant! :) Blir säkert bra detta! Och jag orkade inte vänta på att skaffa bättre spotify. Vill du bara bli kvitt reklamer kostar det bara 49 kr för en månad och det engångsbetalar man så det är ju inte ett abbonnemang vilket jag gillar! Men vill man spela listor offline är det premium som gäller!
    Ja, och det är ju inte heller ett abonnemang, utan kostar bara 99kr för en månad. Man kan ju välja att betala för flera månader, men det är inget måste. Jag tycker det är helt okej kostnad, om än bara för en kväll :)
  • Humlan66

Man skulle ju kunna utse en DJ av spotify. altså EN ansvarig =).. så inte ALLA ska leka DJ..

• Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-03-29 23:28:46 följande:
    Man skulle ju kunna utse en DJ av spotify. altså EN ansvarig =).. så inte ALLA ska leka DJ..
    Ja, på min pappas fest var det jag och min sambo som var ansvariga och det funkade riktigt bra. Ingen som var där och skulla peta :P

Vi hade dock singstar där också, vi tog dit vår tv och ps med mickar och jag kan ju säga att det var MYCKET uppskatta av alla på festen, ung som gammal. Även där var vi ansvariga och det funkade utmärkt, ingen som var påstridig. Medan några sjöng, så dansade de andra till :)

Allsång hade vi också, min pappa och en kompis till honom är mycket duktiga på att spela gitarr och sjunga, så spotify användes inte riktigt hela tiden förrän framåt midnatt.

Jag hoppas innerligt att vår bröllopsfest ska bli lika rolig och att gästerna ska sköta sig lika bra :P
  • awarwen

Vi ska också ha Spotify och jag har ett mkt svårt lösenord att "knäcka". Finns mer än en sugen DJ wannabe... det gör det alltid Skrattande Har kört premium från start och offline fungerar utmärkt. Mitt enda problem nu är att hitta högtalare som fixar tillräckligt bra ljud för en lokal för 120 personer.......

• Pinkgrape
    awarwen skrev 2011-03-29 23:37:10 följande:
    Vi ska också ha Spotify och jag har ett mkt svårt lösenord att "knäcka". Finns mer än en sugen DJ wannabe... det gör det alltid Skrattande Har kört premium från start och offline fungerar utmärkt. Mitt enda problem nu är att hitta högtalare som fixar tillräckligt bra ljud för en lokal för 120 personer.......
    Vi hade med oss våra högtalare hemifrån, hembio, sourrandsystem. Vi köpte det jättebilligt, typ 800kr och högtalarna är inte större än kanske 10-15 x 10-15cm, basen är inte större än en laptop. Det var i en lokal för ca 100 personer, men vi var bara kring 70 personer där tror jag.

Det funkade dock alldeles utmärkt, så kanske någon ni känner har högtalare ni kan låna? Behöver inte alltid vara värst-sorten för att funka bra :D
  • awarwen
    Pinkgrape skrev 2011-03-29 23:42:54 följande:
    Vi hade med oss våra högtalare hemifrån, hembio, sourrandsystem. Vi köpte det jättebilligt, typ 800kr och högtalarna är inte större än kanske 10-15 x 10-15cm, basen är inte större än en laptop. Det var i en lokal för ca 100 personer, men vi var bara kring 70 personer där tror jag.

Det funkade dock alldeles utmärkt, så kanske någon ni känner har högtalare ni kan låna? Behöver inte alltid vara värst-sorten för att funka bra :D
    Surround, vilken bra idé! Det har jag inte ens tänkt på. Men, kan man koppla det till en dator? Gud, vad jag känner mig teknisk... not... Tomte
Svar på tråden Hur fungerar det med spotify på festen? Har ni använt det?