• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • dfk

Blomman, jag håller med dig i allra högsta grad!!
    Flamman, omedelbart bums, gör polisanmälan och kontakta närmaste kvinnojourFörvånad, de har väldigt bra kontakter med juridiska ombud. Du kan även ringa soc i kommunen och prata med barn-ungdom/familjerätten och berätta vad han pysslar med. Berätta att han utfärdar hot om kidnappning! Du ska inte träffa honom överhuvudtaget. Han är en stor fara just nu. Han försöker att utöva sin makt genom att hota och skrämma dig. Det är också nu han kan ta steget längre. Träffa honom inte ensam!!  Spar alla sms, mail, telefonmeddelanden etc. spela gärna in hans samtal med mobilen. Håll oss uppdaterade om vad som händer!

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-09-01 21:10:34 följande:
    Blommis, jag är fortfarande på (såvida inget oförutsett inträffar) sista helgen i september om det blir något? Det hade varit så mysigt att träffa dig och se sagohuset!
    Jag räknar med minst dig! Och Mini hoppas jag verkligen följer med! Och vovven! Och kanske skulle väl EA komma med, beroende på schemat för höstens prövningar. Och kanske skulle Heloise och Panzer komma också? Och kanske Mugglan?

Om det så enbart blir du blir det jättekul och blir det fler blir det jättekul!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Dfk, ja för du vet ju verkligen vad du talar om-lyssna noga Flamman! Tänk, vad korkad jag var för en tid sedan, då jag blandade in Villemoa i din yrkesverksamhet Dfk, Hon är ju för bövelen Svensklärare! Det är ingen hejd på min förvirring.

Flamman, vem har du i din närhet? Vilken tjej vet att ett tomt mess betyder "ring polisen"? Vem kan du sova hos om något händer? Har du en väska packad? för jag tror verkligen att den här mannen i det läge han är nu, kan få för sig PRECIS vad som helst. Nu när han ser saker glida sig ur händerna och kanske får vad tokspel som helst. Det är ju inte så att han betett sig samlat hittills, så vad gör han om han känner sig riktigt trängd och arg?
    Usch! Jag blir orolig.

Och du-NÄR du träffar honom, se för Guds skull till att barnen är någon annanstans! För vad du än tycker att de har rätt att träffa pappa osv, så ska de inte utsättas för det här. De har hört och sett nog.

• Villemoa
    passionsblomman skrev 2011-09-01 22:04:48 följande:
    Dfk, ja för du vet ju verkligen vad du talar om-lyssna noga Flamman! Tänk, vad korkad jag var för en tid sedan, då jag blandade in Villemoa i din yrkesverksamhet Dfk, Hon är ju för bövelen Svensklärare! Det är ingen hejd på min förvirring.

Flamman, vem har du i din närhet? Vilken tjej vet att ett tomt mess betyder "ring polisen"? Vem kan du sova hos om något händer? Har du en väska packad? för jag tror verkligen att den här mannen i det läge han är nu, kan få för sig PRECIS vad som helst. Nu när han ser saker glida sig ur händerna och kanske får vad tokspel som helst. Det är ju inte så att han betett sig samlat hittills, så vad gör han om han känner sig riktigt trängd och arg?
    Usch! Jag blir orolig.

Och du-NÄR du träffar honom, se för Guds skull till att barnen är någon annanstans! För vad du än tycker att de har rätt att träffa pappa osv, så ska de inte utsättas för det här. De har hört och sett nog.
    Ja fy, jag blir också orolig! Får en klump i halsen och tänker att det är helt overkligt!

ps kommer också ihåg när du blandade ihop mig med dfk, jag fattade ingenting ds
  • passionsblomman

Flamman, hur mycket av allt det här vet skolpersonalen? För tänk om han faktiskt hämtar dem en dag och drar? Jag blir helt kallsvettig när jag tänker på det här.

• Klockarbol
    dfk skrev 2011-09-01 21:45:11 följande:
    Blomman, jag håller med dig i allra högsta grad!!
    Flamman, omedelbart bums, gör polisanmälan och kontakta närmaste kvinnojourFörvånad, de har väldigt bra kontakter med juridiska ombud. Du kan även ringa soc i kommunen och prata med barn-ungdom/familjerätten och berätta vad han pysslar med. Berätta att han utfärdar hot om kidnappning! Du ska inte träffa honom överhuvudtaget. Han är en stor fara just nu. Han försöker att utöva sin makt genom att hota och skrämma dig. Det är också nu han kan ta steget längre. Träffa honom inte ensam!!  Spar alla sms, mail, telefonmeddelanden etc. spela gärna in hans samtal med mobilen. Håll oss uppdaterade om vad som händer!
    Word. Väldigt mycket word!

ffa "Du ska inte träffa honom överhuvudtaget"

Kontakta polisen, helst nyss.

Flamman jag förstår att det måste kännas absurt för dig med så skarpa ord från oss nu men söta, söta du - mannen du älskade och som älskade dig finns inte där nu. Han kanske ser likadan ut men jag tror inte du vet hur rätt du har när du använde ordet 'monster'.

Jag tänker på dig och står strax bakom snett till vänster med all kraft och kärlek som jag har idag men inte hade när jag var barn. Då kunde jag inget göra men idag kan jag.

Var rädd om dig.

*smyger ut och går och lägger mig med en stilla undran om det inte går att reklamera livet?*
  • dfk

Blomman, Det är så lätt att blanda ihop, det har jag också gjort ett par gånger..
    Villemoa, jag skulle inte vara någon bra svensklärare... du om någon ser nog mina felskrivningar här o där.
    Klockarbol, det låter som du också har en del erfarenheter. Kraft och kärlek kan man inte få för mycket av, den kan delas i mångfald!

Flamman, Är också orolig, hur går det? Kan du flytta hem ett par dagar hos föräldrar/syskon/väninna med barnen? Förvara gärna värdesaker,pass,bankpapper, koder och annat personligt  hos någon du litar på.
    Precis som blomman var inne på är bra att berätta för skola och förskola. Har du ensam vårdnad om barnen?
    Förstår att det är hjärtskärande när barnen gråter och vill träffa sin pappa. Men som läget är nu är det för riskabelt. När någon utfärdar hot om kidnappning är det allvar. 
    Han låter desperat. 

• dfk

Är det någon som har haft kontakt med Flamman/telefon/sms/facebook sedan hon skrev sista inlägget?

• Villemoa
    dfk skrev 2011-09-02 09:41:37 följande:
    Är det någon som har haft kontakt med Flamman/telefon/sms/facebook sedan hon skrev sista inlägget?
    Har inte haft någon kontakt  men jag ser att hon var aktiv på facebook för en timme sen ungefär.
  • Villemoa

Nu har jag messat med Flamman och hon har jättemycket att göra på jobbet idag så hon hinner inte in idag och igår hade hon jättehuvudvärk. Det har iaf lugnat sig lite men hon är försiktig och undviker att träffa honom ensam. Hon har flickornas pass och dokument i säkert förvar.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård