• peppigapia

Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??

Varför ska det vara så INNIHELVETES JÄVLA svårt för en del människor att acceptera att det är vårat bröllop och våra val!??????????

En släkting till min blivande man har redan skickat ett skitspydigt sms om varför deras 15årige barn inte får komma, mhmmmm, vad ska en 15åring göra på en fest med alkohol och berusade vuxna, troligtvis dricka själv och vem fan ska då ta ansvar för det!!??
    inte ens våra barn kommer på festen varför ska då undantag göras för denna person!??

Jag tycker det är respektlöst och hänsynslöst att skicka iväg ett argt sms, ens yttra sig ifrågan när det verkligen är varken personen i fråga eller någon annans sak att ifrågasätta, det  är pinsamt och så gör man bara inte.

Det är VÅR DAG, vi BESTÄMMER, vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill visa alla nära o kära det, vi gifter oss inte för någon annans skull....faktiskt!!

Om personen hade ringt och sagt något i stil med; åh va tråkigt, h som hade sett fram emot det. då hade det varit en helt annan grej och jag hade int ens blivit arg, sur eller irriterad.

Vet inte om jag är speciell på något sätt, men hade jag blivit inbjuden till ett bröllop där brudparet ville att alla skulle komma iklädda i ballonger så hade jag fanimig inte ifrågasatt det, jag hade kanske inte gillat det, men jag hade hållt min käft, satt på mig ballongerna och firat deras dag med ett leende på läpparna....synd bara att alla männikor inte tycks funka så!!!!!!!!

• Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??
  • himeko81

Asså det är ju fan inte klokt, de ni skriver. Förvånad 

Peppigapia: synd att han inte väntade på dig.

Snigel Bee: det är nog de värsta jag hört :O Det är i sådana fall man önskar att man spelade in samtalet och sedan skickade band till puckot som ringer och gnäller om en sådan sak. Varför vill man ta med barn till en tillställning där människor dricker alkohol. ?!

• förlovadflicka
    Olga skrev 2011-02-09 16:06:54 följande:
    ja.... de hade en annan ursäkt på vrf de inte kommer... hans pappa ska få några sprutor som han blir väldigt dåligt av dem, men de e 2veckor innan själva bröllopet så jag tror att det e bullshit men....what ever.....jag vill ju ändå ha min föräldrar med mig....jag e ju enda barnet....kan inte ta bort det från dem...
    Nej, verkligen inte! Hans föräldrar får skylla sig själva i så fall men dina måste ju få vara med :) 
  • Emblas Mamma

usc h vad rädd jag blir när jag läser dessa reaktioner!
    jag är själv livrädd när vi skickar ut inbjudningarna.

Problemet är att vi tänker ha barnfritt (under 16 iallafall) eftersom jag har EN enda kusin som är 17 och hon får komma.
    Dock MÅSTE vi ha med våran dotter på bröllopet för alla vi känner och är bekanta med kommer finnas där.
    Hur blir reaktionerna då? "varför får erat barn komma och inte vårt"!?
    Det är nog inte alla som fattar det.

Min sambos brr lämnade ändå bort sina barn till en granne dom inte kände på sitt eget bröllop så dom tycker väl vi kan göra samma sak-. Problemet är att vi HAR ingen granne och jag skulle ALDRIG lämna mitt barn till någon jag inte alls känner utan bara vet vem det är på ett ungefär.
    Tycker det är helt sjukt hur man kan göra det! Därför vet vi inte hur dom kommer reagera på att vår dotter är med.

Och alla andra. Kommer dom bli sura?
    Men det finns ju liksom inte mycket att göra.. så...

• peppigapia
    Emblas Mamma skrev 2011-02-09 16:25:09 följande:

Problemet är att vi tänker ha barnfritt (under 16 iallafall) eftersom jag har EN enda kusin som är 17 och hon får komma.
    Dock MÅSTE vi ha med våran dotter på bröllopet för alla vi känner och är bekanta med kommer finnas där.

Min sambos brr lämnade ändå bort sina barn till en granne dom inte kände på sitt eget bröllop så dom tycker väl vi kan göra samma sak-. Problemet är att vi HAR ingen granne och jag skulle ALDRIG lämna mitt barn till någon jag inte alls känner utan bara vet vem det är på ett ungefär.
    Tycker det är helt sjukt hur man kan göra det! Därför vet vi inte hur dom kommer reagera på att vår dotter är med.

Det är erat bröllop och ni bestämmer hur ni vill ha det, om ni vill ha måste ha er dotter med er så borde ju varje människa i världen förstå det....faktiskt!! men jag förstår din oro.....
  • SnartFruSir

Förstår att du blir nervös och jag kan väl förstå om någon stör sig på att ni inte är konsekventa. Vi låter barnen vara med på vårat just eftersom min lillebror är 4 år, och han vill jag ska få vara med. Sedan är detta inte en diskussion kring barnfritt eller inte så det är inte det jag menar.

Men förhoppningsvis så förstår de ni bjudit och respekterar era önskemål :)
  • GnuGS
    Det är nog inte alla som fattar det
    Men herregud, folk måste väl fatta att ni vill ha med er egen dotter på bröllopet!!!
    Vi har tänkt ta med syskonbarn och ev gudbarn på bröllopsfesten för att de står oss nära och för att vi vill att de ska ha minnet av att ha varit med på sin fasters/mosters/farbrors/morbrors/gudmors/gudfars bröllop – men det betyder verkligen inte att alla gäster ska få ta med sina ungar (utom i kyrkan om de vill).
    (Nu kanske de tre yngsta syskonbarnen inte kommer med, trots allt, och inget av gudbarnen, och isåfall för att vi vill prioritera vänner framför småbarnen som ändå tröttnar tidigt – men det var i alla fall tanken.)
  • SnartFruSir

Till TS så säger jag bara att idioter finns det överallt. Men skönt att hon i alla fall förstod att deras son inte var bjuden, så att hon inte tolkade det som att hennes familj var ett undantag. Sådana bröllop har jag varit på...

• peppigapia
    SnartFruSir skrev 2011-02-09 16:47:44 följande:
    Till TS så säger jag bara att idioter finns det överallt. Men skönt att hon i alla fall förstod att deras son inte var bjuden, så att hon inte tolkade det som att hennes familj var ett undantag. Sådana bröllop har jag varit på...
    fast min kille orkade inte ha tjafset så det blir undantag för hennes son trots att jag absolut inte vill....
  • LisaEleonor

Jag förstår dig Emlasmamma. Vi kommer bjuda mina kusiner, som i vissa fall är barn. Men våra vänners barn är inte bjudna. Jag känner att det är okej, Det känns självklart att bjuda mina kusiner, som jag vuxit upp med och lekt med varenda sommar. Men mindre självklart att bjuda bekantas barn som jag aldrig träffat, och som definitivt inte kommer ha en rolig kväll.

Jag tror och hoppas inte ni får några sura kommentarer, det känns självklart att närmsta familjen får komma.

Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??