• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    Fru Bygg skrev 2011-09-01 11:43:31 följande:
    Åh, vad skoj! Hoppas jag hittar lite vettiga mammor här i närheten som också är mammalediga. De jag känner till bor ju i Malmö, utanför Malmö och i Växjö! Ja, för att inte tala om de som bor en bra bit norröver!
    Ja jag hoppas man hittar någon/några med 2 barn i nærheten.  Med andra barnet får man ju inte tillgång till någon førældrargrupp o hade varit kul att ha någon att prata med som ær i samma situation. Men det hittar man nog på Øppna Førskolan om inte annat. Dær finns det ju en hel del mammor.
  • lanovia 08

Nej nu skall jag gå o vara social igen. Maken har stængt dørren om mig så att jag skall få sitta sjælv en stund. Vår lilla docka ær så ooootroligt mammig. Och det ær lugnt før det mesta, men ibland behøver man få sætta sig sjælv en liten stund.

• dfk

Tack Villemoa, känns så skönt att veta!!

Lanovia, otäckt med att se sviterna efter attentatet, och att se alla blommor till de avlidnaRynkar på näsan
    Jag arbetar på en kvinnojour, men härinne är jag bara jag. Men när det blir oroväckande som för Flammans del, då tar "jourkvinnan" över.
    Fast jag ser att alla här har väldigt bra råd. Finns så mycket klokskap och erfarenheter i tråden!
    För vi är alla rädda om dig Flamman och dina barn.Hjärta

• dfk

Nu blir det mumsig kycklingpasta med rödvin, allt är tillagat och serverat av familjen.
    Hoppas ni också får en bra kväll!

• passionsblomman

Nu jäklar har jag stavgångat i 2,5 timme och DÅ blir man hungrig! Jag ska laga risotto för första gången-hoppas det blir gott.
    Sedan: f o t b o l l! HEJJA SVERIGE!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Villemoa

Hoppas alla får en trevlig fredagskväll!

Vi är hos ett par grannar med en massa andra grannar på After Work, fast just nu har vi paus för nattning av barn Vi har så bra grannar och vi är nog en 10 familjer som brukar umgås. Sen juni har vi hunnit med midsommarfest, Singstar-kväll, spontanfester x3, kräftskiva och så nu en AW. Alla ungar är nästan i samma ålder och alla leker med alla, det är såå kul!

Kramar till alla fina trådisar och HEJA SVERIGE!!!!

• Leksi

Pthf! Har nu försökt lägga upp en ny profilbild men alla mina foton är för stora! Suck.

Och i matchen går det ju bra...

• passionsblomman
    Leksi skrev 2011-09-02 20:43:58 följande:

Pthf! Har nu försökt lägga upp en ny profilbild men alla mina foton är för stora! Suck.

Och i matchen går det ju bra...

Kan du inte bara högerklicka på bilden och välja "resize picture"? Så brukar jag göra och då skapas en mindre kopia av bilden, som är lagom att ladda upp.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Syrinx

Flamman, hoppas att saker och ting är under kontroll! Så många bra tips och så mycket fint stöd du får här i tråden. Jag kan bara instämma i allt klokt som sägs/skrivs! {#emotions_dlg.flower}

Fru Bygg - Jobbigt med ont i ryggen! Hoppas att det vill ge med sig snart.

Lanovia - Vad bra att ni har det toppen! Men jag förstår att det måste kännas otroligt starkt att se alla blommor de avlidna. Så ofattbart! Även utan hormoner tror jag de allra, allra flesta blir väldigt berörda.

Det låter som att det har varit mysiga fredagkvällar på många håll med stavgång, after work, risotto, rödvin, kycklingpasta och allt annat gott och mysigt! Härligt
    Här blev det en lugn avslutning när fästmannen kom hem från lång dag med lektion, rep, konsert och grabbhäng. Jag har bara övat flöjt och (stickat i pauserna!) hela kvällen, men vi tog en kopp thé och lite godis i soffan tillsammans. Nu blir det sängen innan en lång och innehållsrik helg drar igång på riktigt.

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-09-01 21:49:43 följande:
    Jag räknar med minst dig! Och Mini hoppas jag verkligen följer med! Och vovven! Och kanske skulle väl EA komma med, beroende på schemat för höstens prövningar. Och kanske skulle Heloise och Panzer komma också? Och kanske Mugglan?

Om det så enbart blir du blir det jättekul och blir det fler blir det jättekul!
    Mini följer definitivt med, men vovven är jag lite osäker på. Han är inte så van vid att umgås med katter... Jag har nog svårt att vara borta mer än en natt, är det fredag till lördag eller lördag till söndag som passar bäst? Åh vad kul det hade varit om EA, Mugglan, HeliPanzer och kanske någon mer kommer också!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård