• peppigapia

Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??

Varför ska det vara så INNIHELVETES JÄVLA svårt för en del människor att acceptera att det är vårat bröllop och våra val!??????????

En släkting till min blivande man har redan skickat ett skitspydigt sms om varför deras 15årige barn inte får komma, mhmmmm, vad ska en 15åring göra på en fest med alkohol och berusade vuxna, troligtvis dricka själv och vem fan ska då ta ansvar för det!!??
    inte ens våra barn kommer på festen varför ska då undantag göras för denna person!??

Jag tycker det är respektlöst och hänsynslöst att skicka iväg ett argt sms, ens yttra sig ifrågan när det verkligen är varken personen i fråga eller någon annans sak att ifrågasätta, det  är pinsamt och så gör man bara inte.

Det är VÅR DAG, vi BESTÄMMER, vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill visa alla nära o kära det, vi gifter oss inte för någon annans skull....faktiskt!!

Om personen hade ringt och sagt något i stil med; åh va tråkigt, h som hade sett fram emot det. då hade det varit en helt annan grej och jag hade int ens blivit arg, sur eller irriterad.

Vet inte om jag är speciell på något sätt, men hade jag blivit inbjuden till ett bröllop där brudparet ville att alla skulle komma iklädda i ballonger så hade jag fanimig inte ifrågasatt det, jag hade kanske inte gillat det, men jag hade hållt min käft, satt på mig ballongerna och firat deras dag med ett leende på läpparna....synd bara att alla männikor inte tycks funka så!!!!!!!!

• Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??
  • Snigel Bee
    Emblas Mamma skrev 2011-02-17 10:16:08 följande:
    ja vad skönt att du också förstått detta ;P
    Asså ska du börja IGEN?????
  • Lovi
    Det är inte bara en som bråkar här. Nu slutar ni!
  • Anatheme

Jag är sååå nervös inför just detta! Vi har bara bjudit våra föräldrar, mor-och farföräldrar, syskon och absolut närmsta vänner. Självklart ska vi också ha med våra egna två barn. Med allas respektive har vi i princip fyllt lokalen både för vigseln och middagen nu. Vi har ungefär 10 syskonbarn, mellan 1 och 9 år gamla, som alltså inte är bjudna. Jag är mest rädd att det kommer bli problem med barnvakter, men de kommer ju ha gott om tid att hinna skaffa barnvakter ju... Känner ändå på mig att det kommer bli strul någonstans...

Sen ser jag inte heller fram emot alla negativa reaktioner mot att vi kommer ha alkoholfritt...

• MrsT2011
    Anatheme skrev 2011-02-17 11:21:35 följande:

Jag är sååå nervös inför just detta! Vi har bara bjudit våra föräldrar, mor-och farföräldrar, syskon och absolut närmsta vänner. Självklart ska vi också ha med våra egna två barn. Med allas respektive har vi i princip fyllt lokalen både för vigseln och middagen nu. Vi har ungefär 10 syskonbarn, mellan 1 och 9 år gamla, som alltså inte är bjudna. Jag är mest rädd att det kommer bli problem med barnvakter, men de kommer ju ha gott om tid att hinna skaffa barnvakter ju... Känner ändå på mig att det kommer bli strul någonstans...

Sen ser jag inte heller fram emot alla negativa reaktioner mot att vi kommer ha alkoholfritt...

Men det är väl bara trevligt med ett alkoholfritt bröllop! Ställ motfrågan "Varför är det så viktigt med alkohol?" Då brukar folk tystna. Eller klassikern "Är det ditt eller mitt bröllop?"

Om det blir reaktioner på detta med barnen tycker jag att ni ska försöka förklara att det i så fall behövs ett extra barnrum med en "barnflicka" som fixar aktiviteter för barnen etc (vanligast att man gör så när man bjuder barn) och att ni inte har möjlighet att ordna detta. Eller också kan du säga att du hellre ville satsa på en vuxenfest där föräldrarna kan slappna av och bara vara gäster. Blir det bråk kan du ju nämna att det kändes viktigare att bjuda respektive, men det är kanske bara provocerande...

Alla har sina skäl och folk har ingen rätt att bli förbannade, de ska bara bli glada över inbjudan och tacka nej om det inte passar.
  • peppigapia

jag förstår att alla inte kan ha samma åsikter i frågan, alla tänker och tycker olika.
    Men det jag inte förstår och aldrig kommer göra är varför man inte kan acceptera hur folk vill ha det på en fest som dom bjudit in till och som dom dessutom betalar!!???
    Det handlar ju liksom om respekt, hänsyn och ödmjukhet....inte sant!!!??

• peppigapia

För övrigt så tycker inte jag att vi eller något annat bröllopspar ska behöva förklara sig alls, hur eller vad dom än bestämmer till sitt bröllop, det ska bara gillas av de som är bjudna....fan, dom borde vara glada över att ens fått inbjudan ;)

Och gillar man det inte kan man ju faktiskt tacka nej, behöver man ju inte vara hjärkirurg för att fatta ;)

• MrsT2011
    peppigapia skrev 2011-02-17 13:10:46 följande:
    För övrigt så tycker inte jag att vi eller något annat bröllopspar ska behöva förklara sig alls, hur eller vad dom än bestämmer till sitt bröllop, det ska bara gillas av de som är bjudna....fan, dom borde vara glada över att ens fått inbjudan ;)

Och gillar man det inte kan man ju faktiskt tacka nej, behöver man ju inte vara hjärkirurg för att fatta ;)
    Håller med till 100% i allt du säger, folk är fan inte kloka och har inte utrustats med något som helst folkvett...
    Tycker det är så sorgligt att många blivande brudpar ska behöva stångas och slåss med nära och kära, dvs de människor de helst av allt vill ska förgylla deras fest med glädje och uppvaktning. Det är verkligen ett privilegium att bli bjuden på ett bröllop, det är ju helt sjukt att det finns vissa som i efterhand ångrar att de bjöd en enda människa och istället önskar att de hade lagt de pengarna på en resa till maldiverna...

Har dessutom en känsla av att det bara är när det kommer till bröllop som folk beter sig som dårar, jag har då aldrig hört talas om en 30-årsfest eller liknande som har samma grad av utskällningar, har ni? Där kan man ju till och med skriva "medtag egen dricka" utan att nån blir sur.
  • peppigapia
    MrsT2011 skrev 2011-02-17 13:49:38 följande:
    Håller med till 100% i allt du säger, folk är fan inte kloka och har inte utrustats med något som helst folkvett...
    Tycker det är så sorgligt att många blivande brudpar ska behöva stångas och slåss med nära och kära, dvs de människor de helst av allt vill ska förgylla deras fest med glädje och uppvaktning. Det är verkligen ett privilegium att bli bjuden på ett bröllop, det är ju helt sjukt att det finns vissa som i efterhand ångrar att de bjöd en enda människa och istället önskar att de hade lagt de pengarna på en resa till maldiverna...

Har dessutom en känsla av att det bara är när det kommer till bröllop som folk beter sig som dårar, jag har då aldrig hört talas om en 30-årsfest eller liknande som har samma grad av utskällningar, har ni? Där kan man ju till och med skriva "medtag egen dricka" utan att nån blir sur.
    har heller aldrig hört talas om att någon lagt sig i någon annan  tillställning än bröllop....märkligt med tanke på att en bröllopsfest är i princip den viktigaste festen man har....
    men som sagt, det finns folk i alla former...svårt att förstå bara!!!
  • 4Juni2011

Det är synd att det är så för bröllop ska ju vara den lyckligaste dagens i ens liv....
    Jag hoppas att varken ni eller jag slipper höra någon mer sur kommentar om det hela så att vi alla kan få den lyckligaste dagen ivåra liv utan sura miner....

• MrsT2011

Det är delvis därför jag inte fattar vitsen med att sitta och pilla med femtielva godispåsar och lekar till gästerna...
    Sura kommentarer verkar man inte komma undan hur mycket man än anstränger sig...
    Vi får inte ens ha valet att gifta oss ifred utan det ska gnällas över att vi väljer att ta detta kliv innan vi köper hus och försöker få barn...

Men jag inser att det till viss del är helt andra diskussioner, som också har visat sig vara heta potatisar här på BT...

Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??