• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru Bygg

Blomman, har helt glömt bort att svara på din "inbjudan" ang BT-träff. Tyvärr är ju september en dum månad för mig, eftersom jag inte vet alls när Pricken ska behaga att titta ut. Men annars hade jag supergärna velat komma och se sagoslottet i Småland och kloka underbara Blomman!

• Fru Bygg

Jahopp, då var hela sidan min!
    Nu ska jag sluta terrorisera er och åka till Väla och shoppa lite tänkte jag. Det svåra är ju att inte köpa för mkt. Budgeten är ju väldigt mkt tightare nu när man är mammaledig. På listan är iallafall present till kalaset, t-shirtar och byxor till E. Får verkligen hålla i plånboken när det gäller Pricken, finns så sött till små bebisar!

• Fru Bygg

Fru Sy, you got mail! (i inboxen på BT).

• Fru Bygg

Så nu är det verkligen over and out från mig  (iallafall just nu!)

• passionsblomman

Fru Bygg, du är välkommen vilken månad som helst! Vi tänker inte flytta.

Bekännelse: Jag har något att erkänna, som nu är så långvarigt att det verkligen är pinsamt å det värsta att säga högt i tråden, men jag får väl köra på "bättre sent än aldrig".
    Jo, Fru Bygg och Leksi....

...jag blandar ihop er!!! *rodnar mycket kraftigt*Skäms
    Alltså, det är något med era avatarer som är lika fast jag ju ser att de är olika, och det blir så att jag inte skiljer på er inser jag. Det är som att ni är samma, och så får jag inte ihop era liv. Konstigt va? Med två helt olika familjer och vardagar. *skäms ännu mer* Jag får jämt tänka efter vem av det är som egentligen sa en sak och vem jag riktar mig till. Har säkert ändå sagt fel massor.

Jag vet att jag haft lika svårt med ett par personers nick i andra tråden, det tog lång lång tid innan jag fick isär Mugglan och Telis tex. Något med det blå där. Och Liten och Kängu som båda har en disneyfigur, har jag också blandat ihop duktigt under åren.

Iallafall; ingen ska ju byta avatar för min skull, men jag undrar om det är jag som är HELT bakom flötet eller om andra också blandar ihop ibland? Jag vet att när jag tog den lila passionsblomman ett tag, så blev det väldigt förvirrat och alldeles för mycket lilarosa i för mångas bilder.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2011-09-01 09:28:57 följande:
    Blommis: alltså åh! Jag är nästan lite avundsjuk på dig och din fantastiska styrka och klarsynthet och ditt civilkurage! Din närvaro och din klokhet! Du är min idol och vardagshjältinna! Önskar att jag hade mer av det i mig. Jag tror att ett möte med dig i din fulla Passion kan ändra barnens framtid. Tror inte att de glömmer utan kommer få dem till att ta andra val och vägar när de blir större. Har man väl fått öppna ögon är det svårt att blunda igen.
    Word!!!
  • Norrskensflamman

Ninnis: Så jättefina ni är du o Mini ♥

Blomman, jag blandade ihop lite där i början, men nu har jag nog kläm på Fru Bygg o Leksi. Rosa brudbukett mot vit klänning tror jag det är som förvirrar.

Idag har jag huvudvärken Arne

Igår bröt helvetet lös. The Monser from M***** is back... Efter att jag varit på banken, skrivt på övertagande av huslånen och fört över pengar till hans konto, enl. vårt bodelningsavtal, så meddelade jag honom att nu har han pengarna på kontot.
    Visade sig att han var i Kalix. Ville gå in i huset medan jag var på jobbet. Jag sa att jag vill nog gärna vara hemma när han kommer. Snopet. Han började härja om en massa papper som han behöver från bank o advokat för att kunna sälja sin lägenhet "därborta". Jag sa att gå och fixa pappren så skriver jag under. Nej, det skulle minsann jag göra. Jag sa att VAD har jag att göra med dina papper som du behöver? Fixa dem så skriver jag på.
    Då blev han galen och skrek att "Lyssna nu jävligt noga på mig, isåfall har DU inget att göra i MITT hus" Jag sa lugnt att numer är det MITT hus. Det trodde han inte på, han har ju inte skrivit över något lån på mig (behövdes ingen underskrift från honom på banken) eller något annat. Jag upplyste honom om att lånet står numer på mig ensam, att jag har fått lagfart, jag står som ägare på huset och att han överlät det i o m att han skrev på Bodelningen där det klart och tydligt står att vi kommit överens om att jag får huset och tar över huslånen och han får XXXXX kr. Pengarna har han fått.
    Då blev han helt rabiat. Sa att pengarna för han tillbaka till mig, att han ska bevisa i domstol att bodelningen är falsk, astt jag lurat honom. Att i o m att den är daterad XX aug, då han kan bevisa att han var i sitt hemland, så är den inte giltig. Det var ju så att han skrev på och jag skulle fylla i datum när skilsmässan gått igenom juridiskt, vilket var medan han var borta, och sen skicka in pappret.
    Han vrålade att imorgon går han till advokat och stämmer mig och han kräver att vi säljer huset och om det inte blir så eller jag fixar fram de papper han behöver (vilket jag inte kan, för i Sverige finns det ingen som kan skriva såna papper) så kommer jag aldrig mer få se mina barn.

Jorå vettu, men annars så är det bra.

• Syrinx

Flamman Förvånad Förvånad Förvånad Herregud!!! Åh vad jag lider med dig!!! Men han har väl inte en chans att få igenom något av sina krav i domstol? Han har ju skrivit på, det är ju hans underskrift! Åh jag kan ju inget om sånt, men inte kan han få igenom att huset ska säljas? Och såna hot! Förvånad Kan du inte spela in honom nästa gång han ringer, om han skulle kläcka ur sig något liknande, och polisanmäla honom?! Åh stackars stackars dig! KRAM!

• Syrinx
    Ninnnis skrev 2011-08-31 18:13:06 följande:
    Klantiga, klantiga jag!

• Syrinx
    Hvidbrud skrev 2011-09-01 09:28:57 följande:
    Blommis: alltså åh! Jag är nästan lite avundsjuk på dig och din fantastiska styrka och klarsynthet och ditt civilkurage! Din närvaro och din klokhet! Du är min idol och vardagshjältinna! Önskar att jag hade mer av det i mig. Jag tror att ett möte med dig i din fulla Passion kan ändra barnens framtid. Tror inte att de glömmer utan kommer få dem till att ta andra val och vägar när de blir större. Har man väl fått öppna ögon är det svårt att blunda igen.
    Instämmer!!!

Fru Bygg - Låter gott med kaffe och chokladmuffins! Blir väldigt sugen på kaffe och gotte här hemma också...

Ninnis - Vad trevligt med nyfunnen vän! Så märkligt hur man träffas ibland, tänk vilken slump att just hon som du köpte sjalen av skulle vara så trevlig och lik dig. 

Leksi - Åh Stackars er båda! Hoppas han blev gladare när du hade gått!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård